Gå til innhold

De uutholdelige bivirkningene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i bevegelse i hele natt. Har så stort ubehag og ufrivillige bevegelser når jeg er i ro at jeg må være i bevegelse hele tiden. Begynner å bli skikkelig sliten i tillegg. 

Var jo så glad for at jeg endelig hadde funnet en medisin som hjalp på både søvn og uro.  Nå sitter jeg her å hopper og spretter, bare venter på at medisinen skal begynne å gå ut av kroppen.  

Har økt sakte opp med Quetiapin.  Skulle opp i 175 mg til kvelden, men nå må jeg heller trappe litt ned. Synes dette var dumt for Quetiapin virket så bra i begynnelsen.  Ja ja, foreløpig så sover jeg iallefall litt mer på 100 mg Quetiapin enn uten.

Aner ikke hva annet jeg kan prøve. Vallergan  er som å ta sukkerpiller, med imovane og flunipam sover jeg to timer , store doser nozinan det samme. (Det er mange år siden jeg prøvde å finne noe som hjalp på søvnen)

Har jo blitt litt bortskjemt de siste månedene med brukbar søvn så nå vil jeg gjerne få søvnen til å fungere. Ser jo hvor mye bedre dagene blir med søvn. 

Noen som har noen forslag? 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har ingen gode råd. Jeg begynte på quetiapin i dag og ble helt slått ut. Sov en time på ettermiddagen og jeg er forsåvidt blitt trett igjen nå etter kveldsdosa men oversiden av føttene klarer ikke være i rooooo.....

Skrevet
8 timer siden, Kanonføde skrev:

Kan være bivirkningen akatisi. Det kan være andre medisiner som ikke gir den bivirkningen.

https://sml.snl.no/akatisi

Takk for tips.

Jo, det er nok den bivirkningen. Har trappet litt ned og det hjalp.  Så får jeg heller sove litt mindre. Quetiapin er den første medisinen som virkelig har hjulpet meg med søvnen så har egentlig ikke lyst til å bytte. 

Skrevet
45 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk for tips.

Jo, det er nok den bivirkningen. Har trappet litt ned og det hjalp.  Så får jeg heller sove litt mindre. Quetiapin er den første medisinen som virkelig har hjulpet meg med søvnen så har egentlig ikke lyst til å bytte. 

Når jeg var oppe i høye doser på seroquel fikk jeg maurkryp, det er veldig ubehagelig. Man klarer jo ikke å ligge i ro, har også fått det av andre ap. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...