Gå til innhold

Hva gir DITT liv mening? En positiv trår :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få til en positiv tråd og kanskje noen tips til andre som sliter med å finne meningen med sitt liv :) 

Det kan jo være den minste lille ting som kan gi livet mening, ting en kanskje ikke tenker over. 

Anonymkode: 66359...6d5

Skrevet

Si det. Hobbies (når de gir glede)?

Anonymkode: beac1...444

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å få til en positiv tråd og kanskje noen tips til andre som sliter med å finne meningen med sitt liv :) 

Det kan jo være den minste lille ting som kan gi livet mening, ting en kanskje ikke tenker over. 

Tantebarna og venner :o)

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min. Når jeg mestrer livet. Når noe/noen får meg til å le

Skrevet

- venner, familie og sosialt liv

- jobb og penger

- interesser og hobbies

- reiser og ferier

- +++

Anonymkode: 12101...896

Skrevet

Folk rundt meg, turer i naturen, ro, håp om endring på enkelte områder, takknemlighet og det å prøve å bidra.

Skrevet

Morgenkaffe ute på verandaen, hygge med venner, tantebarna, turer i skog/på fjellet, sjøluft, baking, musikk, hest

Skrevet

Familien min (inkludert barna og hunden), ny kunnskap, hjelpe andre, kjærligheten til samboeren min, venner, nye og positive opplevelser.

Skrevet

- kjæresten

- ungene

- å være på hytta

- å være ute i naturen

- trimme

- å være med venner

- å pusle med hobbyer / interesser

Skrevet

Barna, mannen, venner - det å kunne bety noe positivt for andre, og kjenne at noen rundt meg er glad i meg.

Musikk (gleder meg til Figaros bryllup neste uke!!!!), både når jeg går på konserter, og når jeg lager musikk selv ved å synge i kor - det er en helt fantastisk tilfredsstillelse å være med på og sette sammen ulike stemmer til flotte harmonier, melodier, og lyder.

Naturen - jeg bruker alltid sansene når jeg er ute, ser på farger, fugler, landskap, detaljer, hører på lyder, lukter blomster, myr, pors, gress blader...

Trening - deilig å kjenne at kroppen min mestrer en del ting nå som jeg ikke kunne da jeg var ungdom (for eksempel badminton), og også at den mestrer noe like godt som da jeg var ungdom, kanskje bedre faktisk (for eksempel svømming). Og så er det jo noe jeg ikke kan lenger da... er elendig på volleyball-serve, jeg som spilte aktivt i mange år :-P

Av småting kan jeg nevne en kopp kaffe om morgenen, enten ute på verandaen, eller i sofaen, eller på kontoret - deilig med den første koppen om morgenen! - eller plukke inn en fin blomst fra hagen (altfor sjelden jeg gjør det), lukta av nybakt brød, en klem fra 17-åringen fordi jeg laget niste til ham da han hadde forsovet seg.... :-)

Skrevet

Samvær med barnet mitt. Det å kommunisere godt med det hjemmet h*n bor i. 

Katten h*n eide da h*n bodde hjemme

Evnen til å glede seg på andres vegne, og evnen til å være der for andre som sliter. Andres ve og vel er veldig viktig for meg

Anonymkode: 0e59f...500

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...