Gå til innhold

Hvordan skal jeg takle dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen nærmer seg. Det er to måneder igjen. Jeg har nå nylig begynt å bearbeide gamle traumer fra fortiden. Går til psykolog en gang i uken. Jeg ble voldtatt tidligere og med graviditeten ble smertene forsterket. Det skjedde for mange år siden, men jeg tenker på det som om det skulle ha skjedd i går. Jeg vet at det er normalt å oppleve forverring av slike traumer ved graviditet, men jeg føler meg langt nede for tiden. Jeg knekker sammen omtrent hver dag, jeg griner og jeg er sint. På voldtektsmannen. Jeg vil ikke være ett offer akkurat nå, men jeg er ett offer. Det tok mange år før jeg turde å innrømme det. 

Tror du jeg klarer å føle meg bedre til fødselen? Har du noen råd? Jeg ser mørkt på det akkurat nå. 

Anonymkode: 5298a...c13

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fødselen nærmer seg. Det er to måneder igjen. Jeg har nå nylig begynt å bearbeide gamle traumer fra fortiden. Går til psykolog en gang i uken. Jeg ble voldtatt tidligere og med graviditeten ble smertene forsterket. Det skjedde for mange år siden, men jeg tenker på det som om det skulle ha skjedd i går. Jeg vet at det er normalt å oppleve forverring av slike traumer ved graviditet, men jeg føler meg langt nede for tiden. Jeg knekker sammen omtrent hver dag, jeg griner og jeg er sint. På voldtektsmannen. Jeg vil ikke være ett offer akkurat nå, men jeg er ett offer. Det tok mange år før jeg turde å innrømme det. 

Tror du jeg klarer å føle meg bedre til fødselen? Har du noen råd? Jeg ser mørkt på det akkurat nå. 

Anonymkode: 5298a...c13

Jeg tror det går bedre når ungen er født, da får du andre ting å være opptatt av...

Skrevet

Mitt råd er å tenke på voldtektsmannen som den taperen han er et dårlig menneske,med råtten moral.

Jeg har vært utsatt for voldtekt selv og det  skadet meg psykisk lenge ,helt til jeg begynte å tenke anderledes om det som skjedde,jeg var helt uten skyld og kunne ikke ha forutsett det som skjedde ,alså alt var den dusten av en tapers skyld.

Og jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle tenke og gruble lenger på det som var skjedd ,det skjer med mange kvinner og jeg var bare nok et offer for at noen menn er drittsekker. 

Jeg tenkte også sånn at hver gang jeg tenkte på voldtekten og hadde det vondt på grunn av det som skjedde så hadde voldtektsmannen fortsatt makt og en plass i livet mitt og det ville jeg ikke at han skulle få lov til.

Så for å ta livet ditt tilbake må du gi slipp på det som skjedde ,jeg mener ikke at du skal gleme, men gå videre og gled deg til barnet kommer og bruk din livserfaring til å bli en god mor .

Masse lykke til med den lille.

Anonymkode: 8ee0a...d50

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...