Gå til innhold

Meningsmåling: generelt

Generelt  

29 stemmer

1. 1. Alder?

• 0-20 år
      0
    • 20-30 år
      5
    • 30-40 år
      9
    • 40 år +
      15
  2. 2. Antall psyk. diagnoser?

• Ingen diagnoser
      8
    • 1-3 diagnoser
      18
    • 4-6 diagnoser
      3
    • 6-10 diagnoser
      0
    • 10 diagnoser +
      0
  3. 3. Bruker medisin pga psykiatrisk diagnose(r)?

• Ja
      16
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke diagnoser har dere?

Anonymkode: a9801...496

Skrevet

Generalisert angst 

Anonymkode: 0864c...b0a

Skrevet

PTSD, DID og tilbakevendende depressiv lidelse + somatiske reaksjoner som urinretensjon slik at jeg går med permanent urinkateter.

Anonymkode: 26afa...f46

Skrevet

Foreløpig har jeg adhd og dystymi, men jeg er visst ikke helt ferdig utredet enda. Jo, så mener de visst at det ikke er helt fritt for litt angst også.

Skrevet

Bipolar 2, sosialangst, unnvikende/engstelig pf

Anonymkode: 95891...f60

Skrevet

Bipolar 1

Anonymkode: 891e9...ac5

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Bipolar 1 og generalisert angstlidelse.

Skrevet

Oppfyller ingen diagnosekriterier nå, men har vel hatt diverse angster.. 

Skrevet

Bipolar 2, unnvikende, paranoid og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Skrevet

PTSD med dissosiasjon , tilbakevennende depressiv lidelse + overbelastning men det er vel egentlig ikke en diagnose

Skrevet
23 timer siden, Solemnity skrev:

PTSD og mild autisme.

Hva er mild autisme? Aspergers?

Anonymkode: 00a94...700

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er mild autisme? Aspergers?

Ja. Men på papiret heter det altså mild autisme nå.

Skrevet

Hva er hensikten med å ha 4-6 diagnoser? En kan da ikke behandles etter så mange?

Skrevet

Jeg mimret litt, og telte opp; jammen så har jeg ikke 8 diagnoser.

Ikke verst.

Skrevet
20 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg mimret litt, og telte opp; jammen så har jeg ikke 8 diagnoser.

Ikke verst.

Må være uoffisiell DOL-rekord, vel.

Ikke dårlig.

Får du behandling for alle åtte?

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Må være uoffisiell DOL-rekord, vel.

Nei, det betviler jeg. Jeg tror bare mange er usikre på hvor mange de skal ta med, av de de har fått, altså hvor mange av de man "har", fordi det høres litt absurd ut å ha 12 psykiske lidelser, samtidig så er det litt rart om man bare har 1 om man har fått 12 diagnoser - så da blir det kanskje at man velger ut de man har mest troen på selv, eller velger ut de som behandleren her og nå mener man har.

Men når man ikke har noen behandler, og har en fastlege som nekter å snakke om noe psykiatrisk, da blir det sånn enten/eller. Enten så ramser man opp alle diagnosen de tidligere eller op gjennom har sagt at du har, eller så sier man bare at man ikke aner hva slags sykdom man har.

Skrevet
11 minutter siden, Kanonføde skrev:

Nei, det betviler jeg. Jeg tror bare mange er usikre på hvor mange de skal ta med, av de de har fått, altså hvor mange av de man "har", fordi det høres litt absurd ut å ha 12 psykiske lidelser, samtidig så er det litt rart om man bare har 1 om man har fått 12 diagnoser - så da blir det kanskje at man velger ut de man har mest troen på selv, eller velger ut de som behandleren her og nå mener man har.

Men når man ikke har noen behandler, og har en fastlege som nekter å snakke om noe psykiatrisk, da blir det sånn enten/eller. Enten så ramser man opp alle diagnosen de tidligere eller op gjennom har sagt at du har, eller så sier man bare at man ikke aner hva slags sykdom man har.

Jeg har faktisk fått syv, etter nærmere opptelling, men er litt usikker på hvor mange som "gjelder". Uten at det spiller noen rolle i praksis.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har faktisk fått syv, etter nærmere opptelling, men er litt usikker på hvor mange som "gjelder". Uten at det spiller noen rolle i praksis.

Nei, en kan lure på hva slags rolle det spiller. Vel, jeg får medisiner, men det som har stått under indikasjon på resepten har vært både det ene og det andre. Man får vel antipsykotika og antidepressiva ved de fleste diagnoser, virker det som. Finnes det en psykiatrisk diagnose hvor antipsykotika er kontraindikert? Finnes det diagnoser annet enn bipolar hvor man må være forsiktig med antidepressiva?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...