Gå til innhold

Uff.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Liten40 skrev:

Det gjelder for oss som for vanskelige hunder: ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid

Tja, vi får se, vi får se. Akkurat nå virker apport ganske umulig og det har det gjort i 2 år :P

Skrevet

Men lurer på om de har hatt noe oppi kaffien på senteret, pleier ikke å bli så dårlig som nå :( 

Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men lurer på om de har hatt noe oppi kaffien på senteret, pleier ikke å bli så dårlig som nå :( 

Hahaha...du altså! Tror du virkelig de har hatt noe oppi kaffen?

Skrevet
5 minutter siden, Trine skrev:

Ja pleier ikke bli så dårlig, sa det til min samboer og "Ja du tror vel det du" sa han. Drikker ikke den kaffien mer, får holde meg til vann. Har tatt vival nå så håper det roer seg. 

Skrevet
29 minutter siden, Trine skrev:

Men er klar over at det sikkert er en vrangforestilling!!!

Skrevet
30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja pleier ikke bli så dårlig, sa det til min samboer og "Ja du tror vel det du" sa han. Drikker ikke den kaffien mer, får holde meg til vann. Har tatt vival nå så håper det roer seg. 

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men er klar over at det sikkert er en vrangforestilling!!!

De har ikke hatt noe i kaffen og du kan trygt drikke den. Vet ikke engang om det kan kalles en vrangforestilling eller om det bare er mangel på evne til å tenke logisk. Du ble sikkert ekstra sliten i dag fordi du ble så sliten i går og derfor tålte litt mindre enn du pleier.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

De har ikke hatt noe i kaffen og du kan trygt drikke den. Vet ikke engang om det kan kalles en vrangforestilling eller om det bare er mangel på evne til å tenke logisk. Du ble sikkert ekstra sliten i dag fordi du ble så sliten i går og derfor tålte litt mindre enn du pleier.

Ok er lei av dette nå. Burde finnes medisiner for dette. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok er lei av dette nå. Burde finnes medisiner for dette. 

Ja, det kan du jo si, skulle ønske det fantes medisiner for sånne som meg også. Du kan jo ta det opp med sykepleieren, om det finnes noe du kan kombinere med Latuda. Jeg vet ikke, kanskje det ikke gjør det.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, det kan du jo si, skulle ønske det fantes medisiner for sånne som meg også. Du kan jo ta det opp med sykepleieren, om det finnes noe du kan kombinere med Latuda. Jeg vet ikke, kanskje det ikke gjør det.

Ja kan jo høre med han. Kjedelig når det er håpløst! Ja skulle ønske du og fant noen medisiner som hjalp.

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo høre med han. Kjedelig når det er håpløst! Ja skulle ønske du og fant noen medisiner som hjalp.

Ja, det er veldig kjedelig.

Skrevet
18 timer siden, stjernestøv skrev:

Føler meg ikke så frisk nå akkurat, men må vel øve meg opp til å tåle mer. Har nå gjort noe i dag, og to stk hilste på meg når jeg gikk ute. Det betyr mye, et lite hei og et smil. Det er litt sol her og innimellom, det er godt :) Godt du er glad da selv om hodet er kaos :) 

Ja, frisk var kanskje ikke riktig ord, men mye av det du vil og tenker er friskt. Etter dagsenteret er du sliten og da ruller det på litt igjen. Har du vurdert å bruke zyprexa som behovsmedisin? Man legger ikke på seg av å ta den iblant, og den kan hjelpe med det du trenger etter å ha vært ute blant folk. Roe ned, og roe vrangforestillingene som popper opp. Jeg hadde god hjelp av det i perioder. Det kan være andre måter å redde seg selv når man blir sliten, jeg må gjennom en debriefing selv og det tar tid. Da gjør jeg ting som bare gjør meg godt og er veldig klar ovenfor meg selv at dette er en reaksjon på det jeg har gjort. Men at jeg likevel vil gjøre ting for det gir meg mer enn å være isolert. Du er ikke helt der at du takler dette selv, og da kan medisiner være en løsning til du blir sterkere. Vival/sobril etc hjelper sikkert det også, men ikke antipsykotisk og mer vanedannende.

