Gå til innhold

Fysisk psykisk smerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg har angst, depresjoner og hypomanier i perioder. Og ofte veldig vondt i mellomgulvet og brystet. En virkelig fæl, vond smerte som kommer og går, men ofte er det konstant. Jeg tror ikke det er noe fysisk galt, men at psyken gir denne fysiske smerten. Hvis jeg trykker på det vonde området med hendene, gjør det vondt, muskelvondt, fra mellomgulvet til ryggen og over skuldrene. Tror det sitter masse emosjonell smerte der, som har satt seg i muskler, og gjør det vanskelig å puste fritt. Det gjør så vondt at jeg fantaserer om å stikke kniver eller nåler inn der, eller få et hestespark i brystkassa for å "drepe" det vonde. Noen som har det sånn? Det er det jo sikkert, men er det noen som vet hva som fungerer for å bli kvitt dette? Annet enn en "Sobrilpause" i ny og ne? Noen som har prøvd psykomotorisk fysio, feks?

Anonymkode: 35650...74e

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei...

Jeg har angst, depresjoner og hypomanier i perioder. Og ofte veldig vondt i mellomgulvet og brystet. En virkelig fæl, vond smerte som kommer og går, men ofte er det konstant. Jeg tror ikke det er noe fysisk galt, men at psyken gir denne fysiske smerten. Hvis jeg trykker på det vonde området med hendene, gjør det vondt, muskelvondt, fra mellomgulvet til ryggen og over skuldrene. Tror det sitter masse emosjonell smerte der, som har satt seg i muskler, og gjør det vanskelig å puste fritt. Det gjør så vondt at jeg fantaserer om å stikke kniver eller nåler inn der, eller få et hestespark i brystkassa for å "drepe" det vonde. Noen som har det sånn? Det er det jo sikkert, men er det noen som vet hva som fungerer for å bli kvitt dette? Annet enn en "Sobrilpause" i ny og ne? Noen som har prøvd psykomotorisk fysio, feks?

Anonymkode: 35650...74e

Jeg har og har hatt mye vondt i kroppen i forbindelse med det psykiske, det henger sammen. Ofte trodd jeg skal dø mange ganger, føler jo meg dødssyk fysisk. Hadde en sånn dag i går, var dårlig både psykisk og fysisk. Alt blander seg, sikkert fordi jeg var sosial på lørdagen. Får det igjen.Ingenting fungerer for å bli kvitt det :( 

Skrevet

Psykomotorisk fysio kan hjelpe deg mye. Tror du må henvises via fastlege, men er ikke sikker.

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...