Gå til innhold

hvordan takler dere den altoppslukende angsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere den altoppslukende angsten, den man våkner med hver morgen, den som gjør at man isolerer seg, den som gir dårlig mage, kvalme og noen ganger oppkast, skjelver så man knapt greier stå oppreist.. Den som gjør den minste ting som f.eks gå på butikken umulig. Lammende, sykdomsfølelse. Og hvordan hjelper det å gå i behandling, man sitter jo der bare og prater, og angst som gjør at man ikke klarer møte opp til behandling. Hvorfor går denne angstalarmen av i hytt og pine? Er det noe "feil" i hjernen som gjør dette? Og depresjonen som er der fra man våkner og ikke klarer skjønne hvordan man skal komme igjennom NOK en slik dag....har bare lyst å sove alt bort, men hjernen vil ikke sove..tankekjør.....hjertesukk fra deprimert og angstlei....råd og innspill tas i mot med stor takk......

Anonymkode: 66e1a...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan takler dere den altoppslukende angsten, den man våkner med hver morgen, den som gjør at man isolerer seg, den som gir dårlig mage, kvalme og noen ganger oppkast, skjelver så man knapt greier stå oppreist.. Den som gjør den minste ting som f.eks gå på butikken umulig. Lammende, sykdomsfølelse. Og hvordan hjelper det å gå i behandling, man sitter jo der bare og prater, og angst som gjør at man ikke klarer møte opp til behandling. Hvorfor går denne angstalarmen av i hytt og pine? Er det noe "feil" i hjernen som gjør dette? Og depresjonen som er der fra man våkner og ikke klarer skjønne hvordan man skal komme igjennom NOK en slik dag....har bare lyst å sove alt bort, men hjernen vil ikke sove..tankekjør.....hjertesukk fra deprimert og angstlei....råd og innspill tas i mot med stor takk......

Prøver medisiner.

Anonymkode: 6bab1...ca4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøver medisiner.

Anonymkode: 6bab1...ca4

Har prøvd flere AD, selv vivalen hjelper ikke stort....

Skrevet
3 minutter siden, Kanonføde skrev:

Angst har jeg aldri.

Godt for deg det...

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Godt for deg det...

Nei, det er normalt å ikke ha angst. Derfor er det ikke godt for meg å ikke ha angst. Men det er vondt for de som har angst å ha angst. Dette er det forskjell på.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Hos meg er ikke angsten så ille. Jeg går ut døra neste  hver dag og kommer hjem gjennomvåt av svette, irritabel og sliten..lurer noen ganger på om jeg gjør det som en slags selvskade 😕 

Skrevet

Lurer på dette selv, klarer noen ganger å komme med så vidt ut, men får massiv panikk hver gang som gjør at jeg gruer meg mer og mer, så eksponering fungerer litt mot sin hensikt for min del slik det er nå :(. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Det som funker på kvalmen hos meg er faktisk postafen 🙂 men passer på å ikke bruke for mye, bare når det er som værst. Jeg kjenner ikke angsten så godt, det slår mer ut i kroppen. 

Når det gjelder magen så hjelper det for meg å tenke at jeg har kontrollen når jeg skal på do, (er redd for å gjøre på meg rett og slett). Det er kjempeviktig å ikke isolere seg når man har sånne plager, det som funker hos meg er: ta med dopapir på lengre bilturer, imodium i vesken,  fokus på rett kosthold. (Nokk vann, grovt brød/knekkebrød, spise ofte men lite) 🙂 håper dette kan være til hjelp🙂

September 2014
Skrevet (endret)

Tenk over hva du bruker av medisiner. For mange meg selv inkludert er angsten abstinens. Jeg har i mange år brukt vival 10-15 eller 15 mg sobril x 3 i døgnet. Byttet på Imovane og flunipam ( benzo ) som sovemedisin. Drakk også en del alkohol i helgene. Nå har jeg kuttet ut både alkohol og piller og er også helt kvitt angsten og søvnproblemer.  Det er nå 2 år siden og aldri hatt det så bra. Det ble gradvis bedre. Etter ca 6 mnd så var alt tilbake i det normale. Jeg gikk i mange år hos psykeriater, men det ble aldri diskutert at medisiner kunne være problemet. Lykke til framover!!! Les gjene mere på www.benzoinfo.dk

Endret av September 2014
Feil staving
Skrevet

Tusen takk for alle innspill og råd og lykke til til alle som sliter med hva enn det er. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...