Gå til innhold

Fontex Dr.Dahl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg økte Fontex 1.September og idag tok jeg sjansen på noe jeg ikke har gjort før!

Jeg gikk til favorittbutikken min og spurte om de hadde jobb til meg !! Må riktignok tilbake imorra da jeg måtte spørre lederen der, men fatter ikke at jeg turte! Har ikke jobbet på 15 år, men føler meg rimelig klar for å prøve meg ut nå! Jo, akkurat jobbet i Kirkens bymisjon ett år, var ikke borte én dag.

Er det mulig at Fontex allerede funker? Føler meg i veldig fin form, men synes det er rart at den skal funke etter så kort tid? De to andre gangene tok det 13 til 20 dager, både for å føle meg bra og for å bli dårlig disse to gangene. I tillegg tok et forhold slutt igår, men det er greit liksom...burde jo vært supertrist. 

Ser på det andre innlegget om Fluoxetin at andre har opplevd rask virkning, men er usikker...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bipolar? Bipolare kan få meget rask virkning av antidepressiva?

Skrevet

Tusen takk for svar :)

De lærde strides, men fastlegen var klar på at det var en hypoman episode i begynnelsen av August. Ble observert hver dag av ham fra jeg tok kontakt til jeg ble innlagt. Han trappa ned til 20mg og jeg "tryna" etter et par uker på den dosen. Han sa og at jeg skulle ta de vurderingene den turnuslegen gjorde på meg med en klype salt. Han ble nemlig anbefalt av tl om å seponere og avslutte behandlinga med Seroquel da den visstnok ikke hadde effekt på meg

Du nevnte og hypomani i den aktuelle episoden.

De andre sier blanda personlighetsforstyrrelse 

Jeg vet hva jeg tror, men blir jo i tvil når noen sier noe anna...

Bør jeg ta noen grep for å holde denne fine formen i sjakk? Føler meg mer beskytta nå med Seroquel både morgen og kveld- sist hadde legen fjerna morgendosen helt.

Skrevet

Og kan det at jeg alltid har måttet ha relativt høye doser på alle medisiner jeg noen gang har stått på være grunnen til at jeg bikker fra deppa til dette på nettopp 60mg?

Håper på svar 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan det.

Skrevet (endret)

Tusen takk!!

Da er jeg kanskje ikke så dum som jeg ser ut til...

Får bare håpe at de andre tar meg seriøst da, siden den eneste som ser hypomanien går ut i permisjon et halvt år fra torsdag...

Endret av Psykojenta
Skrevet

En tanke.

Har gått gjennom innleggene mine siden nyttår.

I midten av Februar(14.02) kom jeg med tips angående søvn og sov da godt. 18.02 fikk jeg kraftig reaksjon grunnet en undersøkelse hos legen. Etter det har jeg slitt med søvnen. Da er det nærliggende å tro at søvnen først blir bedre etter at jeg har bearbeidet det vonde...siden jeg har prøvd det meste uten hell. Har ikke behandla grunnen til at jeg fikk den reaksjonen hos legen, og vet ikke om det vil bli gjort i nær fremtid heller. Noen andre vonde opplevelser blir tatt litt tak i ved månedsskiftet.

Ikke sovet i natt... lite søvn når jeg er deppa og lite søvn når jeg er gira er lik dårlig kombinasjon som gir vedvarende problemer. Spesielt siden jeg ikke har rukket å ha "normalperiode" mellom opp og ned disse snart 7mnd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...