Gjest dundun Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Er det flere enn jeg som er misfornøyd med at det ikke lenger tilsettes jern i brunosten? Hvorfor skal vi DA spise det? OK, det smaker jo ikke SÅ vondt, men det er ikke så ofte jeg gidder likevel. Og nå slipper jeg jo å prakke det på uvillige unger lenger. Det er jo NOEN som TRENGER å være bevisst på å få i seg nok jern. Det hadde vært best om man både fikk kjøpt brunost med og uten, så man kunne velge selv! Men men, det er kanskje ikke verre å ta en tablett enn å spise mat med "kunstig tilsatt" jern... Blodmat og lever orker vi heller ikke... Men lever sunnere enn de fleste ellers, rart at jeg blir SÅÅ slapp uten tilskudd... Sukk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Baker du brød selv? Da kan du jo bruke mel som er tilsatt jern. Og hvis du samtidig får i deg vitamin C, så hjelper du på opptaket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dundun Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Baker du brød selv? Da kan du jo bruke mel som er tilsatt jern. Og hvis du samtidig får i deg vitamin C, så hjelper du på opptaket. Ja, jeg baker endel selv. Og jeg pleide faktisk å bruke endel jernberiket mel da ungene var litt mindre, MERKELIG at jeg hadde glemt det?! :-) C-vitaminer får vi i oss masse av, ja :-) Takk for påminnelsen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Ja, jeg baker endel selv. Og jeg pleide faktisk å bruke endel jernberiket mel da ungene var litt mindre, MERKELIG at jeg hadde glemt det?! :-) C-vitaminer får vi i oss masse av, ja :-) Takk for påminnelsen! Bare hyggelig, du. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni1365379972 Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Bare hyggelig, du. :-) Enig med dundun i kritikk av brunosten. Jeg tror jeg hittil har fått i meg min daglige jerndose gjennom brunosten. (Spiser til frokost hver dag - og har gjort det i årevis) Men nå var plutselig jernnivået mitt litt lavt på siste legesjekk. Har aldri skjedd før. Så jeg er sinna på at jernet er tatt ut av brunosten! Men det med jern i mel har jeg ikke hørt om før! Jeg baker også eget brød. Hvor får man tak i sånt mel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Guuud, jeg er bare sååå enig med deg. Det var svært sørgelig at Tine Meierier ga etter for alle dei kjøttsvoltne i dette landet. Vi som ikke tygger og tygger på dyr mistet et skattet jern-tillegg. Brunost uten jern = en vits. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Baker du brød selv? Da kan du jo bruke mel som er tilsatt jern. Og hvis du samtidig får i deg vitamin C, så hjelper du på opptaket. hei-hei, her var det noe nytt og interessant. hva slags mel er dette???? det aner meg at man må kjøpe dyrt i helsekostforretning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Baker du brød selv? Da kan du jo bruke mel som er tilsatt jern. Og hvis du samtidig får i deg vitamin C, så hjelper du på opptaket. hei-hei, her var det noe nytt og interessant. hva slags mel er dette???? det aner meg at man må kjøpe dyrt i helsekostforretning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 hei-hei, her var det noe nytt og interessant. hva slags mel er dette???? det aner meg at man må kjøpe dyrt i helsekostforretning. Neida. Forbrukersamvirket selger jernberiket sammalt hvetemel. Du finner det som regel sammen med barnematen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Enig med dundun i kritikk av brunosten. Jeg tror jeg hittil har fått i meg min daglige jerndose gjennom brunosten. (Spiser til frokost hver dag - og har gjort det i årevis) Men nå var plutselig jernnivået mitt litt lavt på siste legesjekk. Har aldri skjedd før. Så jeg er sinna på at jernet er tatt ut av brunosten! Men det med jern i mel har jeg ikke hørt om før! Jeg baker også eget brød. Hvor får man tak i sånt mel? Coop, Prix og Mega, ihvertfall. Det heter Nordkronen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest magifa Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Hei Bare så det er sagt, så tror jeg at det fremdeles er mulig å kjøpe brunost tilsatt jern. Vel å merke om du kjøper brunost i pakket inn i "Litago" -papir , den er så vidt jeg vet fremdeles jernberiket. Så også primen. (den vanlige + mager) Tror "litago"-brunosten er helt vanlig brunost, bare et litt mer barnevennlig utseende. Ellers nevnes leverpostei med rødbeter som en ypperlig jernkilde. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Neida. Forbrukersamvirket selger jernberiket sammalt hvetemel. Du finner det som regel sammen med barnematen. Tusen takk. Dette melet har jeg ventet på - jeg bare visste det ikke før nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.