Gå til innhold

Har du blitt tulla mye med av NAV?


AnonymBruker

Tulla med av NAV?  

15 stemmer

  1. 1. Tulla med av NAV?

    • Ja
      5
    • Hverken eller
      3
    • Nei
      7


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Trine said:

Ja, det er sant. Og de med ADHD er bare bøller som må oppdras bedre.

Tror det er lett å bli sett på som svindler om man ikke svarer til forventningene til en psykisk lidelse.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    36

  • Trine

    16

  • Ciedre

    2

  • stjernestøv

    1

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er lett å bli sett på som svindler om man ikke svarer til forventningene til en psykisk lidelse.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Ja, du har nok rett i det. Æsj, da blir jeg nok sett på som en skikkelig svindler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, du har nok rett i det. Æsj, da blir jeg nok sett på som en skikkelig svindler.

Du skulle nok fått deg en asperger-diagnose. Tross alt bedre å "ha PU" enn å være "svindler". :ph34r:

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle nok fått deg en asperger-diagnose. Tross alt bedre å "ha PU" enn å være "svindler". :ph34r:

Anonymkode: e0427...d1a

Ja, jeg skulle nok det. Det var jo som faen at jeg klarte lage en fortelling med noen gjenstander på et bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Trine said:

Ja, du har nok rett i det. Æsj, da blir jeg nok sett på som en skikkelig svindler.

Kanskje du ikke hører etter og legger merke til ting.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ikke hører etter og legger merke til ting.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Hahaha, nei, var det da. Jeg legger merke til og hører det jeg ikke trenger å få med meg, men ellers er jeg vel både døv og blind ;)

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, Trine said:

Hahaha, nei, var det da. Jeg legger merke til og hører det jeg ikke trenger å få med meg, men ellers er jeg vel både døv og blind ;)

Du er ufokusert? Jeg er fokusert på de andre menneskene. Tror noen mener jeg er beregnende pga. det.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ufokusert? Jeg er fokusert på de andre menneskene. Tror noen mener jeg er beregnende pga. det.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Jeg er ufokusert ja. Jeg ser veldig fokusert ut, men jeg får ikke med meg det folk sier. Har du ADHD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Trine said:

Jeg er ufokusert ja. Jeg ser veldig fokusert ut, men jeg får ikke med meg det folk sier. Har du ADHD?

Nei, jeg kan være veldig fokusert på et emne, men mesteparten av tiden er det lite "drive". Så da blir det bare svada. Tror kanskje mitt fokus på andre menneskers signaler vedrørende meg stjeler mye energi. Sånn er det kanskje.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er derealisjon, fordi alle disse signalene er en kaotisk smørje, som jeg er distansert fra, og ikke klarer å "gripe tak i". Men hvem vet hva man "har".

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg kan være veldig fokusert på et emne, men mesteparten av tiden er det lite "drive". Så da blir det bare svada. Tror kanskje mitt fokus på andre menneskers signaler vedrørende meg stjeler mye energi. Sånn er det kanskje.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Skjønner, her er det svada non stop ;) Men det med andre menneskers signaler kjenner jeg igjen. Jeg driver stadig og vurderer signalene til andre. Eller, ikke stadig kanskje, men om noen er litt anderledes enn de pleier så merker jeg det med engang. Annet kroppsspråk vel å merke, legger ikke merke til om de har vært hos frisøren eller hva de har på seg og sånt.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er derealisjon, fordi alle disse signalene er en kaotisk smørje, som jeg er distansert fra, og ikke klarer å "gripe tak i". Men hvem vet hva man "har".

Anonymkode: 9a0d4...faf

Nei, ikke godt å si hva man "har" eller "er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Trine said:

Skjønner, her er det svada non stop ;) Men det med andre menneskers signaler kjenner jeg igjen. Jeg driver stadig og vurderer signalene til andre. Eller, ikke stadig kanskje, men om noen er litt anderledes enn de pleier så merker jeg det med engang. Annet kroppsspråk vel å merke, legger ikke merke til om de har vært hos frisøren eller hva de har på seg og sånt.

