Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noen gang skjedd at en pasient/person har bedt om å få være på tvang slik at behandling ikke blir avsluttet fra pasientens side? 

Hva hadde du tenkt om en pasient hadde bedt om det? 

Tar pasienten ansvar eller fraskriver den seg ansvaret? 

Skrevet

Det er en paragraf som er sånnl litt imellom frivillig og tvang det pasienten og legen avtaler at pasienten ikke kan forlate avdelingen på så og så lenge.Kanskje en sånn avtale kunne være bra for deg vis du er veldig opptatt og ned i motivasjon for behandling. Selv har jeg vært på denne paragrafen en gang og det fungerte fint. 

Anonymkode: 394f1...310

Skrevet

Ja tanken har streifet meg i forhold til medisiner. Når jeg har begynt med en medisin og får en god periode så slutter jeg med de for da tror jeg at jeg ikke trenger de likevel. 

Skrevet
7 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja tanken har streifet meg i forhold til medisiner. Når jeg har begynt med en medisin og får en god periode så slutter jeg med de for da tror jeg at jeg ikke trenger de likevel. 

Er det ikke heller bedre da at du lærer av dine feil og retter deg etter det?

Anonymkode: 36fbb...fd8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lett! Har lyst å slutte nå jeg også. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forsøkt flere ganger, men i gode perioder ser jeg ikke behovet for medisiner. Da tenker jeg på hvor tåpelig jeg da er som bruker medisin i det hele tatt. Jeg har ofte problemer med å forstå ting som er en selvfølge for andre å forstå. 

Skrevet
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har forsøkt flere ganger, men i gode perioder ser jeg ikke behovet for medisiner. Da tenker jeg på hvor tåpelig jeg da er som bruker medisin i det hele tatt. Jeg har ofte problemer med å forstå ting som er en selvfølge for andre å forstå. 

Jeg forstår deg, har lyst å slutte med medisiner jeg også nå. Og jeg har prøvd flere ganger, kanskje jeg burde vært på frivillig tvang? Men da er det jo uansett opp til meg, nei du må nok på tvang!

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke så lett! Har lyst å slutte nå jeg også. 

Ja er dessverre slik med meg og. Vil ofte slutte selv så er håpløst for meg å bruke medisiner. Iallfall frivillig. Men det er alltid noen som ikke (vil) forstår. 

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Ja er dessverre slik med meg og. Vil ofte slutte selv så er håpløst for meg å bruke medisiner. Iallfall frivillig. Men det er alltid noen som ikke (vil) forstår. 

Nei det er få som forstår det. Men jeg syns du er flink som vil ta tak i dette, det er ikke lett det heller. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er få som forstår det. Men jeg syns du er flink som vil ta tak i dette, det er ikke lett det heller. 

Nei er ikke lett. Har tatt flere runder med meg selv om dette. Begynte å tenke tilbake på sammenhengen med medisin og hvordan jeg hadde det da jeg sluttet med medisin. Ofte har det vært pga bivirkninger, men noen ganger pga jeg selv ikke ser at jeg faktisk trenger de. 

Skrevet
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei er ikke lett. Har tatt flere runder med meg selv om dette. Begynte å tenke tilbake på sammenhengen med medisin og hvordan jeg hadde det da jeg sluttet med medisin. Ofte har det vært pga bivirkninger, men noen ganger pga jeg selv ikke ser at jeg faktisk trenger de. 

Nei det er ikke lett. Jeg har sluttet mange ganger og blitt dårlig like mange ganger. Men nå har jeg lyst å slutte igjen, for å utvikle mine evner. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nei det er ikke lett. Jeg har sluttet mange ganger og blitt dårlig like mange ganger. Men nå har jeg lyst å slutte igjen, for å utvikle mine evner. 

Ska til legen på onsdag og ska ta med et brev jeg holder på å skrive så er spent på hva han kommer til å si. Er jo imot tvang han, men om det gjelder meg eller generelt vet jeg ikke. 

Skrevet
6 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ska til legen på onsdag og ska ta med et brev jeg holder på å skrive så er spent på hva han kommer til å si. Er jo imot tvang han, men om det gjelder meg eller generelt vet jeg ikke. 

Du må jo sikkert skrive under på noe, at de kan gjøre som de vil. 

Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du må jo sikkert skrive under på noe, at de kan gjøre som de vil. 

Ja regner med det, men kommer til å be om at det blir tidsbegrenset og at det vurderes på nytt etter ei stund, 

Skrevet
Et øyeblikk siden, aa-k-j skrev:

Ja regner med det, men kommer til å be om at det blir tidsbegrenset og at det vurderes på nytt etter ei stund, 

Ja det må du gjøre, kan jo ikke gjelde i mange år. Lykke til da :) Fornuftig tenkt!

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det må du gjøre, kan jo ikke gjelde i mange år. Lykke til da :) Fornuftig tenkt!

Takk, stjernestøv :) krysser fingrene :)

Skrevet
2 timer siden, aa-k-j skrev:

Tror ikke på deg altså, kjøper ikke den der. Du skjønner aldeles utmerket du, men som nevnt tidligere tror jeg din ustabilitet krøller så hinsides med tankene dine at i de dårlige periodene dine klarer du ikke å holde fokuset/ evt at gangsynet blir tåkelagt- noe som strengt tatt ikke er så rart. 

Du snakker om tvang og det er et intr. tema men jeg kan ikke helt se hvordan du tenker det skal fungere på deg, fordi din tilstand svinger over tid. Jeg ville langt heller at du skal få hjelp til å stabiliseres i hverdagen. Du nevnte brukerstyrt seng og miljøarbeidertjenesten, det synes jeg høres positivt ut, men hva annet finnes rundt deg som kan være med på å gi næring til den friske/konstruktive/sunne siden av deg? 

Skrevet
12 minutter siden, XbellaX skrev:

Tror ikke på deg altså, kjøper ikke den der. Du skjønner aldeles utmerket du, men som nevnt tidligere tror jeg din ustabilitet krøller så hinsides med tankene dine at i de dårlige periodene dine klarer du ikke å holde fokuset/ evt at gangsynet blir tåkelagt- noe som strengt tatt ikke er så rart. 

Du snakker om tvang og det er et intr. tema men jeg kan ikke helt se hvordan du tenker det skal fungere på deg, fordi din tilstand svinger over tid. Jeg ville langt heller at du skal få hjelp til å stabiliseres i hverdagen. Du nevnte brukerstyrt seng og miljøarbeidertjenesten, det synes jeg høres positivt ut, men hva annet finnes rundt deg som kan være med på å gi næring til den friske/konstruktive/sunne siden av deg? 

Jeg er generelt i mot tvang, men som midlertidig løsning til jeg blir mer stabil må jeg få lov til å vurdere. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, aa-k-j skrev:

Jeg er generelt i mot tvang, men som midlertidig løsning til jeg blir mer stabil må jeg få lov til å vurdere. 

Jeg skjønner ikke hvordan du mener en innleggelse med "tvang" vil hjelpe deg når du opplever ustabiliteten på nytt i hverdagen?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan du mener en innleggelse med "tvang" vil hjelpe deg når du opplever ustabiliteten på nytt i hverdagen?

Nei ikke innleggelse og er heller ikke stadig ustabilitet i hverdagen. Er pga vonde ting jeg har opplevd som gjør meg ustabil fordi jeg ikke har fått hjelp til å håndtere det tidligere. Så følelsene og tankene mine jobber overtid. 

Endret av aa-k-j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...