Gå til innhold

Alle på AP er fjerne!

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, laban skrev:

Tror ikke du har en så hektisk hverdag at det er helt umulig å få det ned i en plan.  Jeg mener ikke å gjøre narr av deg, men du kan jo bare tenke på hva du gjorde i uka som gikk, og tilpasse det til hva du ønsker å gjøre i uka som kommer.

Jeg vet ikke noe om dagsentre og hva som sykepleierens og teamets oppgaver, men generelt er det mer sannsynlig at man får hjelp dersom man selv viser tydelig vilje til forandring.  Ref. den andre tråden: http://forum.doktoronline.no/topic/413496-å-bli-frisk/#comment-3720096

Jeg vil ha forandring, jeg vil gjøre mer men klarer det ikke selv. Trenger mer hjelp, en kontakt på dagsenteret og kanskje en støttekontakt. Noen som drar meg med på ting. 

Skrevet
16 timer siden, Liten40 skrev:

Da kan du være et eksempel på en som får det til med medisiner.  Men hvis jeg ikke tar feil tar du en av de minst sløvende ap. Og du trener (noe som er superviktig med eller uten medisin). Jeg fikk det ikke til med medisiner, men det har vært godt i perioder. Har vært superglad for medisiner i kortere perioder, noen måneder og litt mer. Men så blir jeg flat, feit og fjern ;0)

Var ikke sløv på seroquel og zyprexa heller

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil ha forandring, jeg vil gjøre mer men klarer det ikke selv. Trenger mer hjelp, en kontakt på dagsenteret og kanskje en støttekontakt. Noen som drar meg med på ting. 

Da må du først undersøke hvilke muligheter som finnes via det tilbudet du har kontakt med - sykepleieren og dagsenteret.  Du må vel forberede deg på at noe av dette vil være gruppeaktiviteter.  Skrev ikke du nettopp noe om at det fantes en turgruppe, men at de gikk for langt eller i for bratt terreng for deg?  Da bør du selv finne ut hvordan du kan benytte dette til å på lengre sikt være med på turene.  Du kan f.eks. være med dem et stykke, men snu før de har gått hele turen, og så prøver du å bli med lenger og lenger etter hvert.  Da slipper du å være sosial altfor lenge, samtidig som du viser vilje til å gjøre noe selv.  Dette er ment som et eksempel.  Løsningen er ikke å avskrive hele tilbudet fordi det ikke er helt nøyaktig slik du kunne tenkt deg det nå i starten. 

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Da må du først undersøke hvilke muligheter som finnes via det tilbudet du har kontakt med - sykepleieren og dagsenteret.  Du må vel forberede deg på at noe av dette vil være gruppeaktiviteter.  Skrev ikke du nettopp noe om at det fantes en turgruppe, men at de gikk for langt eller i for bratt terreng for deg?  Da bør du selv finne ut hvordan du kan benytte dette til å på lengre sikt være med på turene.  Du kan f.eks. være med dem et stykke, men snu før de har gått hele turen, og så prøver du å bli med lenger og lenger etter hvert.  Da slipper du å være sosial altfor lenge, samtidig som du viser vilje til å gjøre noe selv.  Dette er ment som et eksempel.  Løsningen er ikke å avskrive hele tilbudet fordi det ikke er helt nøyaktig slik du kunne tenkt deg det nå i starten. 

I store perioder da ungene var små hadde jeg en eller to kontakter på dagsenteret, da var det så viktig på en måte...BV lå bak. Da skulle jeg ut på tur to ganger i uken, de var der for å hjelpe meg å bryte isolasjonen. Nå er jeg jo isolert igjen, men har ikke små unger da. Er vel ikke så viktig at jeg fungerer da...men for min egen del. Jeg vil forandre meg. Fikk følge til lege og tannlege osv. Nå har jeg klart å gå til tannlegen selv, men sønnen min og mor min har fulgt meg til lege noen ganger. Bare sitte med meg på venterommet, jeg hater det. I tilegg hadde jeg jo behandler, var litt av og på der da. Har hatt flere. 

