Gå til innhold

Ekte venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venner som ikke tar kontakt.. Jeg tar kontakt stort sett alle ganger ca hvert halvår eller lenger. Lurer da på hvordan det står til osv og har tenkt på dem. Jeg tar ikke kontakt særlig oftere fordi jeg mener de kan ta kontakt de også.

Er dette ekte venner? 

Har slettet oger 300 venner på Facebook og sitter igjen med 100. 

Begynner å lure på om folk egentlig liker meg.. 

Nå skal jeg sannsynligvis flytte til det fylke de fleste bor, men fordi de ikke har tatt kontakt tenker jeg å ikke si noe til dem, kun de få som har opprettholdt kontakten. Vet ikke om dette er barnslig av meg? Er så usikker på hva jeg skal gjøre med den saken. Vil jo ha kontakt med dem og gleder meg til å komme nærmere.. Men er de ekte venner? 

Anonymkode: cd46c...925

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venner som ikke tar kontakt.. Jeg tar kontakt stort sett alle ganger ca hvert halvår eller lenger. Lurer da på hvordan det står til osv og har tenkt på dem. Jeg tar ikke kontakt særlig oftere fordi jeg mener de kan ta kontakt de også.

Er dette ekte venner? 

Har slettet oger 300 venner på Facebook og sitter igjen med 100. 

Begynner å lure på om folk egentlig liker meg.. 

Nå skal jeg sannsynligvis flytte til det fylke de fleste bor, men fordi de ikke har tatt kontakt tenker jeg å ikke si noe til dem, kun de få som har opprettholdt kontakten. Vet ikke om dette er barnslig av meg? Er så usikker på hva jeg skal gjøre med den saken. Vil jo ha kontakt med dem og gleder meg til å komme nærmere.. Men er de ekte venner? 

Facebook-venner har ingen ting med ekte eller nære venner å gjøre. Jeg har også mange flere Facebook-venner enn jeg regner for nære venner. Jeg har glede av også de mer perifere vennene; en har venner på ulike nivåer. Hva som menes med "uekte venner" er jeg usikker på.

Det kan være mange grunner til at man tar mindre kontakt med venner i perioder. Forsøk å la være å føre regnskap over hvem som tar kontakt; dette bør et vennskap tåle. Om du har lyst til å treffe vennene dine synes jeg du skal fortsette å ta kontakt med dem, uavhengig av hvor ofte de tar kontakt med deg. Forhåpentlig vil de også ta mer kontakt etterhvert.

Skrevet

Ok. Jeg får bare fortsette å være som tar kontakt. 

Skrevet

Det er forresten ikke Facebook-venner jeg mener, men venner jeg har både på Facebook og i RL. Det er vondt for meg at det nesten alltid er jeg som må vise at jeg bryr meg og ikke omvendt. Men jeg skjønner at det er normalt at det er sånn. 

Skrevet

Skjønner ikke at det skal være normalt.. Det bør vel være en gjensidig interesse for kontakt.. Jeg hadde ikke tatt kontakt som den eneste etter lang tid...

Anonymkode: 8d570...7bf

Skrevet

Som barn og ungdom har man ofte mange venner, men etter hvert som man blir voksen, stifter familie, får jobb osv., tror jeg det blir mindre tid til å pleie vennskap, men jeg er enig i at man ser hvem som er gjensidige (ekte) venner og hvem som velger bort vennskapet til fordel for noe annet. Facebook-venner er hovedsakelig ikke nære venner, de er i så fall i mindretall, men bekjente som man vil holde kontakten med.

Jeg hadde en venninne hvor kun jeg tok telefonisk kontakt et par ganger i året og vi sendte meningsløse julegaver til hverandre i tillegg til et julebrev. For litt mer enn ett år siden sa jeg at jeg ønsket hyppigere kontakt og at vi f.eks. kunne skrive e-poster til hverandre. Jeg fikk til svar at jeg burde tenke meg om før jeg brente broer, men jeg sendte to e-poster uten å få svar og jeg tenkte: Hvem brøt egentlig broen?

Anonymkode: d812a...755

Skrevet

Nei, en kan ikke få ekte venner bare igjennom Facebook. Ekte venner kan du bare ikke ha på avstand, du må du omgås de. Da vil det vise seg over tid om de er ekte venner, og det samme kan du vise oven for dem.

Skrevet

Jeg har en veldig nær venninne, som bor 50 mil unna, og vi ringes ikke hver dag eller hver måned heller for den del. Men når vi først snakkes så snakker vi som om vi er sammen hver dag. 

jeg tør påstå at dette er min nærmeste venninne. 

Jeg har også en nær venninne her jeg bor, og det er faktisk godt med en pause innimellom...det kan bli for mye av det gode også :) 

ellers, om det viser seg at det er jeg som tar kontakt gang på gang over lengre perioder så gidder jeg ikke bry meg mer med det. Da får de ta neste steget dersom de bryr seg. 

Anonymkode: 1d837...2c3

Skrevet

ellers, om det viser seg at det er jeg som tar kontakt gang på gang over lengre perioder så gidder jeg ikke bry meg mer med det. Da får de ta neste steget dersom de bryr seg

Jeg har en god stund tenkt det samme, og jeg har tenkt mer og mer; er dette ekte venner? i følge svar jeg har fått så er det vanlig, så de er ekte venner om det er jeg som må være den som tar initiativet når jeg til slutt synes det har gått for lang tid (minst et halvt år). 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ellers, om det viser seg at det er jeg som tar kontakt gang på gang over lengre perioder så gidder jeg ikke bry meg mer med det. Da får de ta neste steget dersom de bryr seg

Jeg har en god stund tenkt det samme, og jeg har tenkt mer og mer; er dette ekte venner? i følge svar jeg har fått så er det vanlig, så de er ekte venner om det er jeg som må være den som tar initiativet når jeg til slutt synes det har gått for lang tid (minst et halvt år). 

Jeg er ikke sikker på hva som er definisjonen på ekte venner, men jeg vil tro at dersom de er ekte venner og du ikke tar kontakt, så tar de kontakt med deg :) 

Skrevet
Den ‎25‎.‎09‎.‎2016 at 23.20, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sikker på hva som er definisjonen på ekte venner, men jeg vil tro at dersom de er ekte venner og du ikke tar kontakt, så tar de kontakt med deg :) 

Ja det må være det grunnleggende for vider vennskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...