AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 Psykiateren min sa til meg at gråt er utagering. Hæ? Jeg som er så stille og forsiktig i min framtoning, "utagerte" visst da tårer trillet like stille og forsiktig ned kinnene i en terapitime. Jeg hulket ikke, hylte ikke, var ikke fysisk urolig i det hele tatt. Jeg bare satt der i en kanskje litt forfrosset tilstand, mens tårene kom. Og det er utagering??? Anonymkode: abffe...d86 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 Jeg tolker det ikke som utagering, men som følelser som kommer frem som tårer. Utagering er skrike, slå, knuse, bråke, forstyrre, skremme osv. Anonymkode: 55460...758 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 Hnm, det hørtes rart ut. Da vil jeg tro det er mye utagering i psykiatrien, viss gråt teller som det. Da har jeg også utagert noen ganger... Anonymkode: 1b355...cce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 Ja, det virker veldig rart. Takk for støtte for mitt syn! Anonymkode: abffe...d86 0 Siter
ISW Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 Hørtes ut som et utsagn tatt helt ut av kontekst. Tviler på at noen kan ha ment at gråt på den måten som du beskriver er utagering. 0 Siter
Kayia Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 Hva hadde dere snakket om da du begynte å gråte? 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Psykiateren min sa til meg at gråt er utagering. Hæ? Jeg som er så stille og forsiktig i min framtoning, "utagerte" visst da tårer trillet like stille og forsiktig ned kinnene i en terapitime. Jeg hulket ikke, hylte ikke, var ikke fysisk urolig i det hele tatt. Jeg bare satt der i en kanskje litt forfrosset tilstand, mens tårene kom. Og det er utagering??? Anonymkode: abffe...d86 Jeg tenker at "utagering" kanskje var et uheldig ordvalg. Kanskje han mente det var defensivt; at du gjennom tårer stanset et evt. nyttig spor i samtalen? Kanskje han mente tårene var viljestyrt? Ikke godt å si. 0 Siter
Kanonføde Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 Hvor "hissig" man er har ikke noe å si for hvorvidt det er utagering (f.eks. med tanke på det du sier med "hyling"). Det er ganske enkelt å utagere uten å foreta seg nesten noe som helst. F.eks. "silent treatment", det å ikke reagere når noen kommuniserer med en. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.