Gå til innhold

Nhd - Tusen takk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk lyst til å takke deg fordi du greide å stille riktig diagnose på sønnen min gjennom nettet og bidro til at jeg tok kontakt med dps på nytt og at vi nå forhåpentligvis vil få den rette hjelpen fremover. Tusen takk ! :)

Ting har fortsatt tatt litt tid pga ferietiden, men jeg rakk et møte med den nye psykologen før ferien og hun rakk et møte med sønnen før ferien. 

I dag fikk vi snakket igjen. Hun er klar på at det ikke er noen alvorlig psykisk lidelse, at det ikke er noen psykosesymtomer og ikke Bipolar 2, men nettopp som du sa sosialfobi pga av depresjonen. De paranoide tankene og angsten kommer også av depresjonen. Det er depresjonen som taler til han og gir han alle symptomene.

Han er vokst opp i feil miljø, mente hun. Han passer ikke inn i miljøet på Oslo vest. Han har alltid vært en stille og rolig gutt som liker det enkle liv med en fisketur, en skitur og mer « normale» folk rundt seg . 

Det var derfor han var så lykkelig på folkehøgskolen når han fikk leve er helt år med bare friluftsliv og hvor han fikk være sammen med andre med samme interesser. Det var derfor det « smalt » da han kom tilbake til Oslo og et miljø han ikke passer inn i. Det var derfor han også ble litt bedre i sommer da jeg tok han med til landsbygda og et par fjellturer.

Det er godt og endelig ha fått et svar og det er godt å møte en psykolog som etter kort tid sier det jeg har tenkt.

Ting har tatt lang tid og vil sikkert gjøre det fremover også, men jeg ser lys i tunellen og du har bidratt til det.

Bare et spørsmål til slutt : 20 mg Cipralex hjlper litt, men det hjelper ikke godt nok. Hun sier han skal over på bedre medisiner neste gang. Hun sa ikke hvilke medisiner, men jeg spurte om han ikke også burde ha en liten dose antipsykotika pga av de paranoide tankene ? Hun trodde ikke det, da hun mener han ikke har psykosesymtomer.

Men jeg har sett at du kaller det antiskeptika her på dol og jeg er usikker på om jeg skal være enig med henne i at han ikke trenger det ? Hva mener du ? Han plages virkelig av paranoiaen han får overfor andre mennesker når angsten herjer i han.

Anonymkode: 4bbe0...b54

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...