stjernestøv Skrevet 8. september 2016 Skrevet 8. september 2016 Min sønn fikk beskjed om å lese seg opp på journaler, så han gjorde det. Men fikk i ettertid beskjed om at det var bare hos dem han hadde vært hos, ikke på alle. Da hadde han allerede lest endel om folk, nå er han redd for at dette skal få følger? Det var jo en misforståelse? Han har lest på nettet at det er strengt ulovlig å snoke i andres journaler, så han er engstelig. Har han grunn til det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 Skrevet 8. september 2016 Så lenge han overholder taushetsplikten kan jeg ikke se at dette er noe han trenger å være engstelig for. Anonymkode: 7bb11...87c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. september 2016 Forfatter Skrevet 8. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge han overholder taushetsplikten kan jeg ikke se at dette er noe han trenger å være engstelig for. Anonymkode: 7bb11...87c Det gjør han. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. september 2016 Skrevet 8. september 2016 Det er i prinsippet ulovlig å lese journaler til pasienter en ikke er med på behandlingen av. Dette gjelder uavhengig av om en har taushetsplikt eller ikke. Hvis sønnen din er ny i yrket og har fått uklare beskjeder av sin leder, har han ingenting å frykte så lenge han ikke gjør det igjen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. september 2016 Forfatter Skrevet 8. september 2016 9 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er i prinsippet ulovlig å lese journaler til pasienter en ikke er med på behandlingen av. Dette gjelder uavhengig av om en har taushetsplikt eller ikke. Hvis sønnen din er ny i yrket og har fått uklare beskjeder av sin leder, har han ingenting å frykte så lenge han ikke gjør det igjen. Ok. Flott. Det var uklar beskjed ja og han gjør det aldri igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.