Gå til innhold

4a?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det når det står 4a i journalen? Fikk bare høre at det sto det uten noen forklaring. Hørtes ikke bra ut.

Anonymkode: a751f...d24

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det når det står 4a i journalen? Fikk bare høre at det sto det uten noen forklaring. Hørtes ikke bra ut.

Kan tenke meg det betyr dette: (uten at jeg er noe ekspert)...

lov om pasient og brukerrettigheter : https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-07-02-63/KAPITTEL_5

Kapittel 4 A. Helsehjelp til pasienter uten samtykkekompetanse som motsetter seg helsehjelpen mv.

0 Kapitlet tilføyd ved lov 22 des 2006 nr. 99 (ikr. 1 jan 2009 iflg. res. 24 okt 2008 nr. 1140).

§ 4A-1.Formål

Formålet med reglene i dette kapitlet er å yte nødvendig helsehjelp for å hindre vesentlig helseskade samt å forebygge og begrense bruk av tvang.

Helsehjelpen skal tilrettelegges med respekt for den enkeltes fysiske og psykiske integritet, og så langt som mulig være i overensstemmelse med pasientens selvbestemmelsesrett.

Anonymkode: f16f1...f76

Skrevet

Hva betyr det i praksis? Gjelder ikke denne kun i somatiske?

Skrevet
Den 2. september 2016 at 23.09, AnonymBruker skrev:

Helsehjelpen skal tilrettelegges med respekt for den enkeltes fysiske og psykiske integritet, og så langt som mulig være i overensstemmelse med pasientens selvbestemmelsesrett.

det betyr vel at de kan gi deg behandling (medisinsk?)?

jeg har ikke erfaring med denne type paragraf....

Anonymkode: f16f1...f76

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...