Det hadde du kanskje ikke gjort med autisme? Ikke vet jeg. For min del er det ikke på det viset, det er mer "kritikk"/"fiendtlighet" jeg ser etter. Men jeg klarer ikke "reagere" i forhold til det, er helt distansert. Er en slags fantasiverden som er avkoblet fra det jeg sier og gjør, med mindre jeg sitter på internett og med vilje skriver om noe ut i fra en fantasi. Men det er uansett "bare" fantasier, fordi det er ikke koblet til direkte til meg, altså med ektefølte oppfatninger. Eller det kan forresten være andre ting enn kritikk også, men det handler om hva andre mener, tenker og sier om meg.

Men men, det kan nå være det samme hva det kalles?

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rart, er at jeg har mange mistanker, men jeg oppfører meg ikke mistenksomt. Så det er noe "rart", som jeg tror er derealisjon, fordi det er avkoblet fra hvordan "kjernen" min er, det er noe "utenpå" meg selv. Hadde dette vært vrangforestillinger så hadde jeg følt meg sikker, og hatt ekte følelser/tanker.

Men men... hvis man ikke er i terapi så spiller det vel ingen rolle. Og når jeg gikk i terapi var de ikke interessert, de forstod i alle fall ikke hva jeg mente.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde du kanskje ikke gjort med autisme? Ikke vet jeg. For min del er det ikke på det viset, det er mer "kritikk"/"fiendtlighet" jeg ser etter. Men jeg klarer ikke "reagere" i forhold til det, er helt distansert. Er en slags fantasiverden som er avkoblet fra det jeg sier og gjør, med mindre jeg sitter på internett og med vilje skriver om noe ut i fra en fantasi. Men det er uansett "bare" fantasier, fordi det er ikke koblet til direkte til meg, altså med ektefølte oppfatninger. Eller det kan forresten være andre ting enn kritikk også, men det handler om hva andre mener, tenker og sier om meg.

Men men, det kan nå være det samme hva det kalles?

Anonymkode: 9a0d4...faf

Nei, det hadde jeg kanskje ikke. Enda en grunn til å heller ha autisme. Det er slitsomt å vurdere andre mennesker på den måten.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er rart, er at jeg har mange mistanker, men jeg oppfører meg ikke mistenksomt. Så det er noe "rart", som jeg tror er derealisjon, fordi det er avkoblet fra hvordan "kjernen" min er, det er noe "utenpå" meg selv. Hadde dette vært vrangforestillinger så hadde jeg følt meg sikker, og hatt ekte følelser/tanker.

Men men... hvis man ikke er i terapi så spiller det vel ingen rolle. Og når jeg gikk i terapi var de ikke interessert, de forstod i alle fall ikke hva jeg mente.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Jeg kan godt forstå at de ikke forsto hva du mente for dette var avansert. Jeg skal lese det igjen i morgen og se om jeg skjønner det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Trine said:

Nei, det hadde jeg kanskje ikke. Enda en grunn til å heller ha autisme. Det er slitsomt å vurdere andre mennesker på den måten.

Tror det er normalt da, men kan være noe med hvordan du takler det som er slitsomt/psykt, f.eks. at inntrykkene er sterkere kanskje. Men hva vet jeg.

6 minutes ago, Trine said:

Jeg kan godt forstå at de ikke forsto hva du mente for dette var avansert. Jeg skal lese det igjen i morgen og se om jeg skjønner det da.

Det er nok ikke noe å forstå, bare svada.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som er rart, er at jeg har mange mistanker, men jeg oppfører meg ikke mistenksomt. Så det er noe "rart", som jeg tror er derealisjon, fordi det er avkoblet fra hvordan "kjernen" min er, det er noe "utenpå" meg selv. Hadde dette vært vrangforestillinger så hadde jeg følt meg sikker, og hatt ekte følelser/tanker.

Men men... hvis man ikke er i terapi så spiller det vel ingen rolle. Og når jeg gikk i terapi var de ikke interessert, de forstod i alle fall ikke hva jeg mente.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Jeg forstår det heller ikke.

Men men.

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår det heller ikke.

Men men.

