Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Jeg er generelt i mot tvang, men som midlertidig løsning til jeg blir mer stabil må jeg få lov til å vurdere. 

Les svaret fra XbellaX nøye og flere ganger, og så svarer du på hennes spørsmål når du har fått tenkt deg godt om og reflektert over det hun skrev til deg.

Dette er en dame som vet hva hun snakker om, den som lytter til henne kommer seg gjerne videre. 

Anonymkode: d8737...751

Skrevet
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei ikke innleggelse og er heller ikke stadig ustabilitet i hverdagen. Er pga vonde ting jeg har opplevd som gjør meg ustabil fordi jeg ikke har fått hjelp til å håndtere det tidligere. Så følelsene mine jobber overtid. 

Du tenker kun i forhold til medisiner, at noen oppbevarer dem for deg og leverer dem ut til deg daglig/ukentlig?

Skrevet
29 minutter siden, XbellaX skrev:

Du tenker kun i forhold til medisiner, at noen oppbevarer dem for deg og leverer dem ut til deg daglig/ukentlig?

Ja gjerne ukentlig siden jeg reiser bort ganske ofte. Reiser til familie jevnlig da jeg ikke har noe familie her. 

Skrevet
4 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja gjerne ukentlig siden jeg reiser bort ganske ofte. Reiser til familie jevnlig da jeg ikke har noe familie her. 

Vet ikke hva slags medisin det er, men går det an å få det i sprøyte?

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke hva slags medisin det er, men går det an å få det i sprøyte?

Tenkte lamictal da jeg tror jeg tålte den greit. Sprøyter hadde vært greit, men tror neppe det er det beste og jeg tror ikke jeg er syk nok til det. Dessuten bør det ikke gjøres for lett heller for må jo ha et visst ansvar selv. Men de kan jo se på blodprøver om jeg faktisk tar medisinen. Tar jevnlig prøver pga vitaminer så da kan det egentlig tas en prøve til i samme slengen. 

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Tenkte lamictal da jeg tror jeg tålte den greit. Sprøyter hadde vært greit, men tror neppe det er det beste og jeg tror ikke jeg er syk nok til det. Dessuten bør det ikke gjøres for lett heller for må jo ha et visst ansvar selv. Men de kan jo se på blodprøver om jeg faktisk tar medisinen. Tar jevnlig prøver pga vitaminer så da kan det egentlig tas en prøve til i samme slengen. 

Ok. Tenkte da slapp du å tenke på å ta det hele tiden. 

Skrevet

Men nå avslutter jeg diskusjonen om dette. Er legen som skal ta avgjørelsen. Jeg kan kun si hvordan det er og komme med forslag så får jeg bare se. Ingen forhåpninger for verken det ene eller det andre. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
5 timer siden, aa-k-j skrev:

Har det noen gang skjedd at en pasient/person har bedt om å få være på tvang slik at behandling ikke blir avsluttet fra pasientens side? 

Hva hadde du tenkt om en pasient hadde bedt om det? 

Tar pasienten ansvar eller fraskriver den seg ansvaret? 

Jeg har opplevd flere ganger at pasienter har bedt om å få bli mottatt på tvang. Jeg har også opplevd at pasienter har bedt om å få forlenget "Tvang uten døgnopphold".

Jeg tenker at det er en ansvarlig måte å takle og ha innsikt i sin egen sykdom på.

Pasienten tar ansvar i en god periode for at han skal ivaretas i perioder der han vet at hen ikke makter å ta ansvar.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg har opplevd flere ganger at pasienter har bedt om å få bli mottatt på tvang. Jeg har også opplevd at pasienter har bedt om å få forlenget "Tvang uten døgnopphold".

Jeg tenker at det er en ansvarlig måte å takle og ha innsikt i sin egen sykdom på.

Pasienten tar ansvar i en god periode for at han skal ivaretas i perioder der han vet at hen ikke makter å ta ansvar.

Takk for svar, NHD. Hadde ikke regnet med et positivt svar på det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...