Gå til innhold

Ufattelig trett og sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg nok en gang kommet inn i en dårlig periode og det føles som om jeg nesten er litt tilbake til start, sånn som det var før behandlingen startet. Føler meg ikke direkte deprimert og har heller ikke fått tilbake de voldsomme sinne utbruddene.

Det begynte med at uroen kom litt og litt tilbake, og med den kom trettheta. Nå går jeg rundt med konstant uro fra morgen til kveld og i tillegg har jeg blitt ufattelig trett. Trenger mye søvn for å klare dagene, men jeg prøver å begrense det litt siden det egentlig ikke hjelper å sove mer enn normalt. Ikke nok med det så har også marerittene og tankekjøret kommet mer og mer tilbake.

Jeg har prøvd å avlede uro og tankekjør med diverse aktiviteter, noen ganger hjelper det å se på film. Det er vel egentlig bare søvn som gir meg en ordentlig pause fra dette, de gangene jeg ikke har mareritt. Med alt dette som ødelegger livet mitt så kommer trangen til selvskading, selvhat og noen ganger så streifer tankene innom tanken på å avslutte det hele.

Har kompleks ptsd og sosial angst som forsterker seg i dårlig perioder. Det føles som om kroppen min motarbeider.

Skrevet

Jeg har ikke samme diagnoser som deg men jeg kan kjenne meg igjen i noe av det. Jeg har en uke bak meg nå hvor jeg bare har sovet åtte timer om natten og holdt meg våken resten av dagen. Fantastisk! Men nå har jeg falt sammen igjen. Det som virkelig hjelper meg er en skikkelig Imovanekur over tre uker. Det kan ikke gjøres for ofte for Imovane er avhengighetsdannende. Jeg sovner nesten med en gang jeg legger meg ned og sover dypt og godt hele natten. Det regulerer søvnen min veldig godt og jeg fungerer veldig fint om dagen. Kan dette være noe for deg?

Tankekjøret regulerer jeg ved å øke ap. Det kan jeg regulere etter formen. Fungerer veldig bra.

Jeg står på endel medisiner. Det er det som redder meg fra det jeg føler er rene undergangen.

Står du på medisiner?

Skrevet
41 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg har ikke samme diagnoser som deg men jeg kan kjenne meg igjen i noe av det. Jeg har en uke bak meg nå hvor jeg bare har sovet åtte timer om natten og holdt meg våken resten av dagen. Fantastisk! Men nå har jeg falt sammen igjen. Det som virkelig hjelper meg er en skikkelig Imovanekur over tre uker. Det kan ikke gjøres for ofte for Imovane er avhengighetsdannende. Jeg sovner nesten med en gang jeg legger meg ned og sover dypt og godt hele natten. Det regulerer søvnen min veldig godt og jeg fungerer veldig fint om dagen. Kan dette være noe for deg?

Tankekjøret regulerer jeg ved å øke ap. Det kan jeg regulere etter formen. Fungerer veldig bra.

Jeg står på endel medisiner. Det er det som redder meg fra det jeg føler er rene undergangen.

Står du på medisiner?

Nei jeg står ikke på medisiner. Har brukt Escitalopram, men de sluttet jeg på i juni. I sommer hadde jeg en opptur med mye energi, men da sov jeg veldig lite, mellom 2 og 4 timer hver natt så da brukte jeg Apodorm en liten periode.

Psykiateren min ønsket ikke at jeg sto på noen medisiner lenger, men nå har hun sluttet og skal etter hvert til ny psykiater så da får jeg se hva hun/han sier. Ønsker også selv å klare meg uten medisiner, men er villig til å starte opp igjen, hvis det er det som må til, så lenge det ikke er Escitalopram. Escitalopram gjorde meg helt følelsesløs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...