Gå til innhold

NHD/Å gi andre piller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har slitt med å sove noen netter, han går tolv timers skift nå. Kan jeg gi han en seroquel 25 mg i kveld? Vet jeg sov tungt og godt på 25 mg første gangen, håper han kommer seg opp da til ringeklokke? Eller er det en dum ide?

Skrevet
31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Min sønn har slitt med å sove noen netter, han går tolv timers skift nå. Kan jeg gi han en seroquel 25 mg i kveld? Vet jeg sov tungt og godt på 25 mg første gangen, håper han kommer seg opp da til ringeklokke? Eller er det en dum ide?

Man skal ALDRI bruke andres (reseptbelagte) medisiner. Så nei, jeg synes ikke du skal det.

Skrevet
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, det er neppe en god ide. Foreslår han heller tar seg en tur til legen om søvnvanskene vedvarer, men ingen bryter sammen av noen netter med dårlig eller lite søvn.

Skrevet
41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er en veldig dum idé. Det er helt normalt å sove litt dårlig i mellom, og du skal ikke sykeliggjøre det overfor sønnen din.

Skrevet

På generell basis syns jeg som de andre at man IKKE skal gi andre reseptbelagte piller, så nei- ikke gjør det.  

Når det gjelder deg spesielt syns jeg det er urovekkende at du tenker at det er en løsning å overføre ditt syn på at det er greit å ta piller for noe så normalt som å sove dårlig når dagene er mer hektiske enn de er til vanlig. 

Skrevet
55 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg synes heller ikke du skal det. Han tåler å sove dårlig noen netter.

Skrevet

Ok, jeg gav han ikke seroquel. Men han hadde sagt på jobben at han sov så dårlig, da var det ei som hadde anbefalt han å gå til lege å få noe for det. Får se hvordan det går fremover da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...