Gå til innhold

Alkohol døyver....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ikke noe annet hjelper, og en ikke ønsker å bruke bezo.... 

2-3 halvlitere med øl, eller en flaske vin, det kan redde en lang kveld, og gi en deilig natts søvn!

Ikke hver kveld, greit å ha noe å glede seg til! Torsd/ferd/lørd/søndag = helg!

Skrevet

Hjelper nok mot angst der og da, men man blir mer deprimert av det. Depresjon er verre enn angst.

Gjest Kanuttius
Skrevet
1 time siden, usikker skrev:

2-3 halvlitere med øl, eller en flaske vin, det kan redde en lang kveld, og gi en deilig natts søvn!

Litt selvmotsigende den første setningen der. Hvordan vet du at benzo eller andre ting ikke hjelper når du ikke vil bruke det? 

Torsdag er ikke helg..at du gleder deg,- jeg håper du bor alene ellers kan jeg nesten garantere at noen i ditt liv ikke gleder seg til helg. 

Skrevet

Selv blir jeg søvnløs av alkohol pluss at jeg blir veldig redd hvis jeg får i meg for mye. Drikker derfor veldig lite. Bruker også lite benzo da jeg er livredd for å bli avhengig. 

Skrevet
7 timer siden, usikker skrev:

Så over halve uken har blitt helg.

Det virker som du er inne på et farlig spor.

Skrevet

Uten noe ønske om å moralisere, men alkohol er skummelt å bruke. Det er så skummelt lett å krysse den hårfine grensen mellom når det går greit, og når det ikke går greit mer. Det kan bli som en besettelse. Rusen er noe man blir redd for å være foruten, men så blir den en klamp om foten fordi man ikke fungerer i hverdagen som før.

Jeg skriver ut i fra personlig erfaring. Anbefaler deg heller å gå i dialog med hjelpeapparatet, og jobbe med alternative løsninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...