Gå til innhold

Har du blitt tulla mye med av NAV?


AnonymBruker

Tulla med av NAV?  

15 stemmer

  1. 1. Tulla med av NAV?

    • Ja
      5
    • Hverken eller
      3
    • Nei
      7


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    36

  • Trine

    16

  • Ciedre

    2

  • stjernestøv

    1

17 minutes ago, AnonymBruker said:

Eller har de vært greie å ha med å gjøre?

Anonymkode: e0427...d1a

De har egentlig bare gjort det legen og/eller jeg har sagt, vel. Vet ikke om det kan kalles å være heldig eller ikke, det er tross alt er ganske innholdsløst liv.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har egentlig bare gjort det legen og/eller jeg har sagt, vel. Vet ikke om det kan kalles å være heldig eller ikke, det er tross alt er ganske innholdsløst liv.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Har bare blitt behandlet med silkehansker, må kan kunne si.  Overraskende lite 'tulling', vel. Har en mistanke om at de tror at diagnosen er nær opptil PU.

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, AnonymBruker said:

Har bare blitt behandlet med silkehansker, må kan kunne si.  Overraskende lite 'tulling', vel. Har en mistanke om at de tror at diagnosen er nær opptil PU.

Anonymkode: e0427...d1a

Kanskje psykiateren min skrev jeg hadde borderline PU i søknaden? Tror det er noe som ikke stemmer.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje psykiateren min skrev jeg hadde borderline PU i søknaden? Tror det er noe som ikke stemmer.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Hvem vet.

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man kan jobbe? Hvis man bare vil?

Anonymkode: 9a0d4...faf

Får man jobb da?

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man kan jobbe? Hvis man bare vil?

Anonymkode: 9a0d4...faf

Prøver å ville så godt jeg bare kan, har forsøkt å tvinge meg selv og....funker dårlig gitt. Max 10 mnd mellom hver sykemelding. Har jeg blitt "tulla" med av nav, ja. Dog, jeg har blitt tatt godt vare på og av enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/3/2016 at 7:05 PM, AnonymBruker said:

Får man jobb da?

Anonymkode: e0427...d1a

Forsøker ikke, men tviler på det. Men hvis det hadde vært mulig å jobbe gratis et sted så hadde jo det økt sjansene på sikt.

On 9/3/2016 at 7:49 PM, BamseLiten said:

Prøver å ville så godt jeg bare kan, har forsøkt å tvinge meg selv og....funker dårlig gitt. Max 10 mnd mellom hver sykemelding. Har jeg blitt "tulla" med av nav, ja. Dog, jeg har blitt tatt godt vare på og av enkelte.

Hva kommer det av, at så mange ikke jobber? Samfunnsmessig.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.9.2016 at 0.16, AnonymBruker skrev:

Eller har de vært greie å ha med å gjøre?

Anonymkode: e0427...d1a

De var greie å ha med å gjøre de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/2/2016 at 0.16, AnonymBruker skrev:

Eller har de vært greie å ha med å gjøre?

Anonymkode: e0427...d1a

Da jeg en gang var sykmeldt over lengre tid var alle jeg kom i kontakt med hyggelige og hjelpsomme. Det som gjorde meg litt oppgitt var at NAV hadde en sjablongløsning som skulle passe alle. Denne hadde jeg bare å rette meg etter, selv om jeg visste temmelig sikkert at mitt sykefravær var tidsbegrenset og at jeg skulle tilbake i jobb samme sted som før. Det var flere ting, men eksempelvis måtte jeg likevel melde meg som arbeidssøker og lage CV, samt være med i diverse oppfølgingsmøter hos NAV. Jeg følte nok ørlite mistenkeliggjøring fra systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.9.2016 at 0.16, AnonymBruker skrev:

Eller har de vært greie å ha med å gjøre?

Anonymkode: e0427...d1a

Tror dessverre det her har veldig mye med hvilken saksbehandler man er så heldig/uheldig å få.

Jeg hadde tidligere en super saksbehandler som tok seg tid til å prate, hjelpe og ta fatt i saker og ting. Etter at jeg ble flyttet over på aap derimot så fikk jeg en ny saksbehandler som virker fast bestemt på å være vanskeligst mulig. Blir møtt med null forståelse uansett hos henne. Vurderte å søke om å få skifte saksbehandler, men problemet er at det er opp til nav kontoret å bestemme, og jeg frykter at vist jeg får avslag, så kommer hun til å være enda mer vanskelig å ha med å gjøre, noe jeg rett og slett ikke våger ta sjansen på.

