Gå til innhold

Sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er så mye sliten for tida. Har forsøkt å være litt aktiv til ingen nytte. Like sliten. Begynt å spise sunnere også, men hjelper ikke. Får "anfall" hvor jeg "gjemmer" meg under teppe på sofaen og bare ønsker å forsvinne. Kan få stunder jeg klarer å gjøre ting som husarbeid o.l. før jeg punkterer igjen. Trenger å begynne med medisiner igjen for psyken, men er redd jeg ikke har krefter til det en gang. Kanskje noen må ta det ansvaret til jeg blir bedre. Men samtidig hater jeg tanken på slik hjelp for er så vant til å klare meg selv og liker ikke at andre tar ansvar for det jeg egentlig skal ha ansvar for. Men har en lei tendens til å tenke lite på meg selv og mer på andre og gjett om jeg har fått høre det og. Men er slik jeg er samtidig som jeg har fått høre at jeg er hensynsløs bare fordi jeg f.eks trenger litt alenetid. Fastlegen og psykepleieren maste på meg om miljøarbeidertjeneste, og lurer på om tida nå er moden for det. Blir fortere ustabil og sliten en jeg ble tidligere. 

Fint om noen kan fortelle hva miljøarbeidertjenesten kan hjelpe med og om det er en ide å overlate noe av medisinansvaret midlertidig. Er selv veldig usikker. Har aldri latt andre ha ansvaret for mine medisiner bortsett fra ved de få akuttinnleggelsene jeg har hatt. Da hadde jeg ikke noe valg. Er jeg for selvstendig kanskje? 

Gruer meg til vinteren for vet av erfaring at da blir det bare enda verre :(

Endret av aa-k-j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...