Gå til innhold

Hva er lurt å ta opp med psykiater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykepleieren var her i dag, og han mente det var ikke så lurt å slutte med medisiner. Han sa sin mening og jeg sa min mening, han har ihvertfall respekt for min tro. I neste uke skal jeg snakke med psykiater og, hva er lurt å ta opp? At jeg blir så fort sliten vil jeg ta opp, at jeg tåler ingenting. At jeg har sittet i sofaen siden jeg var innlagt sist, og at jeg har så lyst og seponere all medisin. Gondor har klart det, det gir meg håp. Vil jo ha noe å ta opp med han, vanligvis har jeg bare sittet der og glodd. Men da gikk jeg på risperdal. Sykepleieren sier jeg er mer aktiv i samtaler etter at jeg gikk over på latuda, han visste jo ikke at jeg kunne være sånn. Skulle sett meg uten medisiner da når jeg har energi, da er jeg pratsom da :)

Nicklusheletida
Skrevet
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren var her i dag, og han mente det var ikke så lurt å slutte med medisiner. Han sa sin mening og jeg sa min mening, han har ihvertfall respekt for min tro. I neste uke skal jeg snakke med psykiater og, hva er lurt å ta opp? At jeg blir så fort sliten vil jeg ta opp, at jeg tåler ingenting. At jeg har sittet i sofaen siden jeg var innlagt sist, og at jeg har så lyst og seponere all medisin. Gondor har klart det, det gir meg håp. Vil jo ha noe å ta opp med han, vanligvis har jeg bare sittet der og glodd. Men da gikk jeg på risperdal. Sykepleieren sier jeg er mer aktiv i samtaler etter at jeg gikk over på latuda, han visste jo ikke at jeg kunne være sånn. Skulle sett meg uten medisiner da når jeg har energi, da er jeg pratsom da :)

Gondor har nettopp skrevet at hun vil slutte. Det er ikke det samme som at hun har « klart det »

Må se an utviklingen over noen uker før du trekker den konklusjonen.

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Gondor har nettopp skrevet at hun vil slutte. Det er ikke det samme som at hun har « klart det »

Må se an utviklingen over noen uker før du trekker den konklusjonen.

Ok. Forstår tankegangen ihvertfall. 

Skrevet

Men hva er dette med at jeg blir sløv og føler meg dopa? Er det vanlig ved min diagnose? Ble det i dag og etter besøk av sykepleier, folk suger ut energien min. 

Skrevet

1 time siden, stjernestøv skrev:

Vil jo ha noe å ta opp med han, vanligvis har jeg bare sittet der og glodd.

Du burde vel legge fram situasjonen slik du gjør for oss: At det bare er så vidt du orker helt nødvendige gjøremål  som å dusje, at du ellers er nesten fullstendig passiv, at du føler deg utslitt og dårlig etter å ha hatt kontakt med andre mennesker selv om det ikke er langvarig eller objektivt sett slitsomt samvær, at du ønsker hjelp til å stoppe vektøkningen, gjerne i form av et aktivitetstilbud med følge, at du konstant grubler over hva som er sykdomssymptomer og hva som er bivirkninger av medisinene? 

Ikke lat som alt er greit, da kan han ikke hjelpe deg.

Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Du burde vel legge fram situasjonen slik du gjør for oss: At det bare er så vidt du orker helt nødvendige gjøremål  som å dusje, at du ellers er nesten fullstendig passiv, at du føler deg utslitt og dårlig etter å ha hatt kontakt med andre mennesker selv om det ikke er langvarig eller objektivt sett slitsomt samvær, at du ønsker hjelp til å stoppe vektøkningen, gjerne i form av et aktivitetstilbud med følge, at du konstant grubler over hva som er sykdomssymptomer og hva som er bivirkninger av medisinene? 

Ikke lat som alt er greit, da kan han ikke hjelpe deg.

