Gå til innhold

Gråt er visst utagering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiateren min sa til meg at gråt er utagering. Hæ? Jeg som er så stille og forsiktig i min framtoning, "utagerte" visst da tårer trillet like stille og forsiktig ned kinnene i en terapitime. Jeg hulket ikke, hylte ikke, var ikke fysisk urolig i det hele tatt. Jeg bare satt der i en kanskje litt forfrosset tilstand, mens tårene kom. Og det er utagering??? 

Anonymkode: abffe...d86

Skrevet

Jeg tolker det ikke som utagering, men som følelser som kommer frem som tårer. Utagering er skrike, slå, knuse, bråke, forstyrre, skremme osv.

Anonymkode: 55460...758

Skrevet

Hnm, det hørtes rart ut. Da vil jeg tro det er mye utagering i psykiatrien, viss gråt teller som det. Da har jeg også utagert noen ganger...

Anonymkode: 1b355...cce

Skrevet

Ja, det virker veldig rart. Takk for støtte for mitt syn!

Skrevet

Hørtes ut som et utsagn tatt helt ut av kontekst.

Tviler på at noen kan ha ment at gråt på den måten som du beskriver er utagering.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Psykiateren min sa til meg at gråt er utagering. Hæ? Jeg som er så stille og forsiktig i min framtoning, "utagerte" visst da tårer trillet like stille og forsiktig ned kinnene i en terapitime. Jeg hulket ikke, hylte ikke, var ikke fysisk urolig i det hele tatt. Jeg bare satt der i en kanskje litt forfrosset tilstand, mens tårene kom. Og det er utagering??? 

Jeg tenker at "utagering" kanskje var et uheldig ordvalg. Kanskje han mente det var defensivt; at du gjennom tårer stanset et evt. nyttig spor i samtalen? Kanskje han mente tårene var viljestyrt?  Ikke godt å si.

Skrevet

Hvor "hissig" man er har ikke noe å si for hvorvidt det er utagering (f.eks. med tanke på det du sier med "hyling"). Det er ganske enkelt å utagere uten å foreta seg nesten noe som helst. F.eks. "silent treatment", det å ikke reagere når noen kommuniserer med en. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...