Gå til innhold

Hva tror du om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, laban skrev:

Jeg kan en god del matte og blir ikke nevneverdig imponert over at man legger sammen tverrsummer av datoer, konsonanter og vokaler i navnet og kaller resultatet forskjellige mystiske ting.      

Jeg har hatt flere ulike navn opp gjennom - først ett navn på fødselsattesten, så ble ett av fornavnene og etternavnet endret på dåpsattesten, da jeg var 18 år tok jeg min mors pikenavn i tillegg til de navnene jeg hadde fra før og da jeg ble gift tok jeg sannelig eks-gubbens etternavn i tillegg! Nå har jeg kvittet meg med det for leeeenge siden da. Hvordan skal disse nummerologifolkene tolke det tro?

Skrevet
1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg har hatt flere ulike navn opp gjennom - først ett navn på fødselsattesten, så ble ett av fornavnene og etternavnet endret på dåpsattesten, da jeg var 18 år tok jeg min mors pikenavn i tillegg til de navnene jeg hadde fra før og da jeg ble gift tok jeg sannelig eks-gubbens etternavn i tillegg! Nå har jeg kvittet meg med det for leeeenge siden da. Hvordan skal disse nummerologifolkene tolke det tro?

Det står eksplisitt at det er det første navnet ditt som skal brukes i regnestykkene. Altså det fra fødselsattesten.

Skrevet
7 hours ago, stjernestøv said:

Å var hun? Det var ikke pent :( 

Det koster femten hundre. 

Høyst umoralsk menneske. Burde nesten vært buret inne.

Skrevet
5 timer siden, laban skrev:

Det står eksplisitt at det er det første navnet ditt som skal brukes i regnestykkene. Altså det fra fødselsattesten.

*haha* Jeg skal altså bruke 1500,- for å få noen kvakksalvere til å regne ut for meg meningen med et navn jeg aldri har brukt?! Dream on. ;) Det er synd at sånne får holde på å svindle folk.

Skrevet
14 timer siden, laban skrev:

Jeg mente ikke å ironisere over deg, men over det jeg kalte "vitenskapen om tverrsummer". 

Jeg kan en god del matte og blir ikke nevneverdig imponert over at man legger sammen tverrsummer av datoer, konsonanter og vokaler i navnet og kaller resultatet forskjellige mystiske ting. 

Det stemmer at mine "skjebnetall" er de samme som fødselsdatoen til sønnen min.  Men det er fortsatt bare noen tall.

Du finner diverse tall og algoritmer her: http://numerologi.giaever.org/Joachim+Gi%C3%A6ver/23-9-1985/#sthash.MYErvKnb.dpbs

Pythagoras hadde dreisen på trekanter, men jeg følger ham ikke ut i tallmagien.     

Hos meg ble den tverrsummen tilsvarende fødselsdatoen til min barndoms hund.. ;-)

Men som du sier: det er bare tall!

Skrevet
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg skal altså bruke 1500,- for å få noen kvakksalvere til å regne ut for meg meningen med et navn jeg aldri har brukt?!

Jeg tolker det slik at det er ditt første "offisielle" navn som skal brukes.  Men det er jo litt spesielt at fødsels- og dåpsattest avviker.

Jeg oppfatter dette omtrent som horoskop - det kan ha underholdningsverdi, men det er ikke noe dypere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...