Gå til innhold

avslag DPS som henviser til kommunen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk avslag ved DPS som henviser til kommunen, DPS mener kommunen har bra tilbud innen psykiatri/behandling angst og depresjon. Noen av dere som vet hva slags opplegg kommunen har, noen som deltar i dette, erfaringer? 

Anonymkode: 5a5ae...24e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk avslag ved DPS som henviser til kommunen, DPS mener kommunen har bra tilbud innen psykiatri/behandling angst og depresjon. Noen av dere som vet hva slags opplegg kommunen har, noen som deltar i dette, erfaringer? 

Det kan være  div aktivitetstilbud. Gruppene har fokus på kultur, kreativitet og fysisk aktivitet. Det legges til rette for sosialt samvær og et trygt og inkluderende miljø.

Anonymkode: e99bb...cb9

Skrevet

Det kan være at dere sitter rundt et bord og drikker kaffe mens dere spiller Ludo. Og så er det "lunsj", med 3 dagers kneipp (ferdig oppskjærte skiver fra en plastpose) med prim og syltetøy. Avsluttes med å kaste ertepose til hverandre sittende i en sirkel. Jeg tuller ikke! Men det er såklart variasjoner fra kommune til kommune (får man vel håpe).

Men men.

Anonymkode: 42361...8d9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være at dere sitter rundt et bord og drikker kaffe mens dere spiller Ludo. Og så er det "lunsj", med 3 dagers kneipp (ferdig oppskjærte skiver fra en plastpose) med prim og syltetøy. Avsluttes med å kaste ertepose til hverandre sittende i en sirkel. Jeg tuller ikke! Men det er såklart variasjoner fra kommune til kommune (får man vel håpe).

Men men.

Tror jeg hadde blitt dårligere av det opplegget der, vel.

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror jeg hadde blitt dårligere av det opplegget der, vel.

Ikke hvis alle de andre var damer da vel? Med strikking og total uinteressante samtaleemner.

Det høres ut som en spøk, men det er det ikke.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis alle de andre var damer da vel? Med strikking og total uinteressante samtaleemner.

Det høres ut som en spøk, men det er det ikke.

Koselig med damer, vel. Men kanskje ikke strikkende "tanter".

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg fikk en gang tilbud om å ha samtaler med en eller annen mann I kommunen som skulle Være kurset i en type terapi. Husker ikke utdannelsen hans men han var ikke psykolog iallefall. Det ble med den ene førstesamtalen, han gikk fullstendig til angrep på alt jeg sa og virket rett og slett sint. Jeg utnyttet systemet mente han, at jeg ble tydelig trist var et sikkert bevis på det. Jeg gråt uhemmet etterpå, smøg meg bak huset og gjemte meg.  Turte ikke gå ut på fortauet så jeg gikk nesten hele veien til sentrum gjennom kratt og busker i håp om å ikke bli sett. 

Skrevet

Virker som ett standard avslag innen psykiatrien, har selv fått mange av disse.

Raskeste avslaget jeg har fått var når det ble sendt søknad på fredag og avslag med henvisning til kommunen kom på tirsdag.

Anonymkode: e4a1b...add

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ansatt psykiske helsearbeidere i kommunen. En del av disse har videreutdanning i psykiatri og de tilbyr jevnlige samtaler. I tillegg finnes det ulike former for aktivitetstilbud en del steder.

Anonymkode: b163e...6da

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Litt OT, men: Det triste er at det ikke finnes noen normer verken for volum eller kvalitet på den kommunale psykiatritjenesten. Dette gjør at det spriker enormt fra kommune til kommune. Det er dette som kalles "kommunalt selvstyre".

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd å høre at man blir behandlet slik. Det nærmeste jeg har kommet noen behandling i kommunen jeg bor i, er at jeg fikk tilbud om å gå til samtaler hos en psykiatrisk sykepleier, noe som var mer ett ork enn noe annet, og bare gjorde tingene verre.

Er utrolig takknemlig for de fastlegene jeg har hatt de siste 10 årene, den ene var en psykiater, og selv om jeg ikke alltid var enig i hans ideer om å prøve nye medisiner (Rivotril blant annet), så vet jeg likevel at han gjorde det med beste hensikt, og han tok alltid det jeg sa alvorlig. 
Nå har jeg en annen fastlege, og selv om han ikke er spesialist, så har jeg aldri opplevd en lege som har vært flinkere til å sette i gang diverse støtteapparater når de trengs. Fra jeg gikk med han sist så tok de mindre enn 24 timer til jeg hadde ambulant team på dørene, i tillegg til henvisning videre til andre tjenester. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...