Gå til innhold

NHD: hvordan klarer dere å holde alt for dere selv (taushetsplikt)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere behandlere å holde alt dere får høre i terapi for dere selv, blir ikke harddisken full innimellom, dere har jo så mange pasienter med mer eller mindre ulike problemer og historier og dere kan ikke si det til noen (taushetsplikt), år ut og år inn. Mens andre må ha noen å betro seg til klarer dere å holde det for dere selv, hvordan klarer dere dette? 

Anonymkode: ae2d3...2f5

Skrevet

Jeg tror de fleste ikke klarer/vil det. Mye sladder tror jeg.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere behandlere å holde alt dere får høre i terapi for dere selv, blir ikke harddisken full innimellom, dere har jo så mange pasienter med mer eller mindre ulike problemer og historier og dere kan ikke si det til noen (taushetsplikt), år ut og år inn. Mens andre må ha noen å betro seg til klarer dere å holde det for dere selv, hvordan klarer dere dette? 

Det er de nok vandt til.

Anonymkode: df50c...ef9

Skrevet

De har muligens team de prater med. Snakker case uten at pasientene kan identifiseres kanskje? 

Vet i alle fall at min behandler diskuterer meg med sine kollegaer.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
33 minutter siden, Psykojenta skrev:

De har muligens team de prater med. Snakker case uten at pasientene kan identifiseres kanskje? 

Vet i alle fall at min behandler diskuterer meg med sine kollegaer.

Mye riktig her ja :-)

Gjest Kanuttius
Skrevet

Nå er ikke jeg psykolog men jeg har jobbet på ønh -ekspedisjonen og der kunne jeg være innom  mange pasienter hver dag via journalene deres og via telefonsamtaler. Jeg fikk vite mye men når jeg  tok av arbeidstøyet og slang det til vask så var alt glemt. Hva hadde jeg gjort den dagen? Aner ikke :)   så dro jeg hjem og neste morgen kom alt jeg skulle huske tilbake ide jeg tok på arbeidsklær igjen. Veldig praktisk.

Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Mye riktig her ja :-)

Gjelder det også de privatpraktiserende, med refusjonsavtale, tror du? 

Anonymkode: cf964...683

Gjest Kanuttius
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det også de privatpraktiserende, med refusjonsavtale, tror du? 

Min fastlege holder en dialog med psykologen min og evt dps hvis jeg skal dit. De har lov til å snakke litt sammen og det er en trygghet for meg. Min fastlege snakker og med min mann om nødvendig, vi har en slik avtale.

Skrevet
5 minutter siden, BamseLiten skrev:

Min fastlege holder en dialog med psykologen min og evt dps hvis jeg skal dit. De har lov til å snakke litt sammen og det er en trygghet for meg. Min fastlege snakker og med min mann om nødvendig, vi har en slik avtale.

Høres ut som du har en god fastlege :)

Gjest Kanuttius
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har en god fastlege :)

Ja hun er fantastisk 😊

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tråden sporer litt av. Jeg oppfatter at TS skriver om hvordan terapeuter bearbeider sine egne reaksjoner på alt en får høre om/blir involvert i som terapeut.

Det at en på faglig grunnlag deler nødvendige opplysninger med andre som også behandler pasienten etter "need to know"-prinsippet er noe helt annet.

Skrevet
4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Tråden sporer litt av. Jeg oppfatter at TS skriver om hvordan terapeuter bearbeider sine egne reaksjoner på alt en får høre om/blir involvert i som terapeut.

Det at en på faglig grunnlag deler nødvendige opplysninger med andre som også behandler pasienten etter "need to know"-prinsippet er noe helt annet.

Det stemmer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...