Gå til innhold

Drøm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømte at jeg var innlagt i natt, fikk regelmessig mat og mange turer. Fikk masse energi og ble bra på fem dager, da kunne jeg reise hjem. Sykepleieren visste ikke om det, så jeg gledet meg til å fortelle om så bra jeg var blitt. Synd det ikke var virkelig, min mor var så glad for at jeg var så bra :) Men mye rart en drømmer. 

Skrevet

Vil ikke bli innlagt, men den var så deilig den følelsen... å være frisk :) 

Skrevet

Jeg drømte at foreldrene mine hadde flyttet til Moss inn i et forferdelig hus og hvor vi måtte krabbe inn i en trang heis for å komme oss til bryggen. Dessuten skulle jeg gifte meg igjen med ex mannen min i min gamle brudekjole som jeg hadde modifisert så den så helt grusom ut. Jeg vil heller hatt din drøm. Tenk å fungere uten medisiner! Håper drømmen din blir til virkelighet bortsett fra innleggelsen.

Skrevet

Ja, det hadde vært helt nydelig å kunne fungere uten medisiner . Jeg drømmer ofte om at jeg blir fri fra mitt indre fengsel og fungerer som flertallet

Skrevet
11 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, det hadde vært helt nydelig å kunne fungere uten medisiner . Jeg drømmer ofte om at jeg blir fri fra mitt indre fengsel og fungerer som flertallet

Ja tenk så fantastisk!

Skrevet
12 timer siden, stjernestøv skrev:

Drømte at jeg var innlagt i natt, fikk regelmessig mat og mange turer. Fikk masse energi og ble bra på fem dager, da kunne jeg reise hjem. Sykepleieren visste ikke om det, så jeg gledet meg til å fortelle om så bra jeg var blitt. Synd det ikke var virkelig, min mor var så glad for at jeg var så bra :) Men mye rart en drømmer. 

Skulle ønske mine drømmer kunne vært litt som dine. Jeg har mareritt og det er ikke noe morsomt. Håper du en dag får masse energi og føler deg bra med eller uten medisin.

Skrevet
18 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg hadde vært fornøyd om jeg hadde blitt litt bedre. Har egentlig mista troa på at jeg kommer til å bli helt bra.

Skrevet
7 timer siden, Fionys skrev:

Jeg hadde vært fornøyd om jeg hadde blitt litt bedre. Har egentlig mista troa på at jeg kommer til å bli helt bra.

Jeg har også mistet troen på å bli helt bra, med eller uten medisin. Fungerer iallefall bedre med medisiner enn uten.

Grunnen til at jeg ønsker et liv uten medisiner er pga bivirkningene. Blir ikke så tung i kroppen og ikke minst så mye mindre sulten uten medisiner.  

Vil si at det nytter å kjempe. For noen år siden gikk jeg ut og inn av lukket avdeling. Var skikkelig dårlig.  Nå fungerer jeg på min måte, med en tur i gjørma innimellom. Livet er tross alt verdt å leve.

Stå på. Ikke gi opp. Livet kan bli bedre. Det kan bli levelig

Skrevet
11 timer siden, Fionys skrev:

Skulle ønske mine drømmer kunne vært litt som dine. Jeg har mareritt og det er ikke noe morsomt. Håper du en dag får masse energi og føler deg bra med eller uten medisin.

Takk, håper det går bedre med deg og snart :) Jeg drømte ikke i det hele tatt da jeg tok risperdal, drømmer fikk jeg da jeg gikk over til latuda. Men har hatt mye mareritt jeg også, så jeg vet hvordan det er. 

Skrevet
11 timer siden, Gondor skrev:

Jeg drømte at foreldrene mine hadde flyttet til Moss inn i et forferdelig hus og hvor vi måtte krabbe inn i en trang heis for å komme oss til bryggen. Dessuten skulle jeg gifte meg igjen med ex mannen min i min gamle brudekjole som jeg hadde modifisert så den så helt grusom ut. Jeg vil heller hatt din drøm. Tenk å fungere uten medisiner! Håper drømmen din blir til virkelighet bortsett fra innleggelsen.

