mari12 Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Hei. Jeg er en jente på 12 år som lurer på en ting.Jeg er veldig høy, men lurer på om jeg veier for mye.Jeg er 1.71cm og veier 56 kg (nøyaktig det)Er det for mye?Jeg er ikke av den typen som trener mye eller dropper godis men jeg pleier jo å trene litt. Koz 7 klassing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 jeg tror nok ikke du veier for mye i forhold til høyden din nei. Det der kan regnes ut med noe som heter BMI. Søk på det på internet Å bare tenke på hvor mye man veier utifra høyde tar ikke hensyn til hvor mye muskler du har i forhold til fett, og beinbyggning, så du får ta svaret med en klype salt. (du får nemlig et tall ved hjelo av denne BMI'n) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Her er en BMI-kalkulator: http://www.studioactive.no/interactive/bmi.html Du veier heller for lite enn for mye. Ikke få panikk om du vokser litt i "bredden" også nå når puberteten (snart?) setter inn for fullt. Jentekropper _skal_ forandre seg i løpet av årene du har foran deg. Ikke tenk på vekten din, det er ikke rart du veier mer enn mange jevnaldrende med din høyde! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkenoenick2 Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Her er en BMI-kalkulator: http://www.studioactive.no/interactive/bmi.html Du veier heller for lite enn for mye. Ikke få panikk om du vokser litt i "bredden" også nå når puberteten (snart?) setter inn for fullt. Jentekropper _skal_ forandre seg i løpet av årene du har foran deg. Ikke tenk på vekten din, det er ikke rart du veier mer enn mange jevnaldrende med din høyde! BMI er jo bare tull! Jeg bruker str. 38-42, men kommer ut med en BMI på 27.78? Hallo? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkenoenick2 Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Her er en BMI-kalkulator: http://www.studioactive.no/interactive/bmi.html Du veier heller for lite enn for mye. Ikke få panikk om du vokser litt i "bredden" også nå når puberteten (snart?) setter inn for fullt. Jentekropper _skal_ forandre seg i løpet av årene du har foran deg. Ikke tenk på vekten din, det er ikke rart du veier mer enn mange jevnaldrende med din høyde! BMI er jo bare tull! Jeg bruker str. 38-42, men kommer ut med en BMI på 27.78? Hallo? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 BMI er jo bare tull! Jeg bruker str. 38-42, men kommer ut med en BMI på 27.78? Hallo? Størrelser kan også være bare tull i våre dager da alt skal være for trangt og for kort :-) Forøvrig er jeg enig med deg i at BMI må sees i sammenheng med kroppsbygning etc., men helt på jordet er klassifiseringen neppe. Og en jente på 171 / 56 er nok ikke overvektig uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Du veier overhodet ikke for mye. Fortsett å lev som du gjør og kos deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 BMI er jo bare tull! Jeg bruker str. 38-42, men kommer ut med en BMI på 27.78? Hallo? Enig med deg i det, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hei mari12, Du har en helt perfekt vekt i forhold til høyde for din alder. Du kan regne med at både høyden og vekten øker litt mer i årene fremover. Husk også at tenårene er en viktig periode for å bygge sunn og sterk benbygning. Det er derfor viktig å spise rikelig med kalsium-rik mat - som f.eks melk, yoghurt, ost, mørkegrønne grønnsaker, brokkoli, og belgfrukter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari12 Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Her er en BMI-kalkulator: http://www.studioactive.no/interactive/bmi.html Du veier heller for lite enn for mye. Ikke få panikk om du vokser litt i "bredden" også nå når puberteten (snart?) setter inn for fullt. Jentekropper _skal_ forandre seg i løpet av årene du har foran deg. Ikke tenk på vekten din, det er ikke rart du veier mer enn mange jevnaldrende med din høyde! Takk for svarene! Men, jeg kommer ikke inn på BMI kalkulatoren.... Koz Meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Takk for svarene! Men, jeg kommer ikke inn på BMI kalkulatoren.... Koz Meg Nei, den har visst forsvunnet siden jeg la inn svaret, eller siden er nede akkurat nå. Men det finnes fler, f.eks. denne: http://www.diabetessiden.as/bmikalkulator.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.