Gå til innhold

jeg vil bare dø og det skremmer meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer ikke tenke, prøver å finne dette noe som gjør ting så vanskelige. Klarer andre finne de konkrete tankene eller handlingene som fører til slike sterke tanker? Jeg skal i hjemmeopgave prøve å finne ut hva dette noe er, men kjennes bare som en kvelende stor masse. 

Skrevet
13 minutter siden, umakenverdt skrev:

klarer ikke tenke, prøver å finne dette noe som gjør ting så vanskelige. Klarer andre finne de konkrete tankene eller handlingene som fører til slike sterke tanker? Jeg skal i hjemmeopgave prøve å finne ut hva dette noe er, men kjennes bare som en kvelende stor masse. 

En kvelende stor masse sier jo mye, trist du har det så vondt nå :( 

Skrevet
7 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg går ut på tur eller setter meg på et rom uten forstyrrelser og konsentrerer meg veldig dypt: hva konkret er det som gjør ting så vanskelige for meg? Hva skjer i meg, hvilke følelser får jeg, eller hva tenker jeg når dette vanskelige skjer?

Når jeg har funnet ut dette så bringer jeg det på bane for psykiater der vi diskuterer det og kommer frem til løsninger. 

Anonymkode: 2674e...5cd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut på tur eller setter meg på et rom uten forstyrrelser og konsentrerer meg veldig dypt: hva konkret er det som gjør ting så vanskelige for meg? Hva skjer i meg, hvilke følelser får jeg, eller hva tenker jeg når dette vanskelige skjer?

Når jeg har funnet ut dette så bringer jeg det på bane for psykiater der vi diskuterer det og kommer frem til løsninger. 

Anonymkode: 2674e...5cd

og da finner du ut av det? jeg forstår ikke hvorfor det av og til blir så vanskelig av normale hendelser, mens andre dager ikke. Skal jobbe med å konsentrere meg dypt, selv om alt er kaotisk. Vil ikke gjøre noe dumt i dag!!

Skrevet
21 minutter siden, umakenverdt skrev:

En kvelende stor masse er et bra utgangspunkt, mest sannsynlig vil du bruke uker og måneder på å få tak i hva dette noe er. Det blir litt som å skrelle en løk, man må ta det lagvis. Når du ikke klarer finne ut av det, akkurat nå, kan du kanskje heller bruke litt tid på å kjenne på og skrive ned hva den opplevelsen gjør med deg. Hva skjer dersom du (feks) ikke ber om bekreftelse (ref til dette med å holde ut uro), hva tenker du- hva er du (evt) redd for. 

Skrevet
4 minutter siden, XbellaX skrev:

En kvelende stor masse er et bra utgangspunkt, mest sannsynlig vil du bruke uker og måneder på å få tak i hva dette noe er. Det blir litt som å skrelle en løk, man må ta det lagvis. Når du ikke klarer finne ut av det, akkurat nå, kan du kanskje heller bruke litt tid på å kjenne på og skrive ned hva den opplevelsen gjør med deg. Hva skjer dersom du (feks) ikke ber om bekreftelse (ref til dette med å holde ut uro), hva tenker du- hva er du (evt) redd for. 

det er i slike situasjoner jeg gjør dumme ting, og det skal jeg ikke gjøre. kjennes vanskelig å holde ut. Redd for framtida. Vet jeg ikke har noen grunn til å klage, men oppleves som jeg er fastspent og ikke kommer ut. Jeg skal leve, men får det bare ikke til.

Skrevet
Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev:

det er i slike situasjoner jeg gjør dumme ting, og det skal jeg ikke gjøre. kjennes vanskelig å holde ut. Redd for framtida. Vet jeg ikke har noen grunn til å klage, men oppleves som jeg er fastspent og ikke kommer ut. Jeg skal leve, men får det bare ikke til.

Legg kaoset (skrivearbeidet) fra deg, kom deg ut i sensommerværet. Inviter deg selv på besøk eller få med deg en bekjent på en kaffe, eller gå deg en tur i parken med musikk som muntrer deg opp. Finn deg en film du kan synke ned i sofaen med, ta deg en varm dusj, engasjer deg i tråder her, hva enn som kan hjelpe deg i å få litt annen input i hodet ditt enn kun kaoset. Dette kommer du deg gjennom umaken, men det er regelrett et mareritt når det står på. Fremtiden kan du vente med å bekymre deg for noen år enda, først må vi komme oss gjennom en mørk og lang vinter ;-) Du må fordele bekymringene dine litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...