Skrevet
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Hvor får jeg tak i det? Tenkte på det du skrev i den andre tråden, tror jeg trenger mer hjelp enn bare sykepleier hver 14 dag. Skal ta det opp med han i neste uke, jeg står jo på stedet hvil. 

Jeg har kjøpt min på sportsbutikk, de finnes i litt ulike prisklasser. De enkleste er ikke så dyre, du har en app på telefonen som du synkroniserer med. jeg bruker polar, men det finnes mange andre merker :0) 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Liten40 skrev:

Jeg har kjøpt min på sportsbutikk, de finnes i litt ulike prisklasser. De enkleste er ikke så dyre, du har en app på telefonen som du synkroniserer med. jeg bruker polar, men det finnes mange andre merker :0) 

Åja virker komplisert...

Skrevet
15 minutter siden, Annkarin skrev:

Var ikke sløv på seroquel og zyprexa heller

Bra for deg :0) Jeg har seriøst sovna overalt, ikke gøy...Brukt både zyprexa og seroquel.

Skrevet
6 minutter siden, Liten40 skrev:

Bra for deg :0) Jeg har seriøst sovna overalt, ikke gøy...Brukt både zyprexa og seroquel.

Jeg sovner av seroquel, og zyprexa kuttet jeg ut av en eller annen grunn. 

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

I store perioder da ungene var små hadde jeg en eller to kontakter på dagsenteret, da var det så viktig på en måte...BV lå bak. Da skulle jeg ut på tur to ganger i uken, de var der for å hjelpe meg å bryte isolasjonen. Nå er jeg jo isolert igjen, men har ikke små unger da. Er vel ikke så viktig at jeg fungerer da...men for min egen del. Jeg vil forandre meg.

Prøv å finne tilbake til den motivasjonen det at Barnevernet var inne i bildet, ga deg - din egen helse og trivsel er også viktig, og du vil være i bedre form til det kommer en ny generasjon i familien.  

Skrevet
Et øyeblikk siden, laban skrev:

Prøv å finne tilbake til den motivasjonen det at Barnevernet var inne i bildet, ga deg - din egen helse og trivsel er også viktig, og du vil være i bedre form til det kommer en ny generasjon i familien.  

Ja jeg vil jo ha hjelp. Klarer ikke dette selv, det har vist seg nå siden sist jeg var innlagt. Har stort sett bare vært i sofaen og på nettet, har ikke orket mye. Har bare lagt på meg mer og mer. Å bli bestemor er jo en motivasjon :) 

Skrevet
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Hvor får jeg tak i det? Tenkte på det du skrev i den andre tråden, tror jeg trenger mer hjelp enn bare sykepleier hver 14 dag. Skal ta det opp med han i neste uke, jeg står jo på stedet hvil. 

Du kjøper en på en sportsbutikk eller en el-butikk. Jeg har Polar Loop som jeg kjøpte på Elkjøp, men jeg vet mange liker FitBit veldig godt også. Få en av sønnene dine eller mannen til å hjelpe deg å sette den opp mot nettet, du må jo lade den og så må minnet tømmes mot pc eller mobil slik at du ser hva du har gjort etterhvert. Jeg elsker min! :) 

Skrevet
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Du kjøper en på en sportsbutikk eller en el-butikk. Jeg har Polar Loop som jeg kjøpte på Elkjøp, men jeg vet mange liker FitBit veldig godt også. Få en av sønnene dine eller mannen til å hjelpe deg å sette den opp mot nettet, du må jo lade den og så må minnet tømmes mot pc eller mobil slik at du ser hva du har gjort etterhvert. Jeg elsker min! :) 

Virker for komplisert, tror ikke sønnene mine kan det heller. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Virker for komplisert, tror ikke sønnene mine kan det heller. 

Det er veldig lett og jeg garanterer at en rimelig oppegående gutt på 20-25 år klarer det som ingenting! Jeg klarte det lett som en plett og jeg er slett ingen dataguru! Slutt å se hindringene i alt - kan du ikke prøve å se muligheten da!? Det er IKKE vanskelig å lage seg en konto og komme i gang med å bruke en aktivitetsmåler! Hundretusenvis av nordmenn har slike!

