Gå til innhold

Nhd hvordantrappe ned på remeron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg trappe ned på remeron 30 mg daglig?

Anonymkode: 69c85...621

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Diagnose? Vellykket behandlet? Hvor lenge behandlet?  Første sykdomsperiode eller mange tidligere?

Skrevet (endret)

Remeron er ikke som SSRI, at du får seponeringssymptomer som støt i hodet. Men du kan sove dårlig og få lite energi hvis du kutter den brått. I tillegg kan du bli verre av det du brukte den mot.

Jeg brukte den for søvn, men jeg gikk fra 30 til 15, sto på 15 en måneds tid, og tok gradvis mindre biter av en 15 mg smeltetablett over en måneds tid. Om det er riktig, aner jeg ikke.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Etter vellykket og langvarig nok behandling av depresjon, skal AD trappes ned med 25% per måned for å unngå tilbakefall av sykdommen.

Ved andre årsaker til reduksjon/seponering gjelder andre regler.

Skrevet
9 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Etter vellykket og langvarig nok behandling av depresjon, skal AD trappes ned med 25% per måned for å unngå tilbakefall av sykdommen.

Ved andre årsaker til reduksjon/seponering gjelder andre regler.

Ok, nei jeg har ikke hatt en vellykket behandling av remeron. Angsten har ikke blit bedre, tvert imot så har jeg utviklet en ny type angst av den og det er derfor jeg nå har bestemt meg for å slutte.

Så hvordan avslutter man da? Trappelangsomt ned?l

Skrevet

Tolker det som kortvarig behandling sgs uten effekt. Da kan en bare kutte tvert av.

Skrevet
Den Wednesday, September 07, 2016 at 20.38, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Tolker det som kortvarig behandling sgs uten effekt. Da kan en bare kutte tvert av.

Hva er sgs? Jeg har gått på remeron siden april. Jeg kan vel ikke bare kutte rett av er ikke det farlig?

Skrevet
Den Wednesday, September 07, 2016 at 20.38, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg tenker å starte på zoloft istedenfor remeronen, når jeg er ferdig nedtrappet. 

Den funker bedre på angst, har jeg hørt

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sgs?

En av NHD sine mange forkortelser :-)

Betyr "så godt som"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...