Gå til innhold

Er jeg utsatt for partnerdrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Kayia skrev:

Det er nesten to år siden dere var sammen. Hvorfor følger du med på hva han foretar seg? Jeg er enig i at du bør snakke med en profesjonell om disse tankene/følelsene. Det høres ut som du har en usunn hangup som forringer livet ditt. 

Det er vel egentlig fordi jeg er litt redd han på en måte, og dermed ønsker å finne noe som får meg til å slutte å bekymre meg. For eksempel hvis jeg jeg hadde sett at han fikk dame, da hadde jeg slått frykten i fra meg. Men han er fortsatt singel og han prøvde å ta kontakt med meg på mange måter før jeg blokkerte absolutt alt.

Anonymkode: b885b...32c

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

68

• Trine

23

• XbellaX

6

• Kayia

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En har aldri noen garantier. Det er bare å holde seg mest mulig unna, og gå til fastlegen for henvisning til et eller annet "psyk", eller f.eks. prest for de som syns det er noe.

Hvis det blir trusler, da kan du gå til Politiet.

Anonymkode: 0a119...9a2

Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Nå må du roe deg ned litt vel. Hvorfor har du fortsatt kontakt med han? Mange mennesker er ubesluttsomme, det betyr ikke at de dreper folk fordet. At du FØLER at han kunne være en morder gjør han ikke til en morder. Høres jo ikke helt stabil ut du heller nå, en liten tanke paranoid. Enig med de over her at du bør snakke med en proffesjonell om tankene dine. De er ikke bra for deg. Det virker som du leter etter en bekreftelse på at han er farlig, men det er ingen her som tror han er farlig, ikke for deg ihvertfall.

Beklager kan hende jeg misforstår deg, men det høres ut som du prøver å forsvare han. 

Jeg lufter egentlig bare tankene mine her med dere. Og jeg er ærlig om hva jeg føler. Jeg har ikke kontakt med han fordi han er nå blokkert. Han prøvde å få kontakt med meg gjennom Facebook, mail og Instagram. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En har aldri noen garantier. Det er bare å holde seg mest mulig unna, og gå til fastlegen for henvisning til et eller annet "psyk", eller f.eks. prest for de som syns det er noe.

Hvis det blir trusler, da kan du gå til Politiet.

Det er mange som ikke truer på forhånd også, da er det størst sjanse til å "lykkes" med å drepe noen. Hvis jeg skulle drepe noen, så hadde jeg ikke truet de på forhånd. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet
5 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Følelser er jo sterkest rett etter ett brudd. Han har nok ikke nok følelser av hat etter 2 år til å drepe deg. 

Ja det er sant. Men jeg forstår det slik at han har fortsatt følelser for meg siden han kontaktet meg for å ikke så lenge siden. Jeg gir ingen respons, men han prøver andre steder. Redd han fortsatt tenker på meg, og det at jeg er taus kan gjøre han forbanna.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er mange som ikke truer på forhånd også, da er det størst sjanse til å "lykkes" med å drepe noen. Hvis jeg skulle drepe noen, så hadde jeg ikke truet de på forhånd. Hvis du skjønner hva jeg mener.

De "sjalu voldelige", de truer på forhånd. Fordi de ønsker egentlig å "ha" deg, før drap. Men her snakker vi en bitte liten andel som er i stand til dette. Det høres ikke ut som du er i faresonen, siden han aldri har truet om dette. Men som sagt, man må bare akseptere å leve med at man aldri har noen garantier for noe som helst. Etter min mening har du ingenting å bekymre deg over, men du bør jo få noen å snakke med dette om.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig fordi jeg er litt redd han på en måte, og dermed ønsker å finne noe som får meg til å slutte å bekymre meg. For eksempel hvis jeg jeg hadde sett at han fikk dame, da hadde jeg slått frykten i fra meg. Men han er fortsatt singel og han prøvde å ta kontakt med meg på mange måter før jeg blokkerte absolutt alt.

Du kan ikke legge løsningen på angsten din på hans livsvalg. Han har ikke dame, og det har ingen betydning for deg og ditt liv, det er irrelevant for deg om han får det i morgen, om ett år eller om ti år. Lev ditt liv og la han leve sitt. 

Jeg tenker fremdeles at du bør snakke med en profesjonell om dette. Du beskriver en angst/paranoia som høres ut til å begrense livskvaliteten din, og jeg tror du trenger hjelp til å erkjenne at tankene dine er knyttet til deg, og ikke til han og hans handlinger nå. 

