Gå til innhold

NHD. Jeg reagerte negativt på psykologens lykke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til sender jeg sms med min tidligere psykolog. Denne uka sendte jeg han en hilsen. Fikk til svar at han gledet seg til høstferie i Spania sammen med de voksne barna sine med familier. Kjente at jeg ble litt lei meg (ikke misforstå jeg unner dem alt godt!) og misunnelig.. Jeg har ingen familie og har i alle år lengtet etter det.. Noe psykologen vet etter at jeg har gått til han i 9 år.

Selvfølgelig mente han ikke å såre meg, jeg skjønner jo det, men er det feil av meg å reagere som jeg gjorde?

Anonymkode: 937e9...372

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Feil? Følelser er ikke feil eller rett - de er kun følelser. De oppstår spontant og er utenfor vår styring.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til sender jeg sms med min tidligere psykolog. Denne uka sendte jeg han en hilsen. Fikk til svar at han gledet seg til høstferie i Spania sammen med de voksne barna sine med familier. Kjente at jeg ble litt lei meg (ikke misforstå jeg unner dem alt godt!) og misunnelig.. Jeg har ingen familie og har i alle år lengtet etter det.. Noe psykologen vet etter at jeg har gått til han i 9 år.

Selvfølgelig mente han ikke å såre meg, jeg skjønner jo det, men er det feil av meg å reagere som jeg gjorde?

Anonymkode: 937e9...372

Det er det som trigger oss vi trenger å jobbe med. Du vet åpenbart selv årsaken til at du reagerte slik,og det er bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...