Gå til innhold

Dr. Dahl: EUPF borderline type

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om alle med den diagnosen (eupf) har det trekket der man veksler mellom å hate og elske en person? Og må det nødvendigvis skje med kjæresten/samboer/ektefelle. Jeg har vært gift i flere år, og har alltid elsket han, selv om jeg ikke føler forholdet gir meg alt jeg trenger og jeg ikke lenger føler han forstår meg. Jeg har kun opplevd det med tidligere kjærester (da har det vekslet fra kjærlighet til hat, men aldri tilbake igjen), og det har skjedd med vennskap. Der har det også vært å se på en person som en veldig god og nær venn, for så plustselig å se "sannheten", at den personen ikke bryr seg og forstår i det hele tatt, føle seg avist og så begge avviser. Sånn har jeg ødelagt mange vennskap. Det har også skjedd med terapeuter, at jeg idylliserer vedkommende, før jeg innser at hn var verdens verste terapeut (men det var jammen ikke langt fra). Jeg har også vist slike sider overfor familien.

Kan et slikt trekk vise seg på de måtene jeg har beskrevet der, eller skjer det i absolutt alle relasjoner? Jeg prøver bare å forstå dette? Dette trekket viste seg først da jeg var 24 år, kanskje.

Anonymkode: 834ed...c76

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...