Var ikke så kjekk drøm det nei. Jeg drømmen stadig at katten kommer tilbake og. Jo jeg hadde en fin drøm,jeg likte å være innlagt og. Hehe merkelig, men jeg fikk jo god hjelp og ble frisk :) 

Skrevet
11 timer siden, emilie321 skrev:

Det hadde vært herlig :) Jeg vil også fungere som flertallet. 

Skrevet
23 timer siden, stjernestøv skrev:

Du må ikke være innlagt på sykehus for å kunne gå turer, spise regelmessig og få overskudd. Om du ikke gjør dette uten å være innlagt er det fordi du aktivt velger det bort til fordel for noe annet, f.eks å sitte foran skjermen hele dagen. 

Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Du må ikke være innlagt på sykehus for å kunne gå turer, spise regelmessig og få overskudd. Om du ikke gjør dette uten å være innlagt er det fordi du aktivt velger det bort til fordel for noe annet, f.eks å sitte foran skjermen hele dagen. 

Ja jeg skjønner jo det, men jeg trenger hjelp til å komme i gang. Klarer ikke dette alene!

Skrevet
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg skjønner jo det, men jeg trenger hjelp til å komme i gang. Klarer ikke dette alene!

Du klarer å gjøre noe uten andres hjelp. Det gjelder å ikke gape over for mye i starten. Man må sette seg delmål. Jeg syns du burde få hjelp til å være i regelmessig aktivitet av behandlingsstedet ditt. Det er godt å bli sliten. 

Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Du klarer å gjøre noe uten andres hjelp. Det gjelder å ikke gape over for mye i starten. Man må sette seg delmål. Jeg syns du burde få hjelp til å være i regelmessig aktivitet av behandlingsstedet ditt. Det er godt å bli sliten. 

Skal spør om jeg kan få hjelp til det. Trenger å bli mer aktiv. 

Skrevet
Den 10.9.2016 at 11.06, stjernestøv skrev:

Jeg mener ikke å være nedlatende eller noe sånt nå altså, men hva er så vanskelig og uoverstigelig med å ta på seg jakke og sko og gå en halvtimes tur? Jeg skjønner det bare ikke.

Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg mener ikke å være nedlatende eller noe sånt nå altså, men hva er så vanskelig og uoverstigelig med å ta på seg jakke og sko og gå en halvtimes tur? Jeg skjønner det bare ikke.

Da har du ikke min diagnose...

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Da har du ikke min diagnose...

Jeg skjønner det ikke uansett. Du er jo ikke lam eller sengeliggende. At det er tungt skjønner jeg, men at det skal være så uoverstigelig, nei.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Jeg skjønner det ikke uansett. Du er jo ikke lam eller sengeliggende. At det er tungt skjønner jeg, men at det skal være så uoverstigelig, nei.

Er ganske mye liggende jo. Men du trenger ikke forstå det heller. 

Skrevet

Jeg er enig i at det kan være vanskelig å forstå at man bare ikke gjør det som kan virke som en enkel ting. F.eks å gå seg en tur.

Men å være i den situasjonen at man rett og slett ikke får det til viser det både initiativ og ansvar hvis man ber om hjelp. Det kan hende etter en tid med hjelp vil det være lettere å klare seg selv eller man kan trenge livslang støtte/hjelp. Det gjør ingenting, det viktigste er at man kommer seg i aktivitet. I mange typer diagnoser kan initiativ og gjennomføring være ytterst vanskelig. ADHD. Typer autisme. Schizofreni og schizoaffektiv. I tillegg tar man gjerne medisiner med dempende effekt, og det demper dessverre mer enn bare hallusinasjoner/vrangforestillinger. Jeg har erfaring enten selv eller gjennom andre av alle disse diagnosene, og selv om jeg nå klarer meg selv skjønner jeg godt problemet, og derfor synes jeg det å be om støtte/hjelp er en veldig god ide. Det finnes sikkert også visse angstdiagnoser som kan gjøre enkle aktiviteter helt uoverstigelige. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...