Gå til innhold

Er jeg utsatt for partnerdrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, Trine skrev:

Da oppfattet du feil. Det jeg sier er at det er veldig langt mellom voldlig og morder.

Så hva mener du ts skal gjøre? Stenge seg inne resten av livet i tilfelle han skulle få lyst til å drepe henne?

Hun har jo ikke kontakt med han, det har hun skrevet. Hvorfor skremme henne når hun allerede har gjort det hun kan gjøre? Hvorfor mate frykten hennes? Det du driver med her er å bidra til å frarøve ts livet sitt. Da kan vi begynne å snakke om manglende empati og antisosiale tendenser.

Hva seriemordere gjerne begynner med er uvesentlig, det er fortsatt veldig lite sannsynlig at eksen til ts kommer til å drepe henne.

Det er gjerne de voldelige som blir mordere. Det er gjerne mennesker med mangel på empati og dårlig impulskontroll som blir mordere. Altså slike ts beskriver. Derfor holder man seg unna dem og unngår å provosere dem. 

Hvis du hadde lest tråden, så ser du at jeg har gitt en rekke tips til ts om hvordan hun skal forholde seg til dette og hvorfor risikoen for vold nå er liten. Jeg gidder ikke å gjenta det her, fordi du ikke leser innleggene. Jeg synes også du skal slutte å spille på samvittighet, at jeg gjør ts redd, kun for å "vinne" diskusjonen. Det er helt ute av proposjoner at duskriver at jeg "bidrar til å frarøve ts luvet sitt". Hva sliter du med egentlig? En diskusjon vinner du med argumenter, ikke at følelsene dine løper løpsk, ref til den andre tråden din. 

Anonymkode: 341f1...0f1

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

68

• Trine

23

• XbellaX

6

• Kayia

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet
12 timer siden, Trine skrev:

Kanskje du burde lese en gang til da. " Det er enda flere voldlige som ender med å ikke myrde noen, det er enda flere dyremishandlere som ikke ender opp med å drepe et menneske, enn det er voldelige og dyremishandlere som ender opp med å drepe et menneske " Det det står her er at de færreste voldlige, dyremishandlere eller ikke, ender med å drepe noen!

Selvfølgelig skjer det, folk blir drept stadig vekk, men hva hjelper det ts at du gnir det inn? Sjansen for at eksen kommer til å drepe henne er så liten at å være redd for det ikke bidrar til annet enn at hun ødelegger sitt eget liv.

Du refererer kun til dine egne påstander, uten å trekke inn noen som helst kilder. Det gjør deg lite troverdig. Men det du skriver er selvfølgelig, selvsagt er det flere voldelige enn de som ender opp med å drepe. Men blant de som dreper er det nærmest kun voldelige. Er det litt med forståelig nå?

Forøvrig rapporterte jeg innlegget ditt der du påstår at jeg frarøver ts livet. Når man må komme med personangrep og stråmenn i en diskusjon, så har man tapt.

Skrevet

Å oppsøke spådame virker som noe av det minst konstruktive eller virkningsfulle du kan gjøre akkurat nå.

Problemet er først og fremst i ditt eget hode, det er dette du må jobbe med. Det gjør du antakelig best ved å snakke med noen profesjonelle.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er gjerne de voldelige som blir mordere. Det er gjerne mennesker med mangel på empati og dårlig impulskontroll som blir mordere. Altså slike ts beskriver. Derfor holder man seg unna dem og unngår å provosere dem. 

Hvis du hadde lest tråden, så ser du at jeg har gitt en rekke tips til ts om hvordan hun skal forholde seg til dette og hvorfor risikoen for vold nå er liten. Jeg gidder ikke å gjenta det her, fordi du ikke leser innleggene. Jeg synes også du skal slutte å spille på samvittighet, at jeg gjør ts redd, kun for å "vinne" diskusjonen. Det er helt ute av proposjoner at duskriver at jeg "bidrar til å frarøve ts luvet sitt". Hva sliter du med egentlig? En diskusjon vinner du med argumenter, ikke at følelsene dine løper løpsk, ref til den andre tråden din. 

Å herregud, hva jeg sliter med? Still deg selv det samme spørsmålet du. Og drit i å dra inn andre tråder. Hva jeg føler mtp mitt eget liv blander jeg ikke inn i hva jeg svarer i denne tråden.

Ja, det er gjerne de voldelige som blir mordere, men det er fortsatt veldig få av de voldelige som ender opp med å drepe noen. Ja, man holder seg unna dem og det sier også ts at hun gjør nå.

