Gå til innhold

Hvordan vil dere ha biffen stekt?

Hvordan vil dere ha biffen stekt?  

18 stemmer

1. 1. Hvordan vil dere ha biffen stekt?

• 3
    • Temmelig rå
      2
    • Medium minus
      5
    • Medium
      6
    • Medium pluss
      1
    • Nesten gjennomstekt
      1
    • Gjennomstekt
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bestiller oftest medium, men problemet er at de fleste restauranter da steker den for mye, slik at den er grå snarere enn rosa. For å unngå dette hender det jeg bestiller mediuam rare, alltid med en viss fare for at den da er for rå.

I-landsproblematikk ;).

Annonse

Hvis jeg spiser biff, liker jeg den "medium-well done" - uten at jeg helt vet hvilken av kategoriene du listet opp over det havner i. 

Men jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg spiser biff i løpet av et år. Synes rett og slett ikke at det er verdt pengene, SÅ godt er det ikke. Og enkelte typer biff (f.eks entrecote) er direkte ekkelt, med marmoreringen og den fettklumpen i midten. Det er en del av problemet med kjøtt, det er et minefelt hvor du kan risikere å treffe en eller annen fettklump (jeg kan som dere skjønner ikke fordra synlig fett i mat, synes det er ekkelt). Sånn sett er kylling bedre, der ligger fettet under skinnet og man kan enkelt fjerne det. 

4 hours ago, issomethingwrong said:

Hvis jeg spiser biff, liker jeg den "medium-well done" - uten at jeg helt vet hvilken av kategoriene du listet opp over det havner i. 

Men jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg spiser biff i løpet av et år. Synes rett og slett ikke at det er verdt pengene, SÅ godt er det ikke. Og enkelte typer biff (f.eks entrecote) er direkte ekkelt, med marmoreringen og den fettklumpen i midten. Det er en del av problemet med kjøtt, det er et minefelt hvor du kan risikere å treffe en eller annen fettklump (jeg kan som dere skjønner ikke fordra synlig fett i mat, synes det er ekkelt). Sånn sett er kylling bedre, der ligger fettet under skinnet og man kan enkelt fjerne det. 

Kylling smaker isopor.

Anonymkode: 687c4...e76

Jeg vil ha den lite stekt/rå. Som regel ender det opp med at jeg får noe som er nærmere medium, men det får man vel bare leve med. Kan jo ikke klage i tilfelle de spytter i maten min da :wacko: Nå er det uhyre sjeldent jeg spiser ute, får jeg biff servert hos foreldrene mine så er den omtrent alltid riktig stekt, pappa har ganske god kontroll på biffsteking ;)

6 timer siden, issomethingwrong skrev:

Den fettklysa i entrecote er ganske ekkel, men det er den eneste biffen du kan risikere å finne fett i. jeg trodde jeg var sær på det, men tror jammen du overgår meg. Av en eller annen merkelig grunn så liker jeg bacon da, det fettet går liksom greit. Men fett på koteletter f.eks. er grusomt.

8 minutter siden, Trine skrev:

Den fettklysa i entrecote er ganske ekkel, men det er den eneste biffen du kan risikere å finne fett i. jeg trodde jeg var sær på det, men tror jammen du overgår meg. Av en eller annen merkelig grunn så liker jeg bacon da, det fettet går liksom greit. Men fett på koteletter f.eks. er grusomt.

Men det er jo fettet som gir kjøttet saft og smak. Og sprøstekt kotelett-fett er snadder.

3 timer siden, Trine skrev:

Bacon går, hvis det er skikkelig stekt. Altså crispy og sprøstekt. Men sånn bacon du finner på ostepølser, som er bløtt og fett, er helt jævlig. Det spiser jeg ikke.

Annonse

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Bacon går, hvis det er skikkelig stekt. Altså crispy og sprøstekt. Men sånn bacon du finner på ostepølser, som er bløtt og fett, er helt jævlig. Det spiser jeg ikke.

Hehehe, jeg har spist så mye bacon på tur og da orker jeg ikke alltid vente til den blir sprø så jeg har begynt å tåle at den er litt slapp. Da jeg var liten var visst det fullstendig uaktuelt, har jeg blitt fortalt.

7 timer siden, flisa skrev:

har begynt å steke bacon på bakepapir i stekeovnen. 200 grader i 15 minutter - helt perfekt!!

Heeeei! :) Vi har også stekt bacon på den måten en god stund nå - veldig lettvint og kjempegodt! Blir så sprøtt og fint! Og så slipper man å ose ned hele kjøkkenet. :) 

5 timer siden, Kanonføde skrev:

For meg er det bortkastet med indre- og ytre-filet, da jeg syns mørbrad og entrecote er bedre. Jeg syns det bør være fett i kjøttet. Den skal varmebehandles til den mørkerøde fargen i midten forsvinner.

Helt enig. Er det blått-rødt i midten er den for rå. Rød til rosa er bra . Pleier å gå for entrecote. Det er ikke så mange ganger i året, men det må til noen ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...