Gå til innhold

NHD/andre Råd ang medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjørt rett ut i grøfta....igjen og kommer meg ikke opp. Er så sliten av å kjempe, prøve ut alt som kan være positivt. Blir bare mer sliten, det går til tider helt rundt for meg. Føler meg så utrolig dum og udugelig som ikke greier de enkleste ting. Har problemer med daglige gjøremål, alt fra tannpuss til oppvasken. Har begynt å se skygger, dvs først er det mennesker/dyr som kommer imot meg , men etter tredje gang jeg ser så blir det til skygger. Synes det er ubehagelig. Er utrygg blant andre mennesker for tiden så jeg er mer og mer hjemme. Ser jo at det ikke er gunstig,  men akkurat nå sliter jeg med å ikke bli helt suicidal. Har lenge prøvd å tenke positivt , men greier ikke det nå. Er det alltid et håp? Gir meg selv snart helt opp.

Er det noe jeg kan /bør gjøre med medisinene mine?  Bruker: Abilify 15 mg, Brintellix 20 mg og Quetiapin 125 mg (får store bivirkninger ved 150 mg)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kontakte fastlegen din for en akuttime på mandag eller å ringe legevakten. Vis gjerne legen det du har skrevet her om du synes det er vanskelig å fortelle det selv.

Skrevet
3 timer siden, aa-k-j skrev:

Jeg vil anbefale deg å kontakte fastlegen din for en akuttime på mandag eller å ringe legevakten. Vis gjerne legen det du har skrevet her om du synes det er vanskelig å fortelle det selv.

Skal kontakte fastlegen til mandag da det er han som må/bør ordne med medisiner. Hadde vært godt å vite om det var noe som kunne hjelpe, kanskje en annen kombinasjon eller økt dose. På det virker NHD god. 

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i å være lei av å kjempe. Bruker ikke medisiner for psyken for jeg er så dum å slutte med de når jeg har en god periode og tror da jeg ikke trenger de lenger. Kanskje andre medisiner til deg hadde vært en løsning? Er ikke lege så jeg vet jo ikke sikkert. Men flott du ser selv hvordan det ligger an. Vær i det minste stolt av det :) håper du får svar du trenger av NHD. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...