Gå til innhold

Variasjoner av ADHD symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle med ADHD konstante like symptomer? Er det ikke variasjon i trykk etter type aktivitet, slitenhet etc?

Skrevet
1 time siden, Liten40 skrev:

Har alle med ADHD konstante like symptomer? Er det ikke variasjon i trykk etter type aktivitet, slitenhet etc?

Tja, vi har vel like symptomer, men styrken varierer. Vi har bedre og dårligere dager slik som alle andre ;)

Skrevet
53 minutter siden, Trine skrev:

Tja, vi har vel like symptomer, men styrken varierer. Vi har bedre og dårligere dager slik som alle andre ;)

Jeg har hatt veldig strenge regler. Alt på sin plass. Alt planlegges. Alt organiseres. Ingen tid til å glippe, slippe taket. Jeg vinner.

Men så mister jeg taket, orker ikke mer. Orker ikke følge planen. Orker ikke tenke. Vil bare skrike.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner ingen lidelse eller sykdom der symptomene er konstante og upåvirkelige av ytre forhold. 

Skrevet
45 minutter siden, Liten40 skrev:

Jeg har hatt veldig strenge regler. Alt på sin plass. Alt planlegges. Alt organiseres. Ingen tid til å glippe, slippe taket. Jeg vinner.

Men så mister jeg taket, orker ikke mer. Orker ikke følge planen. Orker ikke tenke. Vil bare skrike.

Kjenner til den. Jeg har hatt sånne strenge regler. Jeg kan ikke akkurat si at jeg vant. Jeg føler nesten at det ikke er noen mellomting, enten ekstrem struktur eller totalt kaos. Verden er ikke sånn at alt kan planlegges til hver minste detalj. Hver gang en plan må endres er det krise i hodet mitt. Så da er det nesten bedre å ikke planlegge.

Skrevet
3 timer siden, Liten40 skrev:

Det gjelder ved alle sykdommer/lidelser.

Anonymkode: 480a7...904

Skrevet
38 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kjenner ingen lidelse eller sykdom der symptomene er konstante og upåvirkelige av ytre forhold. 

Så jeg kan egentlig ikke vite hvilken av diagnosene mine som plager meg. Eller det er jo ADHD, men når trykket øker sånn frykter jeg at det er begynnelsen på vanskeligere perioder med det schizoaffektive.

Men at ingen lidelse er konstant betyr også at ting kan bli bedre igjen. Det er godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...