Gå til innhold

Bør jeg ta gastric sleeve?

Anbefalte innlegg

Skrevet
30 minutter siden, tilstede skrev:

Hva med heller å spørre legen om å få prøve topimax?

Topimax virket bare i en mnd

kan prøve fontex igjen kanskje

Skrevet

Topimax sluttet å virke da jeg fikk litium

da kjente jeg sulten gnage!

Skrevet
1 time siden, Annkarin skrev:

Topimax sluttet å virke da jeg fikk litium

da kjente jeg sulten gnage!

Ok. Det var jo dumt da, men viktigere at du står på litiumen sikkert. 

Skrevet
1 time siden, tilstede skrev:

Ok. Det var jo dumt da, men viktigere at du står på litiumen sikkert. 

Nei slutter om vektoppgangen fortsetter 

Skrevet
1 minutt siden, Annkarin skrev:

Kan for f ikke go rundt å veie over 70 kg

Forstår frustrasjonen din, men samtidig er den psykiske helsen viktig også. Er det ingen andre medisiner som ikke gir samme oppgangen som virker?

Skrevet
1 minutt siden, tilstede skrev:

Forstår frustrasjonen din, men samtidig er den psykiske helsen viktig også. Er det ingen andre medisiner som ikke gir samme oppgangen som virker?

Nei

Skrevet

Jeg tok gastric sleeve for tre år siden. Jeg hadde BMI på 38,5 og tok det privat. Du får ikke dekket operasjon av det offentlige før BMI 40+ ELLER bmi 35+ om man har helseskadelige sykdommer. Du må med andre ord ta det privat, dvs. 100.000 kr., men det er ikke verdt det så lenge du står på en medisin som gir vektoppgang.

Ved gastric sleeve reduserer de volumet på magesekken og du må spise små måltider i løpet av en dag og hele tiden være bevisst på hva du får av deg av de viktigste næringsstoffene for ikke å få mangelsykdommer. Mange må gå på vitamin- og mineraltilskudd samt B12-sprøyte livet ut, men i mitt tilfelle har jeg sluppet det. Om du har dårlige spisevaner, som f.eks. to store måltider i døgnet og chips og sjokolade om kvelden, må du gjøre en snuoperasjon i hodet. Operasjonen gjør noe fysisk med magen og det er den fysiske begrensningen og de hyppige måltidene som gjør at du går ned i vekt, men vanene i hodet må du gjøre selv.

Jeg var lenge sensitiv på melkeprodukter. Jeg kan si farvel til ribbe, julepølse, medisterkake, bacon osv. fordi jeg ikke tåler fett. Om jeg spiser for mye søtt, kan jeg bli dårlig og kaster enten opp eller må legge meg nedpå i to timers tid. Jeg kan ikke spise under eller etter et måltid, for det vil føre til umiddelbar brekning og oppkast.

Tenk deg om. Dette er et inngrep som vil få følger for deg resten av livet. Det viser seg at 1/4 av de som har tatt en slankeoperasjon går opp igjen i vekt - hvorfor? De har ikke klart snuoperasjonen i hodet...

Anonymkode: 25c77...c62

Skrevet

Jeg får det ikke dekket nei, men har 27.500kr i leieinntekter i mnd pluss trygd så får nok lån! To leiligheter uten lån på 

betale operasjon er ikke problemet 

problemet er at det er helt sykt at det skal være nødvendig!!! Spiser ikke mye heller, men kroppen suger til seg høyeste vekt fra da jeg brukte zyprexa!;(

Skrevet
26 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg får det ikke dekket nei, men har 27.500kr i leieinntekter i mnd pluss trygd så får nok lån! To leiligheter uten lån på 

betale operasjon er ikke problemet 

problemet er at det er helt sykt at det skal være nødvendig!!! Spiser ikke mye heller, men kroppen suger til seg høyeste vekt fra da jeg brukte zyprexa!;(

Det vil den også gjøre etter en gastric sleeve. Kroppen forsøker hele tiden å oppnå den høyeste vekten den var på. Men med en BMI på 30, når du knapt er innenfor grensen for sykelig overvekt, ville jeg ikke ta dette inngrepet. Bare et tips fra meg :) Det er en operasjon som ikke er mulig å reopereres. Det overflødige av magesekken dras ut gjennom et 2 cm stort kikkhullssnitt.

Dessuten, du må jobbe for å holde vekten nede. Det nytter ikke å sette seg til i sofaen å gå ned i vekt. Du kan det de første to årene, men deretter må du trene og kontrollere matinntaket som andre, ja kanskje mer enn andre for ikke å gå opp i vekt igjen.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil den også gjøre etter en gastric sleeve. Kroppen forsøker hele tiden å oppnå den høyeste vekten den var på. Men med en BMI på 30, når du knapt er innenfor grensen for sykelig overvekt, ville jeg ikke ta dette inngrepet. Bare et tips fra meg :) Det er en operasjon som ikke er mulig å reopereres. Det overflødige av magesekken dras ut gjennom et 2 cm stort kikkhullssnitt.

Dessuten, du må jobbe for å holde vekten nede. Det nytter ikke å sette seg til i sofaen å gå ned i vekt. Du kan det de første to årene, men deretter må du trene og kontrollere matinntaket som andre, ja kanskje mer enn andre for ikke å gå opp i vekt igjen.

Trener som bare faen jeg

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det nytter å sette seg ned i sofaen å gå ned i vekt, det har min svigerinne gjort. Gått ned 27 kilo. 

Skrevet

Selvfølgelig bør man ikke amputere indre organer fordi man har BMI på 30 og føler at det er verdens undergang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...