Anonymkode: e0427...d1a

Egentlig så tror jeg du/dere ville forstått det hvis dere hadde opplevd det. Det er en slags "avkobling" mellom liksom det som er "her og nå", og den fantaseringen jeg gjør meg (tankevandringen) (som jeg skyver bort). Men mye av det som jeg "fantaserer" om er også reelle ting som skjer, så det handler vel egentlig mer presist om den slags "analyse" man kontinuerlig gjør seg av omverdenen. Men siden mye av det er reellt, så skyver jeg også bort mye av det relle. Så jeg er egentlig bare i stand til å reagere på det som er helt åpenbart av kommunikasjon, som f.eks. hva som blir sagt rent bokstavelig talt. Hvis det er noe mer "uklart" så er jeg ikke i stand til å agere på det, og jeg blir bare forvirret i et kaos av tanker. Jeg klarer ikke skille mellom det som de fleste ville sagt ikke var virkelig, og det som er mer "skjult" enn f.eks. ren bokstavelig tale.

Jeg vet ikke hva det kalles, fordi ingen på DPS skjønte hva jeg mente. Det er egentlig litt frustrerende å tenke på retrospektivt. Men når de ikke skjønte det, så avskrev jeg det som nok en fantasi (blant alle de andre fantasiene), og hørte på det de sa. Det er i alle fall ikke vrangforestillinger, fordi dette er ikke noe jeg er overbevist om, det er kun fantasi.

Hadde egentlig vært litt fint om man kunne fått en terapeut til å forstå hva man mente.

Men forøvrig står det helt i starten av min journal om at jeg var oppmerksom på det som skjedde rundt meg, men at jeg ikke klarte å "integrere" det eller noe slikt. Husker ikke nøyaktig, det er mange år siden. Den behandleren sluttet fort.

Anonymkode: 9a0d4...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er normalt da, men kan være noe med hvordan du takler det som er slitsomt/psykt, f.eks. at inntrykkene er sterkere kanskje. Men hva vet jeg.

Ja, inntrykkene er sterkere. Så er det sånn at andre kan registrere noe uten å tenke noe mer på det, det kan ikke alltid jeg. Om jeg f.eks er og trener hund og noen der virker sure for ett eller annet så bruker jeg veldig mye energi på det. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker, jeg bare vet at jeg plages av det og blir ekstremt sliten. Eller hvis noen sier noe eller oppfører seg på en urettferdig måte, det bruker jeg også ekstremt mye energi på. Andre sier at jeg ikke skal bry meg om det, men det klarer jeg ikke.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke noe å forstå, bare svada.

Det er jo ikke svada, det er sånn du har det. Vi har motsatt problem tror jeg. Du reagerer ikke i det hele tatt, mens jeg overreagerer. Men du reagerer jo på en måte, det bare syns ikke utenpå? Jeg tror jeg forstår hva du mener i det siste innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Ja, inntrykkene er sterkere. Så er det sånn at andre kan registrere noe uten å tenke noe mer på det, det kan ikke alltid jeg. Om jeg f.eks er og trener hund og noen der virker sure for ett eller annet så bruker jeg veldig mye energi på det. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker, jeg bare vet at jeg plages av det og blir ekstremt sliten. Eller hvis noen sier noe eller oppfører seg på en urettferdig måte, det bruker jeg også ekstremt mye energi på. Andre sier at jeg ikke skal bry meg om det, men det klarer jeg ikke.

Jeg klarer som oftest ikke å tenke så mye på det der og da. Men i ettertid kan jeg bli gående lenge å tenke og gruble på hva som (egentlig) ble sagt og hva folk mente at jeg blir helt utslitt av det.

Så sånn er det.

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig så tror jeg du/dere ville forstått det hvis dere hadde opplevd det. Det er en slags "avkobling" mellom liksom det som er "her og nå", og den fantaseringen jeg gjør meg (tankevandringen) (som jeg skyver bort). Men mye av det som jeg "fantaserer" om er også reelle ting som skjer, så det handler vel egentlig mer presist om den slags "analyse" man kontinuerlig gjør seg av omverdenen. Men siden mye av det er reellt, så skyver jeg også bort mye av det relle. Så jeg er egentlig bare i stand til å reagere på det som er helt åpenbart av kommunikasjon, som f.eks. hva som blir sagt rent bokstavelig talt. Hvis det er noe mer "uklart" så er jeg ikke i stand til å agere på det, og jeg blir bare forvirret i et kaos av tanker. Jeg klarer ikke skille mellom det som de fleste ville sagt ikke var virkelig, og det som er mer "skjult" enn f.eks. ren bokstavelig tale.

Jeg vet ikke hva det kalles, fordi ingen på DPS skjønte hva jeg mente.

Rart, for nå skjønte selv jeg det.

Anonymkode: e0427...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...