Har også sett en utenlandsk statsborger med fast jobb i norge som gikk til nav for å få hjelp til å fylle ut noen skjemaer, og måtte gå derfra uten hjelp fordi, og jeg siterer ordrett fra saksbehandleren her nå "her snakker vi norsk, ikke engelsk". Det hjalp ikke han mye når han selv om han snakker ok norsk, ikke greide å forstå hva de mente på skjemaet og hun som jobbet der den dagen var helt umulig å få til å snakke engelsk til han. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Ciedre said:

Tror dessverre det her har veldig mye med hvilken saksbehandler man er så heldig/uheldig å få.

Det har nok mest å gjøre med legen/psykologen å gjøre, hva de sier (i de tilfellene NAV-kontakten involverer helsespørsmål). Ikke slik å forstå at den faktiske helsetilstanden har mest å si, jeg snakker om legens/psykologens vurdering (som jo kan være mer eller mindre bra/dårlig) - jeg vet om folk som er veldig psyke, men som må slite med tullings fra NAV, fordi de selv mener de er friske som fisker.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har nok mest å gjøre med legen/psykologen å gjøre, hva de sier (i de tilfellene NAV-kontakten involverer helsespørsmål). Ikke slik å forstå at den faktiske helsetilstanden har mest å si, jeg snakker om legens/psykologens vurdering (som jo kan være mer eller mindre bra/dårlig) - jeg vet om folk som er veldig psyke, men som må slite med tullings fra NAV, fordi de selv mener de er friske som fisker.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Tja, jeg regner meg som heldig når det gjelder legene jeg har hatt, men det har hjulpet lite likevel når det kommer til hvordan nav har vært de siste to årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, Ciedre said:

Tja, jeg regner meg som heldig når det gjelder legene jeg har hatt, men det har hjulpet lite likevel når det kommer til hvordan nav har vært de siste to årene.

Kan jo være at ADHD ikke er "riktig" diagnose. Hjelper nok om overlegen på DPS slår i bordet med en psykotisk diagnose. Ikke at trenger å være en bedre "grunn" (til hjelpen fra NAV), hvem vet hva som egentlig feiler en, når psykiatri nesten er astrologi.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være at ADHD ikke er "riktig" diagnose. Hjelper nok om overlegen på DPS slår i bordet med en psykotisk diagnose. Ikke at trenger å være en bedre "grunn" (til hjelpen fra NAV), hvem vet hva som egentlig feiler en, når psykiatri nesten er astrologi.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Du har et poeng her. Da jeg sa til saksbehandleren min at jeg skulle utredes for autisme fikk hun en sånn "stakkars deg, har du det så vanskelig"-stemme. Da jeg etter utredningen sa jeg ikke hadde asperger, men trolig ADHD så var tonen en helt annen. Merkelig, for jeg er jo fortsatt meg. ADHD blir sett på som en tulle-diagnose hos NAV. Men for mange er det jo nesten som autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Du har et poeng her. Da jeg sa til saksbehandleren min at jeg skulle utredes for autisme fikk hun en sånn "stakkars deg, har du det så vanskelig"-stemme. Da jeg etter utredningen sa jeg ikke hadde asperger, men trolig ADHD så var tonen en helt annen. Merkelig, for jeg er jo fortsatt meg. ADHD blir sett på som en tulle-diagnose hos NAV. 

De mener nok at det bare er å ta seg sammen. Men "har" man AS, tror NAV man nærmest har PU. Det er mye rart.

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Trine said:

Du har et poeng her. Da jeg sa til saksbehandleren min at jeg skulle utredes for autisme fikk hun en sånn "stakkars deg, har du det så vanskelig"-stemme. Da jeg etter utredningen sa jeg ikke hadde asperger, men trolig ADHD så var tonen en helt annen. Merkelig, for jeg er jo fortsatt meg. ADHD blir sett på som en tulle-diagnose hos NAV. Men for mange er det jo nesten som autisme.

Det er mange som har liten innsikt i psykiatri, ikke bare de som jobber på NAV. Man har slike bilder av hvordan en person med den og den diagnosen er.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mener nok at det bare er å ta seg sammen. Men "har" man AS, tror NAV man nærmest har PU. Det er mye rart.

Anonymkode: e0427...d1a

Ja, man er jo bare lat, også er det jo bare å ta medisiner så løser alt seg. Men har man AS så finnes det ingen medisiner og man er litt PU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som har liten innsikt i psykiatri, ikke bare de som jobber på NAV. Man har slike bilder av hvordan en person med den og den diagnosen er.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Ja, det er sant. Og de med ADHD er bare bøller som må oppdras bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...