Gå til innhold

NHD - hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I mange år nå har jeg hatt det slik at når kvelden kommer så klarer jeg ikke være hjemme. Føles som veggene kommer i mot meg på en måte så må ut noen timer før jeg kan dra hjem. Er til samme tid hver dag, men er mest når jeg er hjemme det skjer og er uavhengig av hva jeg har gjort i løpet av dagen. Skjer ikke så ofte om jeg er hos andre. Blir også fort sliten, spesielt av bråk da blir jeg både sliten og ustabil. Har visst blandet pf (eupf og umoden og litt andre ting inni) men er visst også noe usikkerhet rundt det. 

Har også noen ganger sett og hørt ting jeg ikke helt kan forklare. Er som noen sier navnet mitt og hørt noe som høres ut som en barnestemme si " i hate you" og sett lysglimt. Prøver å finne logiske forklaringer på dette, men er ikke alltid det er mulig. Lysglimt kan være noen som lyser med lykt f eks tenker jeg, men stemmer kan jeg ikke helt forklare. Er heldigvis ikke ofte jeg hører slikt, men det skjer jo. Har hatt 2 akuttinnleggelser i år pga jeg var ganske ustabil. Får ofte skyldfølelse egentlig uten at jeg burde det. Er også ofte engstelig for å få skylda for ting jeg ikke har gjort pga tidligere alvorlige anklager for ting jeg ikke hadde kjennskap til. Dette sitter hardt i ennå etter flere år og ikke fått hjelp til å håndtere det. 

Henger dette sammen eller har du noen annen forklaring? Og ikke minst hva kan hjelpe meg? Synes ikke akuttinnleggelser er det beste løsningen langsiktig så håper på litt hjelp jeg kan ta videre til fastlegen (forutsatt at han hører på meg). Håper dette ikke var for rotete forklart. 

Setter stor pris på svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...