Gå til innhold

Kvinner og psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evolusjonen har gjort mannen til en jeger. Da dør man om man ikke er frisk, fordi det er farlig. Derfor reagerer kroppen til menn sterkere på infeksjoner og feber - som en mekanisme for at mannen skal hvile til neste slag. Mens kvinner, som skal være hjemme og pleie barn og plukke bær, de har ikke det kravet - det er mest gunstig for stammen at kvinnen bare durer og går. Men dette har ikke noe med følelser å gjøre, dette har noe å gjøre med reelle kroppslige reaksjoner. Og dette har ingenting å gjøre med det å sense etter problemer.

Anonymkode: 3583c...f94

Jeg ville heller skutt en hjort enn å gjennomgå en fldsel. Du er jo helt lost.

Anonymkode: 19e3b...a73

Skrevet
17 hours ago, Trine said:

Og jeg skrev at jeg ikke betviler at kvinner er mer sykemeldt.

Interessant hvordan vi leser ting forskjellig. Du skriver at sykefraværet ikke kan fullt ut forklares med dobbeltarbeid eller kvinneyrker, men konklusjonen i linken du legger ved er: "Kvinners helseplager, belastende arbeidssituasjoner og en større andel arbeid i hjemmet kombinert med lønnsarbeid er lansert som mulige forklaringer. Ingen av hypotesene er bekreftet. Her trengs det ny forskning, blant annet fra epidemiologisk og psykologisk hold" Altså vet vi ikke om det kan forklares fullt ut eller ikke.

Menn tar ikke alvorlig sykdom alvorlig nok, kanskje er det en grunn til at kvinner lever lengre enn menn. En forkjølelse derimot, er menn ekstremt flinke til å klage over ;) 

Hva slags menn er du har møtt? ;) 

Anonymkode: ece20...f41

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid hørt at gamle ungkarer (vært ungkarer så og si hele livet), lever lengst.

Kan det være at kvinnene sliter ut sine menn med mas og sykdomsklaging, og at de derfor må kaste inn håndkleet noen år raskere? :P 

Mulig det, men jeg tror det helst er fordi de sære og sure lever lengst og at det er en grunn til at ungkarer er ungkarer :D Bare det å bo sammen med en annen person, mann eller kvinne, er vel nok til å redusere levealderen vil jeg tro. Det er jo fryktelig utmattende og stressfremkallende.

Skrevet
18 timer siden, Trine skrev:

Jaha, jeg viser ikke lett følelser, men jeg får hjelp fordet.

Denne tråden lukter av misunnelse ovenfor kvinner. Ikke forstår jeg hva det er å være misunnelig på, men å prøve å finne så mye dritt om noen og komme med utsagn som "kvinner får bedre hjelp enn menn....buhu" kan ikke skyldes annet enn en eller annen absurd misunnelse, ev hat. Det er nok ikke så greit å være deg, eller f94.

Litt morsomt at trådstarter har anonymkode F94. I ICD-10 er diagnosen F94 forstyrrelse i sosial fungering :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags menn er du har møtt? ;) 

Alle mulige menn. Jeg har jo jobbet med omtrent bare mannfolk. I det ene firmaet var det 3 kvinner og ca 100 menn og sykefraværet der var ganske høyt. Det var ikke kvinnene som var borte fra jobb, bortsett fra meg etterhvert da, men sykefraværet var høyt før jeg ble sykemeldt.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt at trådstarter har anonymkode F94. I ICD-10 er diagnosen F94 forstyrrelse i sosial fungering :)

Hehehe...tilfeldig? I think not ;)

Skrevet
Just now, Trine said:

Mulig det, men jeg tror det helst er fordi de sære og sure lever lengst og at det er en grunn til at ungkarer er ungkarer :D Bare det å bo sammen med en annen person, mann eller kvinne, er vel nok til å redusere levealderen vil jeg tro. Det er jo fryktelig utmattende og stressfremkallende.

Lever sure også lengre? Tror jaggu jeg skal slutte med antidepressiva. Får få meg en time hos legen. Nei, forresten. Jeg er mann, og kan ikke da ikke gå til legen for slike bagatuller. Jeg kutter dem ut på egenhånd, og sender han en sms om min beslutning. Vet du forresten hvor man får kjøpt utstyr til å utføre koloskopi på seg selv? Må visst også få meg et nytt 4k-kamera, få filmet og lastet det opp på youtube, slik at menn med lignende problemer kan få hjelp, uten å oppsøke lege/sykehus. Dessuten kan det bli en "youtubehit".