Skrevet
1 time siden, Liten40 skrev:

Ja, frisk var kanskje ikke riktig ord, men mye av det du vil og tenker er friskt. Etter dagsenteret er du sliten og da ruller det på litt igjen. Har du vurdert å bruke zyprexa som behovsmedisin? Man legger ikke på seg av å ta den iblant, og den kan hjelpe med det du trenger etter å ha vært ute blant folk. Roe ned, og roe vrangforestillingene som popper opp. Jeg hadde god hjelp av det i perioder. Det kan være andre måter å redde seg selv når man blir sliten, jeg må gjennom en debriefing selv og det tar tid. Da gjør jeg ting som bare gjør meg godt og er veldig klar ovenfor meg selv at dette er en reaksjon på det jeg har gjort. Men at jeg likevel vil gjøre ting for det gir meg mer enn å være isolert. Du er ikke helt der at du takler dette selv, og da kan medisiner være en løsning til du blir sterkere. Vival/sobril etc hjelper sikkert det også, men ikke antipsykotisk og mer vanedannende.

Men jeg spurte jo NHD og han skrev det fantes ikke medisiner for dette, tok jo vival i går men var dårlig fordet. Var dårlig hele går og sov til nå, var helt utslitt. Vet ikke om jeg vil prøve zyprexa, har hatt den før tror jeg. Må være en grunn til at jeg sluttet. 

Skrevet
2 timer siden, Liten40 skrev:

Men sendte meldinger med ei nå på telefonen, hun heller tålte ingenting så jeg er ikke alene. Hun har BP. 

Skrevet

Han har kanskje rett i at det finnes ingen spesifikk medisin mot slitenhet og det at man tåler lite. Alle vi som er syke/har adhd/BP etc vil oppleve i ulik grad det samme. Vi tåler lite inntrykk, opplevelser etc.

Men noen medisiner kan hjelpe mot noe, og man kan bli så mye bedre. For jeg tålte heller ingenting før. Jeg må fortsatt leve med å tåle lite, men jeg kan gjøre så mye at jeg føler jeg har et meningsfullt liv. Det f.eks zyprexa kan hjelpe meg er ro og klarhet, kanskje dempe redselen for at noen har forgifta kaffen etc. Kan tenke meg at grunnen til at du ikke likte zyprexa var ulvehunger og sløvhet/flathet. Men det er liten sjangse å få det hvis man tar den som tilleggsmedisin, bare en gang i blant når man trenger å roe ned hjernen. Ellers mener jeg jo at fysisk aktivitet beskytter hjernen noe, men det skjer ikke med en gang. Man må sakte, men sikkert jobbe for å bli i god form. For da tåler man mer både psykisk og fysisk. Man tåler ikke alt, det vil nok hverken du eller jeg gjøre noen gang. Men man kan tåle sånn at det blir godt nok. Ellers så er jo det du gjorde også veldig bra, sove og hvile etter anstrengelse. 

Skrevet
6 minutter siden, Liten40 skrev:

Han har kanskje rett i at det finnes ingen spesifikk medisin mot slitenhet og det at man tåler lite. Alle vi som er syke/har adhd/BP etc vil oppleve i ulik grad det samme. Vi tåler lite inntrykk, opplevelser etc.

Men noen medisiner kan hjelpe mot noe, og man kan bli så mye bedre. For jeg tålte heller ingenting før. Jeg må fortsatt leve med å tåle lite, men jeg kan gjøre så mye at jeg føler jeg har et meningsfullt liv. Det f.eks zyprexa kan hjelpe meg er ro og klarhet, kanskje dempe redselen for at noen har forgifta kaffen etc. Kan tenke meg at grunnen til at du ikke likte zyprexa var ulvehunger og sløvhet/flathet. Men det er liten sjangse å få det hvis man tar den som tilleggsmedisin, bare en gang i blant når man trenger å roe ned hjernen. Ellers mener jeg jo at fysisk aktivitet beskytter hjernen noe, men det skjer ikke med en gang. Man må sakte, men sikkert jobbe for å bli i god form. For da tåler man mer både psykisk og fysisk. Man tåler ikke alt, det vil nok hverken du eller jeg gjøre noen gang. Men man kan tåle sånn at det blir godt nok. Ellers så er jo det du gjorde også veldig bra, sove og hvile etter anstrengelse. 

Ok, får ta det opp med sykepleieren. Har i grunn alltid tålt lite, men syns det har blitt enda verre med årene. Jeg husker når guttene var små og jeg sprang på møter, de trodde møtene var så bra. Men var jo ikke bra for barna at jeg ble liggende og dårlig etterpå. Men så hadde jeg jo mye energi i perioder, da likte jeg møter og ble slett ikke sliten. Rart det der! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...