Gå til innhold

Trenger jeg akutt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tidligere et rusproblem. Nå har jeg sprukket. I mange måneder. Har lenge kjent meg fysisk syk. Jeg har psykisk lidelse og nå sliter jeg forferdelig med helsa. Er søkt inn på dps for nedtrapping av det jeg ruser meg på. Men det vil nok ta noen uker før jeg får svar. 

Idag har jeg hatt så mye kroppslig ubehag at jeg ikke har klart å sitte stille.  Ondt i hele kroppen, kvalme, får ikke sove, sykdomsfølelse, fordøyelsesproblemer, feber, utmattelse og null daglig fungering. Leiligheten ser bomba ut og klarer ikke spise skikkelig eller dusje..er vanvittig deprimert og veldig engstelig..høye infeksjonsverdier i kroppen, utslett av et slag, smerte i føtter/legger, massive ødemer over hele kroppen, spesielt i føttene. Stiv i hele kroppen, vondt i ryggen og noen ganger magen. Slim i luftveiene og forkjøla noe som ikke går over. Veldig rastløs og konstant følelse av å kollapse snart. Er ikke gammel men relativt ung. 

Skal jeg oppsøke legevakta og få meg akutt innlagt om mulig?Fastlegen bryr seg ikke om å finne ut av disse symptomene. Går på 12 medisiner også faste. 

Hva skal jeg gjøre??? Hvilke rettigheter har jeg når det gjelder helsehjelp? Synes det er ydmykende å oppsøke helsevesenet!!

Anonymkode: 0fa85...74b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tidligere et rusproblem. Nå har jeg sprukket. I mange måneder. Har lenge kjent meg fysisk syk. Jeg har psykisk lidelse og nå sliter jeg forferdelig med helsa. Er søkt inn på dps for nedtrapping av det jeg ruser meg på. Men det vil nok ta noen uker før jeg får svar. 

Idag har jeg hatt så mye kroppslig ubehag at jeg ikke har klart å sitte stille.  Ondt i hele kroppen, kvalme, får ikke sove, sykdomsfølelse, fordøyelsesproblemer, feber, utmattelse og null daglig fungering. Leiligheten ser bomba ut og klarer ikke spise skikkelig eller dusje..er vanvittig deprimert og veldig engstelig..høye infeksjonsverdier i kroppen, utslett av et slag, smerte i føtter/legger, massive ødemer over hele kroppen, spesielt i føttene. Stiv i hele kroppen, vondt i ryggen og noen ganger magen. Slim i luftveiene og forkjøla noe som ikke går over. Veldig rastløs og konstant følelse av å kollapse snart. Er ikke gammel men relativt ung. 

Skal jeg oppsøke legevakta og få meg akutt innlagt om mulig?Fastlegen bryr seg ikke om å finne ut av disse symptomene. Går på 12 medisiner også faste. 

Hva skal jeg gjøre??? Hvilke rettigheter har jeg når det gjelder helsehjelp? Synes det er ydmykende å oppsøke helsevesenet!!

PS har hatt disse symptomene i måneder men blitt verre og verre og idag helt forferdelig. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du kan konferere med legevakten. Så følger du deres råd. Du skal ikke "få deg innlagt". Det er det legevakten som skal avgjøre.

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes du kan konferere med legevakten. Så følger du deres råd. Du skal ikke "få deg innlagt". Det er det legevakten som skal avgjøre.

Ok skjønner. Så da bør jeg ringe i kveld å rådføre meg kanskje? Ønsker ikke å bli innlagt på sykehus men jeg må jo ta dette på alvor? 

Skrevet

Ja, ta en telefon.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja, ta en telefon.

Ok..får mote meg opp til det da. Men føler jeg er til belastning for helsevesenet og det er ikke lett å be om hjelp. 

Skrevet

Helsetjenesten er til for å hjelpe folk som er syke.

Nicklusheletida
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok..får mote meg opp til det da. Men føler jeg er til belastning for helsevesenet og det er ikke lett å be om hjelp. 

De får lønna si og er pliktig til å hjelpe deg. Du er ingen belastning. Ring nå.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen bryr seg ikke om å finne ut av disse symptomene.

Bytt lege!

Anonymkode: abe05...b84

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...