Gå til innhold

Quetiapin søvn NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med søvnen siden Februar og nesten ikke hatt ei hel natts søvn siden da. Er litt desperat nå...

Nå prøvde jeg 600mg Quetiapin igår kveld, sovna og sov hele natta.

Kan jeg fortsette med denne dosen i kveld? Se om den funker i natt og?

Står på 400 kveld til vanlig, har noen 200mg liggende.

Jeg har vanligvis måttet ha ganske høye doser på det meste av medisiner jeg har prøvd, dog ikke testa for dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan prøve i natt også.

Skrevet

Tusen takk for raskt svar!

Kan hende det bare var første kvelden (som med stort sett alle medisiner jeg har prøvd for søvn..funker én natt, så blir jeg søvnløs igjen), men verdt å forsøke. Eneste er at jeg kan bli plaga med ortostatisme på 800mg døgndose, men hvis jeg får sove er det nesten verdt det.

Skrevet

Det var visst (som vanlig) bare første natta meds funker.

Som Zyprexa, Truxal, Nozinan, Zopiclone, Quetiapin. 

Vallergan, Circadin, Mirtazapin, Stilnoct funka aldri.

Har sikkert prøvd andre og, men disse jeg kommer på nå...

Fått beskjed om at jeg ikke kan jage søvnen, at den kommer når jeg er trygg.

Skal igang med krevende terapi og da burde jeg fått sove/hvile mellom "slagene". Skal møte behandler for første gang på fredag...aner ikke hva som venter...

Har fulgt søvnrestriksjonene jeg lærte og innarbeida ifjor, nå har jeg gitt opp...står opp når jeg ikke får sove etter 3 timer i senga...orker ikke ligge å vri meg der lenger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...