Gå til innhold

Begynnende hypomani, hvor mye Seroquel skal jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke det ene, så er det det andre... ;) 

For ikke lenge siden klagde jeg over fatigue. Nå tror jeg at jeg kanskje begynner å få en hypoman episode! Føler meg oppstemt og har mer energi. Søvnen er ikke så god heller. I går var jeg på postkontoret og følte en trang til å begynne å danse rundt. Takk og lov gjorde jeg ikke det, men i stedet ble jeg stående å skjære grimaser til sikkerhetskameraet mens den ansatte hentet pakkene mine. Herregud.. :blink:

I motsetning til de fleste (?) andre så liker jeg ikke å være sånn - for det første så kræsjlander jeg alltid etterpå med depresjon, og i tillegg har jeg ingen behov av å blamere meg offentlig.

Så spørsmålet mitt er: jeg har Seroquel liggende som jeg skal ta ved sånne tilfeller. Selv om dette kanskje bare er en mild episode som vil gå over av seg selv, så har jeg lyst å kupere den nå likevel. Hvor mye Seroquel kan jeg ta?? Jeg tåler en god del (300 mg Lamictal ga serum på 8 nå nylig blant annet).

På forhånd takk for svar :) 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ta 100 mg som en startdose. Så kan du øke slik at du sover minst 6 timer om natten.

Skrevet

Det er nesten så jeg føler på en viss misunnelse når jeg leser om andres hypomani. Denne mørke gropa har ikke blitt noe lysere de siste ukene. 

Bare ikke ta helt av. Hør på folk som ber deg om å gire ned. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
9 timer siden, Janus30 skrev:

Det er nesten så jeg føler på en viss misunnelse når jeg leser om andres hypomani. Denne mørke gropa har ikke blitt noe lysere de siste ukene. 

Det er ikke alle hypomanier som er "morsomme". Jeg blir skikkelig irritert og hissig og hele energien inni meg er vanskelig å håndtere, det er nesten "enklere" å være depressiv for meg.

Skrevet
18 timer siden, Janus30 skrev:

Så leit å høre :( Har du fått noe hjelp enda?

Skrevet
7 timer siden, aIicia skrev:

Så leit å høre :( Har du fått noe hjelp enda?

Nei. Jeg fikk avslag på DPS fordi jeg ikke er dårlig nok (enda). Gradert sykemelding er det eneste jeg har blitt tilbudt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...