Gå til innhold

Utskrift av journal - NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å søke voldsoffererstatning etter overgrep i barndommen, og siden jeg ikke har noen dokumentasjon på at dette har skjedd har jeg fått beskjed om å samle sammen utskrift av journal/epikriser fra sju år tilbake. Nå har jeg bodd i to fylker og har en rimelig fargerik historie i psykiatrien, med innleggelser både her og der. Må jeg ta kontakt med hver enkelt fasilitet for å få utskrift, eller kan det være samlet fylkesvis? Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne, rett og slett.

Takknemlig for svar.

Anonymkode: d94c2...291

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I utgangspunktet må du spørre hver enkelt institusjon.

Noen steder er sykehus/DPS samorganisert i et HF. Da kan de sikkert skrive ut alt fra et sted.

Eksempel fra NT: DPS-Kolvereid, Namsos, Levanger og DPS-Stjørdal er samorganisert i en klinikk. Vi kan skrive ut journal samlet.

Skrevet

Det er NT jeg hører til. :) Så da kan jeg ringe Stjørdal DPS og få utskrift av poliklinisk behandling OG mine gale perioder på Levanger Galehus?

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er NT jeg hører til. :) Så da kan jeg ringe Stjørdal DPS og få utskrift av poliklinisk behandling OG mine gale perioder på Levanger Galehus?

Ja. Men ikke kall det Galehus. 

Anonymkode: a0efa...861

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan du :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...