Hvis jeg hadde lest tråden???? Jeg har lest tråden. Hvis du ikke hadde skrevet som anonym så hadde det kanskje vært mulig for andre å huske hva du har skrevet og hva andre anonyme har skrevet. Du kan virkelig ikke forvente at folk skal huske hvilken kode alle de anonyme har i de forskjellige trådene.

Jeg er ikke ute etter å vinne noen diskusjon. Hvor har du alt dette våset ifra? Det er da virkelig ikke ute av proposjoner når du skriver ting som gjør ts redd. Jeg mener det var fullstendig unødvendig av deg. Ts har gjort det hun kan gjøre så hvorfor fyre opp under frykten hennes, spesielt når du i tillegg mener at sannsynligheten for at han vil drepe henne 2 år etter bruddet er liten?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du refererer kun til dine egne påstander, uten å trekke inn noen som helst kilder. Det gjør deg lite troverdig. Men det du skriver er selvfølgelig, selvsagt er det flere voldelige enn de som ender opp med å drepe. Men blant de som dreper er det nærmest kun voldelige. Er det litt med forståelig nå?

Forøvrig rapporterte jeg innlegget ditt der du påstår at jeg frarøver ts livet. Når man må komme med personangrep og stråmenn i en diskusjon, så har man tapt.

Rapporter så mye du vil du. Skal jeg rapportere at du spør hva jeg sliter med også eller? Det er nemlig ikke noe mindre personangrep. Egentlig var hele det innlegget et jævla stort personangrep.

Hvorfor skal jeg trekke inn kilder når det er en selvfølge, som du selv skriver? Jeg har aldri påstått at det ikke er flest voldelige som dreper. Jeg har forstått hva du skriver hele tiden jeg, det er du som ikke forstår det jeg skriver. Eller egentlig tror jeg du forstår, men at du bare ønsker å være vrang.

Skrevet
4 timer siden, Xtra skrev:

Å oppsøke spådame virker som noe av det minst konstruktive eller virkningsfulle du kan gjøre akkurat nå.

Problemet er først og fremst i ditt eget hode, det er dette du må jobbe med. Det gjør du antakelig best ved å snakke med noen profesjonelle.

Hvordan kan jeg vite at det er i mitt hode eller om han er faktisk så syk at han kan skade meg? 

Anonymkode: b885b...32c

Skrevet

Folk kan plutselig ende med å drepe noen uten å være voldelige også. "Vanlige" folk kan også plutselig klikke og gå løs på noen. 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg vite at det er i mitt hode eller om han er faktisk så syk at han kan skade meg? 

Man kan aldri vite at man ikke vil bli drept. Man kan aldri vite at man ikke blir påkjørt eller utsatt for noe kriminelt. Man har det så mye bedre om man har tillit til at ting går bra.

Jeg er ikke den rette til å vurdere faren, men ut fra det du har skrevet her synes jeg det virker svært lite sannsynlig at han vil komme for å drepe eller skade deg.  Det er imidlertid ganske sannsynlig at du vil ha redusert livskvalitet som følge av frykten for ham. Med mindre du altså gjør noe med denne frykten.

Endret av Xtra
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg vite at ikke naboen er en seriemorder? Han ser ut som en.

Anonymkode: 662d0...d70

Skrevet

Så konjunksjonen er at uansett hvor redd jeg er i han og uansett hva jeg var utsatt for da vi var sammen, har det gått to år uten at noe har skjedd så er sjansene små for at det skjer om 3-4 eller 5 år for eksempel?

hvis du var utsatt for en voldelig og sjalu type, og du stakk, hadde du da ikke vært redd denne personen etter to år så lenge den personen holder seg unna? 

Skrevet

Sjansen for at han skal gjøre deg noe er mye mindre enn at du sakte men sikkert går til grunne fordi du lar han flytte inn gratis i hodet ditt. Du er i ferd med å ødelegge deg selv nå, han trenger ikke løfte en finger en gang. Dette må du slutte med!

Anonymkode: 52ccd...2b6

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så konjunksjonen er at uansett hvor redd jeg er i han og uansett hva jeg var utsatt for da vi var sammen, har det gått to år uten at noe har skjedd så er sjansene små for at det skjer om 3-4 eller 5 år for eksempel?

hvis du var utsatt for en voldelig og sjalu type, og du stakk, hadde du da ikke vært redd denne personen etter to år så lenge den personen holder seg unna? 

Har du glemt svaret du fikk av psykiateren her forrige gang du tok opp temaet?

Skrevet
3 timer siden, Trine skrev:

Rapporter så mye du vil du. Skal jeg rapportere at du spør hva jeg sliter med også eller? Det er nemlig ikke noe mindre personangrep. Egentlig var hele det innlegget et jævla stort personangrep.

