aIicia Skrevet 17. september 2016 Skrevet 17. september 2016 Er det ikke det ene, så er det det andre... For ikke lenge siden klagde jeg over fatigue. Nå tror jeg at jeg kanskje begynner å få en hypoman episode! Føler meg oppstemt og har mer energi. Søvnen er ikke så god heller. I går var jeg på postkontoret og følte en trang til å begynne å danse rundt. Takk og lov gjorde jeg ikke det, men i stedet ble jeg stående å skjære grimaser til sikkerhetskameraet mens den ansatte hentet pakkene mine. Herregud.. I motsetning til de fleste (?) andre så liker jeg ikke å være sånn - for det første så kræsjlander jeg alltid etterpå med depresjon, og i tillegg har jeg ingen behov av å blamere meg offentlig. Så spørsmålet mitt er: jeg har Seroquel liggende som jeg skal ta ved sånne tilfeller. Selv om dette kanskje bare er en mild episode som vil gå over av seg selv, så har jeg lyst å kupere den nå likevel. Hvor mye Seroquel kan jeg ta?? Jeg tåler en god del (300 mg Lamictal ga serum på 8 nå nylig blant annet). På forhånd takk for svar 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. september 2016 Skrevet 17. september 2016 Ta 100 mg som en startdose. Så kan du øke slik at du sover minst 6 timer om natten. 1 Siter
Janus30 Skrevet 17. september 2016 Skrevet 17. september 2016 Det er nesten så jeg føler på en viss misunnelse når jeg leser om andres hypomani. Denne mørke gropa har ikke blitt noe lysere de siste ukene. Bare ikke ta helt av. Hør på folk som ber deg om å gire ned. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 18. september 2016 Skrevet 18. september 2016 9 timer siden, Janus30 skrev: Det er nesten så jeg føler på en viss misunnelse når jeg leser om andres hypomani. Denne mørke gropa har ikke blitt noe lysere de siste ukene. Bare ikke ta helt av. Hør på folk som ber deg om å gire ned. Det er ikke alle hypomanier som er "morsomme". Jeg blir skikkelig irritert og hissig og hele energien inni meg er vanskelig å håndtere, det er nesten "enklere" å være depressiv for meg. 0 Siter
aIicia Skrevet 18. september 2016 Forfatter Skrevet 18. september 2016 18 timer siden, Janus30 skrev: Det er nesten så jeg føler på en viss misunnelse når jeg leser om andres hypomani. Denne mørke gropa har ikke blitt noe lysere de siste ukene. Bare ikke ta helt av. Hør på folk som ber deg om å gire ned. Så leit å høre Har du fått noe hjelp enda? 0 Siter
Janus30 Skrevet 18. september 2016 Skrevet 18. september 2016 7 timer siden, aIicia skrev: Så leit å høre Har du fått noe hjelp enda? Nei. Jeg fikk avslag på DPS fordi jeg ikke er dårlig nok (enda). Gradert sykemelding er det eneste jeg har blitt tilbudt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.