Gå til innhold

NHD-eupf og medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dette gjelder ikke meg, men ei jeg har litt kontakt med. Hu har eupf og går på 9 forskjellige medisiner da terapi ikke har hjulpet. Hu har fått beskjed om at hvis hu ikke tar de så kommer de og setter sprøyte på hu. Hu er ikke på tvang per i dag, men er blitt truet med det om hu ikke tar medisinene. Synes ikke det er greit at hu blir omtrent presset til å ta så mye medisiner. Hu fikk diagnosen da hu var 17 år. Hu har spurt hvorfor hu må ta medisinene og eneste hu får til svar er at det er til hennes beste. Ingen forklaring på hvorfor. Synes det er rart at de tror så mye medisiner er det rette. Har anbefalt hu å kontakte advokat siden hu verken får et realt svar eller blir tatt på alvor. Hva synes du, NHD? Hadde du gjort sånt mot en pasient? Hu får heller ikke ha ansvaret selv for medisinene.

Burde gjort sånt ovenfor meg og da siden jeg har mye av det samme som hu. I går tok jeg 70 mg Sarotex istedenfor de 20 mg jeg skal ta og en stilnoct 10 mg. Har spart på flere tabletter Sarotex, men ingen som reagerer selv om de vet. Er rart folk blir så vanvittig forskjellig behandlet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ni ulike psykofarmaka er sjelden eller aldri et godt valg. En second opinion hos en spesialist ville nok ha bedre effekt enn en advokat.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ni ulike psykofarmaka er sjelden eller aldri et godt valg. En second opinion hos en spesialist ville nok ha bedre effekt enn en advokat.

Hu har bedt om det, men blir nektet. De sier de er sikre på at diagnosen er rett. Anbefalte advokat slik hu kunne få en second opinion. Tenker hu står sterkere da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke SO for å vurdere diagnose, men for å vurdere farmakologisk behandling.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja hadde vært en god ide. Men når hu blir nektet er det jo vanskelig. 

Skrevet
6 timer siden, aa-k-j skrev:

Ja hadde vært en god ide. Men når hu blir nektet er det jo vanskelig. 

Er hun under tvangsmedisinering eller bare truer de med det? Om de bare truer med det synes jeg hun bør følge NHD sitt råd. Lege er riktig instans. Ikke advokat om hun ikke blir tvangsmedisinert allerede.

Anonymkode: f9c77...398

Skrevet

Ja, men hu blir nektet og hun får ingen forklaring på hva medisinene ska hjelpe mot. 

Skrevet
14 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Da har jeg foreslått privat psykiater til hu for ny vurdering. En som er uavhengig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...