Hvorfor skal jeg trekke inn kilder når det er en selvfølge, som du selv skriver? Jeg har aldri påstått at det ikke er flest voldelige som dreper. Jeg har forstått hva du skriver hele tiden jeg, det er du som ikke forstår det jeg skriver. Eller egentlig tror jeg du forstår, men at du bare ønsker å være vrang.

Nei, du har ikke lest hva jeg skriver, og har noen påstander om at jeg påfører ts skade, som er ganske på kanten. Anbefaler deg å stoppe nå. Du påstår at sammenhengen mellom vold og mord er svak, og damhadde det vært fint med kilder for de påstandene. Ellers er det vanligvis ikke noe problem for en del å kjenne igjen de ulike anonymkodene, men mulig det er spesielt vanskelig for deg. Du har ikke lest det jeg har skrevet i alle fall. Og ja, rapporter i vei. 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er nok sjansen liten. Jo mindre du omgås han og jo lenger vekk du bor, jo bedre. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er nok sjansen liten. Jo mindre du omgås han og jo lenger vekk du bor, jo bedre. 

Jeg kan ikke akkurat flytte pga han heller. Vi bor i samme by, men jeg treffer aldri på han. 

Skrevet

Uff. Måtte selvfølgelig google på nettet "drept av eksen". Dukket opp noen, men da har de stort sett hatt krangel eller at kvinnen gikk i fra mannen.

bortsett fra en sak hvor en eks tok livet av eks damen sin OG hennes nye kjæreste. 

Jeg har jo ny mann nå. Og er redd.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Måtte selvfølgelig google på nettet "drept av eksen". Dukket opp noen, men da har de stort sett hatt krangel eller at kvinnen gikk i fra mannen.

bortsett fra en sak hvor en eks tok livet av eks damen sin OG hennes nye kjæreste. 

Jeg har jo ny mann nå. Og er redd.

Hvis han hadde stalket deg hele tiden, og du fikk en ny mann, da ville jeg føtt besøksforbud og anmeldt fyren. Men om han har holdt seg unna i to år, så er det nok ingen fare. Forhåpentligvis har han gått videre i livet. Kanskje han har ny kjæreste, han også? Tror du burde legge vekk angsten din, siden det ikke er noen tegn på at han stalker deg eller ønsker kontakt nå. Som sagt, er det gjerne i en situasjon der kvinnen flytter ut, og mannen mister kontrollen at vold kan skje. Og det gjelder jo ikke deg.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han hadde stalket deg hele tiden, og du fikk en ny mann, da ville jeg føtt besøksforbud og anmeldt fyren. Men om han har holdt seg unna i to år, så er det nok ingen fare. Forhåpentligvis har han gått videre i livet. Kanskje han har ny kjæreste, han også? Tror du burde legge vekk angsten din, siden det ikke er noen tegn på at han stalker deg eller ønsker kontakt nå. Som sagt, er det gjerne i en situasjon der kvinnen flytter ut, og mannen mister kontrollen at vold kan skje. Og det gjelder jo ikke deg.

Eksen til hun som ble drept skulle levere felles barn. Da skjøt han eksen damen foran øynene på ungen. Da nye kjæresten kom ut døren ble han skutt han også. Uff stakkars barn!! 

Nei han stalker meg ikke, men for ett år siden skrev han at han fortsatt elsker meg, og at han alltid kom til å gjøre det. Og det likte jeg ikke å børe. Så han prøvde å ta kontakt ca 5 ganger i løpet av de to årene. Og det pleide å gå ca 6-8 måneder mellom hver melding. Har svart på noen, men sluttet å svare til slutt.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen til hun som ble drept skulle levere felles barn. Da skjøt han eksen damen foran øynene på ungen. Da nye kjæresten kom ut døren ble han skutt han også. Uff stakkars barn!! 

Nei han stalker meg ikke, men for ett år siden skrev han at han fortsatt elsker meg, og at han alltid kom til å gjøre det. Og det likte jeg ikke å børe. Så han prøvde å ta kontakt ca 5 ganger i løpet av de to årene. Og det pleide å gå ca 6-8 måneder mellom hver melding. Har svart på noen, men sluttet å svare til slutt.

Dårlig løsning å bruke nettet til å skremme opp deg selv. Begynner å lure på om du troller?

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du glemt svaret du fikk av psykiateren her forrige gang du tok opp temaet?

Hun har fått svar på andre forum også. 

Anonymkode: d1a0d...95b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...