Skrevet
Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Det er veldig lett og jeg garanterer at en rimelig oppegående gutt på 20-25 år klarer det som ingenting! Jeg klarte det lett som en plett og jeg er slett ingen dataguru! Slutt å se hindringene i alt - kan du ikke prøve å se muligheten da!? Det er IKKE vanskelig å lage seg en konto og komme i gang med å bruke en aktivitetsmåler! Hundretusenvis av nordmenn har slike!

Ok. Jeg er IKKE som hundrevis av nordmenn :( 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
Den 7.9.2016 at 17.17, stjernestøv skrev:

Føler folk som tar medisiner er trøtte og likegyldige, det er ikke mye vi snakker med hverandre. Sitter der og stirrer, er det sånn det skal være? Tror alle som går på senteret tar AP! Jeg vil mer her i livet, jeg vil klare meg uten tror jeg. Føle at jeg lever på godt og vondt, men føler meg tvunget til å ta medisiner. Samboeren min tar opp "Så er du redd ufoene kommer og henter deg, så blir du helt sånn der gal". Har lyst å prøve uten, merker jo det hvis jeg får angst. Da er jeg syk. Dessuten nå tåler jeg ingenting uansett, kan like godt være syk. 

Alle som bruker AP er ikke fjerne. Men det er mulig at alle som går på ditt dagsenter virker fjerne på deg.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Alle som bruker AP er ikke fjerne. Men det er mulig at alle som går på ditt dagsenter virker fjerne på deg.

Ja de virker fjerne og har alle vært psykotiske, ei har vært beltelagt og flere har blitt tvangsmedisinert. Og de tar alle AP. Så sitter vi der da "Godt med stillhet" sier ei. "Hm" sier jeg, men vil egentlig snakke med dem, men har ikke noe å snakke om. Joda de har sine perioder med snakkesalighet, mange av dem har BP. Mystisk så mange som har den diagnosen, de får opp og nedturer selv på medisiner...spesielt en, selv om han tar litium. Men tror ikke han gjør noe usedvanlig farlig, bare blir hyper, sover lite og snakker mye. Og ei gjør avtaler med meg som hun avlyser rett før, hun er ikke i form...nei stakkars de bipolare de har det ikke lett. Er jeg like fjern? Like dårlig? Ja jeg sitter jo her dag ut og dag inn, de kommer seg ikke videre i livet. Ikke jeg heller :( Hadde forventet mer av meg selv, er skuffet :( 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja de virker fjerne og har alle vært psykotiske, ei har vært beltelagt og flere har blitt tvangsmedisinert. Og de tar alle AP. Så sitter vi der da "Godt med stillhet" sier ei. "Hm" sier jeg, men vil egentlig snakke med dem, men har ikke noe å snakke om. Joda de har sine perioder med snakkesalighet, mange av dem har BP. Mystisk så mange som har den diagnosen, de får opp og nedturer selv på medisiner...spesielt en, selv om han tar litium. Men tror ikke han gjør noe usedvanlig farlig, bare blir hyper, sover lite og snakker mye. Og ei gjør avtaler med meg som hun avlyser rett før, hun er ikke i form...nei stakkars de bipolare de har det ikke lett. Er jeg like fjern? Like dårlig? Ja jeg sitter jo her dag ut og dag inn, de kommer seg ikke videre i livet. Ikke jeg heller :( Hadde forventet mer av meg selv, er skuffet :( 

Dette var ikke pent sagt om personene jeg kjenner :( Det er kjekke folk!

Nicklusheletida
Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dette var ikke pent sagt om personene jeg kjenner :( Det er kjekke folk!

Så fint at du korrigerer deg selv :) Ja alle har fine egenskaper om man bare velger å se etter det positive :)

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Så fint at du korrigerer deg selv :) Ja alle har fine egenskaper om man bare velger å se etter det positive :)

Ja, ikke riktig alle da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...