Skrevet
10 minutes ago, Trine said:

Særheten min bør plusse på noen leveår da, i det minste. :P 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid hørt at gamle ungkarer (vært ungkarer så og si hele livet), lever lengst.

Gjelder dette trygda ungkarer også?

Anonymkode: 4d213...808

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lever sure også lengre? Tror jaggu jeg skal slutte med antidepressiva. Får få meg en time hos legen. Nei, forresten. Jeg er mann, og kan ikke da ikke gå til legen for slike bagatuller. Jeg kutter dem ut på egenhånd, og sender han en sms om min beslutning. Vet du forresten hvor man får kjøpt utstyr til å utføre koloskopi på seg selv? Må visst også få meg et nytt 4k-kamera, få filmet og lastet det opp på youtube, slik at menn med lignende problemer kan få hjelp, uten å oppsøke lege/sykehus. Dessuten kan det bli en "youtubehit".

Jepp, det påstås så. Er vel en grunn til at naboen min er godt over 90.

Jaja, du velger selv om du vil gå til legen eller ikke ;) Det er ikke kjønnsbestemt hvem som får benytte seg av helsevesenet og ikke. Du kan vel bare kjøpe et vanntett spionkamera av noe slag og svelge det. Så er det bare å vente til det har passert systemet på normalt vis ;) 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe noe 'plot'.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særheten min bør plusse på noen leveår da, i det minste. :P 

Ja, det er nok mange dolere som kommer til å bli ekstremt gamle :D

Skrevet
5 minutes ago, Trine said:

Jepp, det påstås så. Er vel en grunn til at naboen min er godt over 90.

Jaja, du velger selv om du vil gå til legen eller ikke ;) Det er ikke kjønnsbestemt hvem som får benytte seg av helsevesenet og ikke. Du kan vel bare kjøpe et vanntett spionkamera av noe slag og svelge det. Så er det bare å vente til det har passert systemet på normalt vis ;) 

Trodde koloskopi var motsatt vei. :P Gastroskopi? Høres ut som "bare barnematen" i forhold. ;)

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Gjelder dette trygda ungkarer også?

Aner ikke om det er forskning på det. Vil tro at livsstil ellers vil spille en større rolle her. Vet heller ikke om det skiller mellom "alderspensjon" og "uførepensjon". 

Skrevet
1 hour ago, Trine said:

Nei, du er vel ikke synsk, men ganske kranglete. Man kan ikke ta et innlegg ut av sammenheng. Du trenger ikke være synsk for å lese alle innleggene og finne ut hva det hele dreier seg om. Jeg har ikke kommentert linken fra ssb, så der har du misforstått. Sånt skjer.

Men du tok med linken til SSB i svaret ditt. Og da er det ikke rart det blir rot, surr og misforståelser.

Så sånn er det.

Anonymkode: 7c0a3...287

Skrevet
15 minutes ago, Trine said:

Ja, det er nok mange dolere som kommer til å bli ekstremt gamle :D

Kanskje de vanskeligste av oss blir velsignet med evig liv. :P

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde koloskopi var motsatt vei. :P Gastroskopi? Høres ut som "bare barnematen" i forhold. ;)

Ja, det er motsatt vei, men poenget er jo å få filmet inni tarmene så å svelge et kamera blir jo gastroskopi og koloskopi i en smekk ;) Bare husk å tømme tarmen føst ellerså ser du nok mest brunt på filmen. Om du skyndter deg så kanskje du rekker å få den gjennom systemet før helga, da har du jo tv-underholdningen i boks i tillegg :D 

Skrevet

Men du tok med linken til SSB i svaret ditt. Og da er det ikke rart det blir rot, surr og misforståelser.

Så sånn er det.

Anonymkode: 7c0a3...287

Jaja, så blir det vel bare rot, surr og misforståelser da. Velkommen til nettverdenen.

Skrevet

Kanskje de vanskeligste av oss blir velsignet med evig liv. :P

Oh, for en drøm. Nei, her er det bare å skjerpe seg, jeg nekter å leve evig :lol:

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Godt mulig det var forutbestemt. For sånn er det med oss menn, vi har ekte problemer, som merkes i praksis. Disse kvinnesykdommene er kanskje ikke sykdommer om de ikke manifesterer seg på annet vis enn i klagingen.

Anonymkode: 3583c...f94

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...