Gå til innhold

Nozinan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått foreskrevet altfor mye av beroligende og sterke sovemedisiner.  Bivirkningene var hodepine, svimmelhet og kvalme.  Da fikk jeg sterke smertestillende fra legen.  Jeg var da begynt å ta piller for pillene.  Jeg holdt på å miste kontrollen og brukte mer og mer vival og bl.a. apodorm eller mogadon og da mer og mer av smertestillende.

For to uker siden satte jeg ned foten selv og sa det er nok.  Omgivelsene merker forskjell på meg og at jeg er mer våken og klar enn før.  Jeg dro til privat lege da jeg ikke fikk hjelp noe sted og han foreslo nozinan og ga meg mange gode råd i forhold til abstinensene.  Heldigvis har dette ikke foregått i mange år, men jeg merker egentlig ikke abstinenser nå.  Problemet mitt er at jeg sover ikke selvom jeg tar nozinan.  Hvis jeg tar 20 mg sover jeg ikke (mer har jeg ikke tatt) og når jeg sovner så våkner jeg helt utslått.  Hvis jeg tar 10 mg så sover jeg ikke heller før om mange timer.  Jeg sover noen få timer om formiddagen og dette går ikke.

Jeg skal til denne privat legen igjen om et par dager og jeg får ny fastlege 1. oktober.  Jeg ber også om råd og veiledning her.

Anonymkode: 2de99...905

Skrevet

Hva vil du ha råd og veiledning i forhold til? 

Anonymkode: 7fc56...517

Skrevet

Problematikken rundt det å være uten søvn.  Finnes det noe sted hvor man kan bli innlagt og få behandling f.eks?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nozinan har lang "tilslagstid". Derfor bør du ta den minst 2 timer før du har tenkt å sove.

Søvnproblmer i en fase der en reduserer/seponerer beroligende medisin er helt vanlig. Det går over.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nozinan har lang "tilslagstid". Derfor bør du ta den minst 2 timer før du har tenkt å sove.

Søvnproblmer i en fase der en reduserer/seponerer beroligende medisin er helt vanlig. Det går over.

Takk for svar.  Det har ikke manglet på at jeg har tatt nozinan tidsnok, men uten hell.  Det at dette kan komme av at jeg seponerer de andre medisinene har jeg ikke tenkt på, men det skader ikke at jeg diskuterer det med lege i slutten av uka.

Skrevet

Nozinan gir hangover. Jeg styrer langt unna. 

Anonymkode: 1e199...fd0

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nozinan gir hangover. Jeg styrer langt unna. 

Anonymkode: 1e199...fd0

Det vet jeg, men finnes det noe bedre som ikke er vanedannende?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg, men finnes det noe bedre som ikke er vanedannende?

For meg er truxal veldig bra.

Skrevet
1 minutt siden, tilstede skrev:

For meg er truxal veldig bra.

Er det et ikke vanedannende stoff?  Spør den som ingenting vet.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det et ikke vanedannende stoff?  Spør den som ingenting vet.

Det er det ikke. Det er også et gammelt antipsykotika, men jeg har god effekt på søvn og ingen hangover eller vektøkning.

Skrevet
1 time siden, tilstede skrev:

Det er det ikke. Det er også et gammelt antipsykotika, men jeg har god effekt på søvn og ingen hangover eller vektøkning.

Jeg har ikke tenkt meg å bruke nozinan i evigheter, kun i en overgangsperiode til jeg finner roen og rytmen igjen.  Får se hva legen sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...