Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Etter litt tenking og grubling sitter jeg og lurer på om jeg vet noe av årsaken til at jeg glemmer medisiner. Har lærevansker så kan være en sammenheng. Eller? Men da tenkte jeg og at det kanskje er lurt å bytte medisin. En jeg tar på morningen eller før jeg legger meg siden jeg vet av erfaring at da er det lettere for meg å huske den. Seroquel, cipralex og remeron er uaktuelle da jeg fremdeles sliter etter bivirkningene jeg fikk av de. Og wellbutrin fikk jeg allergisk reaksjon av. Lurer på om lamictal kan være et alternativ (som stemningsstabiliserende)? Har forsøkt den før og tror jeg tålte den godt, men husker ikke så mye mer en det (er lenge siden). Eller er det andre som kunne være verdt et forsøk? 

Skrevet

Lurer med det samme på en ting. Om man står på ei høy bro, stup eller lignende og vil hoppe, men blir forhindret av andre personer er det da selvmordsplaner, tanker eller forsøk? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror absolutt at et forsøk med Lamictal kan være fornuftig.

..

Hadde en virkelig villet hoppe, er det enkelt å finne en anledning der man ikke blir forhindret. Kanskje det var et "forhindretønske"?

Skrevet
5 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg tror absolutt at et forsøk med Lamictal kan være fornuftig.

..

Hadde en virkelig villet hoppe, er det enkelt å finne en anledning der man ikke blir forhindret. Kanskje det var et "forhindretønske"?

Ang lamictal. Takk ska ta det opp med legen, men hvilken dose kunne være grei synes du?

Ang det andre. Da tenker jeg at en ikke rekker å hoppe før en blir forhindret og at det er ikke så mange høyder å hoppe fra. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er et standard opptrappingsregime som skal følges. Det står i Felleskatalogen. Sluttdosen skal avgjøres etter serumkonsentrasjonsmåling.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er et standard opptrappingsregime som skal følges. Det står i Felleskatalogen. Sluttdosen skal avgjøres etter serumkonsentrasjonsmåling.

Tusen takk for svar, NHD :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...