Ok. Skal ta dette med. Må bare huske det, men kan jo skrive det ned. Sykepleieren hadde snakket med dagsenteret dag, han ringte meg. Det skulle ikke være så vanskelig å få til noe, kanskje jeg måtte skrive noe selv. Men jeg vet jo ikke hva jeg skal skrive. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alt som omhandler din psyke er lurt å ta opp med psykiateren.

Skrevet
5 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Er usikker på hva som omhandler min psyke, og hva som er naturlige evner. Men sykepleieren sa sånn var det med min diagnose, kan ikke forstå at de mener ting jeg mener er naturlig er sykt. Var til og med sykt å være hypoman sa han i dag, men da har jeg jo følt meg frisk. Men har jo fått landet hardt etterpå. Men får la de ha sin tro, jeg har jo min. Klarer ikke forandre på noe jeg har trodd på hele livet, det er vanskelig å finne en erstatning for det åndelige. 

Skrevet

Men fortalte i dag at jeg ble flau da sønnen min snakket til kjæresten om meg, om hvor alternativ jeg var og at jeg trodde på demoner og ånder. Hadde hørt og sett ting, det vrengte seg i meg. Det måtte jeg tenke litt på sa han, vet ikke hvorfor? 

Skrevet
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er usikker på hva som omhandler min psyke, og hva som er naturlige evner. Men sykepleieren sa sånn var det med min diagnose, kan ikke forstå at de mener ting jeg mener er naturlig er sykt. Var til og med sykt å være hypoman sa han i dag,

Hypomani er en psykdom.

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

men da har jeg jo følt meg frisk. 

Det er problemet med hypomani.

Anonymkode: b2a3f...206

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hypomani er en psykdom.

Det er problemet med hypomani.

Anonymkode: b2a3f...206

Men det virker som han mener jeg har vært hypoman når jeg har vært frisk uten medisiner, jeg har vært FRISK og i perioder. Kan ikke kalle alt hypomani. Livet var en ekstase, et godt liv. Det var noe alle lengtet etter, men det var ikke normalt å være sånn sa han. Neivel? Jeg praktiserte "The secret". 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Sånn føler jeg meg nå, sjelen er ikke med meg :( Har ikke kontakt. 

Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Husker du skrev til meg at jeg hadde blitt mye bedre, det er noen år siden men jeg skrev her inne da og. Jeg var glad og hadde det bra :) Du tror vel ikke det var hypomani? Det kan man vel ikke ha i to år? Da var jeg vel frisk? Jeg praktiserte "The secret". Bare jeg hadde fått det til igjen, tror du det er mulig?

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Husker du skrev til meg at jeg hadde blitt mye bedre, det er noen år siden men jeg skrev her inne da og. Jeg var glad og hadde det bra :) Du tror vel ikke det var hypomani? Det kan man vel ikke ha i to år? Da var jeg vel frisk? Jeg praktiserte "The secret". Bare jeg hadde fått det til igjen, tror du det er mulig?

Jeg synes du kan stille alle disse spørsmålene til psykiater i RL slik at denne blir kjent med deg og bedre  kan hjelpe deg. Du skriver jo at du er passiv når du er hos psykiater fordi du ikke vet hva du skal si, men her inne spør du jo om masse. Hva med å skrive ned alle spørsmål du stiller på dol og tar med dem til psykiater? Det er viktig at psykiater får full innsikt i symptomene dine sånn at denne kan hjelpe deg med å finne god behandling for deg :) 

Anonymkode: 0074e...dc6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du kan stille alle disse spørsmålene til psykiater i RL slik at denne blir kjent med deg og bedre  kan hjelpe deg. Du skriver jo at du er passiv når du er hos psykiater fordi du ikke vet hva du skal si, men her inne spør du jo om masse. Hva med å skrive ned alle spørsmål du stiller på dol og tar med dem til psykiater? Det er viktig at psykiater får full innsikt i symptomene dine sånn at denne kan hjelpe deg med å finne god behandling for deg :) 

Anonymkode: 0074e...dc6

Ok, kan jo skrive det ned :) Men jeg tviler på at man kan være hypoman i to år ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...