Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å gå til psykolog spesialist nå de siste ukene. Jeg gikk til hun over lang tid for 12-15 år siden.

Hun sa noe som gav meg et lite håp om min psyke. Da jeg fortalte at jeg var stabil og ordentlig mot mennesker som er stabile og oppfører seg ordentlig mot meg, så sa hun at min EU pf, hadde avtatt noe i styrken. Men jeg må ta meg litt sammen også for å holde meg stabil av og til. Når jeg plutselig får en følelse av en negativ greie med noen som er stabil, så stopper jeg opp og tenker på hva valg jeg har. Enten å reagere følelsesmessig mot dem, om at jeg syns det var urettferdig sagt, ol. Eller at jeg prøver å roe det ned og jeg fortsetter å snakke med vedkommende som før, uten å ha en reaksjon. Jeg har valg flere ganger å holdt igjen de følelsene og fortsatte å snakke normalt. Da har jeg også fått bekreftet at alt er som før i relasjonen, uten å få et utbrudd om mine følelser. Dette føler jeg gir meg et lite håp om at det er mulig å bli litt friskere i tankegangen ang min lidelse. Det gjør meg godt også. Å jobbe med seg selv, trene vet jeg har så mye å si for hvordan det går fremover. Å få høre jeg er reflektert og er mer fornuftig enn jeg var for flere år siden viser at jeg har blitt mer moden med årene. 

Bør jeg ikke være litt stolt av meg selv NHD? 

Skrevet

Nei jeg bør sikkert ikke det. Er det bare negative innlegg som blir kommentert? Jaja

Skrevet

Det føles veldig bra når man får lønn for strevet. Du burde absolutt være stolt av din fremgang.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan godt være stolt. Enda mer kan du være glad, for jeg antar at du har det mye bedre med deg selv og ikke minst i relasjoner med andre :-)

Skrevet
Den 14.9.2016 at 22.01, Fionys skrev:

Det føles veldig bra når man får lønn for strevet. Du burde absolutt være stolt av din fremgang.

Tusen takk for det :)

Skrevet
Den 14.9.2016 at 22.05, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du kan godt være stolt. Enda mer kan du være glad, for jeg antar at du har det mye bedre med deg selv og ikke minst i relasjoner med andre :-)

Tusen takk NHD. 

Men jeg har et spørsmål til deg. For 1 uke siden så fikk jeg utskrevet seroquel 100 mg tabl hos psykiateren på dps hvor jeg går. Jeg har tidligere brukt seroquel 300 mg depot. Den fungerte veldig bra følte jeg, bare det eneste minuset var at jeg var så veldig trøtt på dagtid. Dette sa jeg til psykiateren og har nå prøvd tablettene i 6 dager. Men jeg føler meg dårligere nå. Har kjent mer på angstfølelse flere timer hver dag, føler ubehag i kroppen, kvalm, rar følelse i hodet. og litt små sløret syn. Om kvelden får jeg en rar trang til å gå å legge meg. jeg hadde ikke de symptomene da jeg gikk på depot. Skal til psykiater igjen om en uke til kontroll. vil disse symptomene gå over tror du NHD? Og evt når vil de gå over? 1 tabl 100 mg hver kveld jeg tar.

Er nesten som depot var bedre enn tablettene. Så lurer jeg på å gå over til depot igjen?

Skrevet

Kjenner på sterk uro og angst nå etter jeg tok tabletten kl 1 i natt. Er redd for at jeg har fått angst for

de symptomene jeg får av seroquel. Men det var som sagt ikke slik på depot

Skrevet

Med mindre en bruker en liten dose kun for søvn, har jeg det inntrykk at alle har det langt bedre på depot.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Med mindre en bruker en liten dose kun for søvn, har jeg det inntrykk at alle har det langt bedre på depot.

OK da fikk jeg vel godt nok svar på det. Har seroquel depot 50 mg liggende fra før. Kan jeg ta en slik i kveld i stedenfor tabletter? Har veldig ubehag i kveld også etter tabl i går kveld.

Skrevet

Tok 50 mg seroquel depot i går kveld. kan jeg ta 100 mg i kveld? Merker litt av bivirkningene ennå fra tabl, men føler meg bedre heldigvis.

Skrevet

Du kan ta 100 i kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...