Endret av Kayia
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager kan hende jeg misforstår deg, men det høres ut som du prøver å forsvare han. 

Jeg lufter egentlig bare tankene mine her med dere. Og jeg er ærlig om hva jeg føler. Jeg har ikke kontakt med han fordi han er nå blokkert. Han prøvde å få kontakt med meg gjennom Facebook, mail og Instagram. 

Ja, du misforstår meg, jeg forsvarer han ikke, men jeg syns det er urimelig at du mener han er en morder når han aldri har drept noen og jeg syns det virker som du leter etter grunner for å fortsette å være redd ham. Det virker som du glemmer at følelsene dine er følelser og ikke virkelighet. Det er ganske tydelig at du ikke klarer komme over dette alene og trenger å prate med en proffesjonell.

Skrevet

Jeg håper dere har rett, at det er bare meg som må ta seg sammen nå. Jeg var bare så redd da han brukte vold sist. Da vi var sammen. Han var så sint og "rar" at jeg trodde han skulle banke meg opp. Men han slo meg aldri. Han sa ofte han ikke var "en sånn", men det er han faktisk. Han gikk så langt at han brukte vold, da er jo man "en sånn". En gang voldelig, alltid voldelig? Jeg burde vel advare hans neste dame om dette. Hvis han får noe dame i det hele tatt. 

Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Ja, du misforstår meg, jeg forsvarer han ikke, men jeg syns det er urimelig at du mener han er en morder når han aldri har drept noen og jeg syns det virker som du leter etter grunner for å fortsette å være redd ham. Det virker som du glemmer at følelsene dine er følelser og ikke virkelighet. Det er ganske tydelig at du ikke klarer komme over dette alene og trenger å prate med en proffesjonell.

Vel, han har drept hunden til naboen fordi den dreit på trappen hans. Det var før vi ble sikkelig sammen. Han er iallfall dyremorder. Skjønner ikke hvorfor jeg ble i lag med han i det hele tatt. Virker forstyrret hele mannen spør du meg. Og jeg var så dum at jeg faktisk holdt ut med han i hele 4 år. Kjærlighet gjør deg blind sier de, det er jaggu meg sant og.

Skrevet

Jeg hadde vært veldig lykkelig hvis noen hadde sagt til meg at han ikke finnes lenger. Satser på en bedre dag i morgen...

jeg skal ta kontakt med noen for å snakke om dette.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper dere har rett, at det er bare meg som må ta seg sammen nå. Jeg var bare så redd da han brukte vold sist. Da vi var sammen. Han var så sint og "rar" at jeg trodde han skulle banke meg opp. Men han slo meg aldri. Han sa ofte han ikke var "en sånn", men det er han faktisk. Han gikk så langt at han brukte vold, da er jo man "en sånn". En gang voldelig, alltid voldelig? Jeg burde vel advare hans neste dame om dette. Hvis han får noe dame i det hele tatt. 

For alt du vet har han fått hjelp med temperamentet nå. Nei, en gang voldelig betyr nødvendigvis ikke alltid voldelig. Men det spiller ingen rolle for han kommer ikke hjem til deg for å banke deg opp. Du skal ikke advare hans neste dame om noe for du skal ikke få med deg om han får noen dame eller ikke.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, han har drept hunden til naboen fordi den dreit på trappen hans. Det var før vi ble sikkelig sammen. Han er iallfall dyremorder. Skjønner ikke hvorfor jeg ble i lag med han i det hele tatt. Virker forstyrret hele mannen spør du meg. Og jeg var så dum at jeg faktisk holdt ut med han i hele 4 år. Kjærlighet gjør deg blind sier de, det er jaggu meg sant og.

Vi har jo alle forstått at fyren ikke er helt god i hodet, men det betyr ikke at han kommer til å gjøre deg noe.

Skrevet
4 minutter siden, Trine skrev:

For alt du vet har han fått hjelp med temperamentet nå. Nei, en gang voldelig betyr nødvendigvis ikke alltid voldelig. Men det spiller ingen rolle for han kommer ikke hjem til deg for å banke deg opp. Du skal ikke advare hans neste dame om noe for du skal ikke få med deg om han får noen dame eller ikke.

Vi har jo alle forstått at fyren ikke er helt god i hodet, men det betyr ikke at han kommer til å gjøre deg noe.

Og dere mener det fordi det er snart gått to år siden bruddet? Er det kun derfor dere mener han er ikke farlig for meg lenger? Eller er det andre ting som jeg ikke skjønner helt eller ser selv? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og dere mener det fordi det er snart gått to år siden bruddet? Er det kun derfor dere mener han er ikke farlig for meg lenger? Eller er det andre ting som jeg ikke skjønner helt eller ser selv? 

