Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fastlegen har endelig tatt ting på alvor og så hvor ille det faktisk var så nå er jeg blitt søkt inn til behandling (innleggelse), men er et annet DPS en hvor jeg har vært tidligere. Så lurer jo på noe i den forbindelse. 

1. Blir det ny utredning eller tar de utgangspunkt i den diagnosen(e) jeg fikk på DPSet her? 

2. Hvis positivt svar så lurer jeg på om jeg får vite hvor lenge jeg skal være der i samme brev som oppmøtetidspunkt eller blir det bestemt i løpet av behandlingen?

3. På fritt sykehusvalg står det ikke oppsatt forventet ventetid. Hva betyr det egentlig? 

4. Hva skjer hvis jeg får avslag? Blir jeg henvist til DPSet her eller kommunens psykiatritjenesten (som dessverre ikke hjelper)?

Håper på positivt svar på henvisningen, men samtidig gruer jeg meg. Er jo et fremmed sted og et stykke å reise. Fastlegen foreslo Modum bad, men er så lang ventetid der. Noen som kjenner til Folgefonn DPS på valen og har erfaringer derfra? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Ny diagnostisering blir i hvert fall vurdert.

2. Det er nesten umulig å vite hvor lenge innleggelsen skal vare før en har snakket med og vurdert pasienten.

3. Det betyr bare at DPS ikke har rapportert det inn. Du ville uansett ikke hatt nytte av et tall, da prioritering skal gjøres for hver pasient ut fra situasjonen.

4. Hvis du får avslag, må fastlegen henvise deg til et annet DPS.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

1. Ny diagnostisering blir i hvert fall vurdert.

2. Det er nesten umulig å vite hvor lenge innleggelsen skal vare før en har snakket med og vurdert pasienten.

3. Det betyr bare at DPS ikke har rapportert det inn. Du ville uansett ikke hatt nytte av et tall, da prioritering skal gjøres for hver pasient ut fra situasjonen.

4. Hvis du får avslag, må fastlegen henvise deg til et annet DPS.

Takk for svar, NHD :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...