Det er jo veldig lite vi vet om dette, annet enn hva du forteller. Men hva er oddsen for å bli drept av en eks? Ikke særlig stor. Det er mange som er eller har vært voldelige, de oppsøker ikke tidligere ekser for å drepe dem av den grunn. Det er bare all logikk som sier at du ikke trenger bekymre deg for denne fyren, det går ikke an å forklare med konkrete ting.

Skrevet
7 minutter siden, Trine skrev:

Det er jo veldig lite vi vet om dette, annet enn hva du forteller. Men hva er oddsen for å bli drept av en eks? Ikke særlig stor. Det er mange som er eller har vært voldelige, de oppsøker ikke tidligere ekser for å drepe dem av den grunn. Det er bare all logikk som sier at du ikke trenger bekymre deg for denne fyren, det går ikke an å forklare med konkrete ting.

Ut i fra det man leser på Internett og statistikk så er de som brukte vold mot kjærestene sine og var kontrollerende og sjalu, de drepte også til slutt. Men det er klart at de sakene hvor det ikke endte med drap står vel ikke i avisen men likevel. For meg så er oddsen stor å bli drept av tidligere eks dersom han har tendens til å bruke vold.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra det man leser på Internett og statistikk så er de som brukte vold mot kjærestene sine og var kontrollerende og sjalu, de drepte også til slutt. Men det er klart at de sakene hvor det ikke endte med drap står vel ikke i avisen men likevel. For meg så er oddsen stor å bli drept av tidligere eks dersom han har tendens til å bruke vold.

Vis meg den statistikken! At du leser på nettet om en eller 10 personer som har blitt drept pga en sjalu kjæreste er langt ifra det samme som at eksen din kommer til å drepe deg. Jeg forstår ikke at du ikke ser hvor usannsynlig det er. Seriøst? Mener du oddsne for å bli drept er stor dersom man har en voldelig eks?

Men uansett, du har bestemt deg for at du kommer til å bli drept, det spiller ingen rolle hva vi andre sier. Du trenger seriøs hjelp og den hjelpen kan ikke DOL gi deg.

Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du advare hans neste kjæreste om? 

Hold deg unna, du har ikke noe med han og livet hans å gjøre!

Endret av Kayia
Skrevet
3 timer siden, Kayia skrev:

Hva skal du advare hans neste kjæreste om? 

Hold deg unna, du har ikke noe med han og livet hans å gjøre!

Voldtektene. Men ja. Du har rett. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare litt bekymret fordi han har vært en ustabil mann i alle år men ble mer ustabil nå i det siste. Jeg vet liksom ikke hvor jeg har han. Han sletter kontoen sin på Facebook og så aktiverer på nytt. Bestemmer seg for noe og så ombestemmer seg igjen. Begynner på noe og slutter. Osv. Sier mye ting uten å mene det. I tillegg til aggresjonsproblemer. Han KUNNE være en potensiell morder, føler jeg da. Vel jeg ser på han som en. Hva er det med han engentlig med tanke på oppførselen, han han personlighetsforstyrrelse eller noe lignende? Er ikke slike mennesker litt farlige? 

Han høres ut som han kan ha antisosiale personlighetstrekk, ja. Kanskje andre uhensiktsmessige personlighetstrekk som imulsivitet og sinne også. Samtidig høres han litt dum ut. De som både er intelligente og har antisosial pf er de farligste, at de binder mennesker for lang tid, mens de litt dumme kan begå affektdrap og ofte havner i fengsel. Det er nok lurt å fortsette å ha null kontakt, da trigger du ikke sterke affekter i han. Vær glad du kom deg vekk. Han er ikke verdt å bruke tanker og energi på. Om han vil drepe noen andre noen gang kan ikke du vite eller kontrollere. 

Anonymkode: 341f1...0f1

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du blander deg inn i livet hans, så kan han igjen bli en fare for deg. Hadde holdt meg langt unna denne mannen. En mann som dreper en hund (av en fillesak) er en farlig mann, ja. Slike kan også finne på å drepe mennesker. Det er sikkert ikke første gang han er slem mot dyr og andre mennesker. Klart tilfelle av antisosial personlighetsforstyrrelse. Han burde ha vært sperret inne, men det må sikkert skje noe tragisk for at det skjer. Ikke involver deg i livet hans. 

Anonymkode: 341f1...0f1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...